Annons:
Etikettgrundskola
Läst 2732 ggr
Mezzzanina
1/6/11, 11:22 PM

Kritik om skolinspektionens hemsida

Hej!

Min sons skola fick besök av skolinspektionen innan jul.

Nu efter julovet fick vi hem ett brev från skolans rektor som skall sluta på skolan.

Där står det att man kan gå in och läsa  på www.skolinspektionen.se om rapporten som skolinspektionen skrivit om skolan.

Men när jag går in på deras hemsida så är det som att leta i en myrstack efter ett visst strå.De har en sökrad där man kan skriva in det man söker, men när jag söker på skolans namn får jag inte upp något alls.

Är det någon mer än jag som är kritisk till upplägget på skolinspektionens hemsida?

Jag tycker att det är viktigt att föräldrar får ta del av rapporter som gäller de egna barnens skola.Jag tycker egentligen att det borde vara obligatoriskt för skolorna att skicka hem rapporter efter ett besök av skolinspektionen.Då skulle de också kunna beskriva hur de kan åtgärda om de fått någon anmärkning.Dessutom så skulle det ju kännas gott i hjärtat om det står bra saker om skolan i rapporten.

Efter att ha sökt på skolverkets sida i över en timme efter rapporten gav jag upp och skrev ett mail till dem istället och bad dem skicka rapporten med mail eller med vanlig post istället.

Annons:
Ladydragon
1/8/11, 3:14 PM
#1

hmm jo den sidan är lite rörig

men om jag fattade det rätt så om man tittar till höger så står där en länk som heter Skolinspektions rapporter i databasen Siris

sen ska man följa ett antal länkar men då kommer man hit och du väljer du din kommun verksamhetsform och sen skola/enhet

då borde du få fram rapporten

jag hittade min sons skola jisses vilken svidande kritik dom får alltså suck och jag får dåligt samvete vilken skitskola min stackars son går i Rynkar på näsan

Mezzzanina
1/8/11, 5:01 PM
#2

Tack snälla Lady Dragon!

Kritiken på min sons skola var till största delen riktad mot rektorn.Men hon skall ju sluta nu, och jag gissar att det kan vara så att hon slutar på grund av detta som jag just läst.

Ladydragon
1/9/11, 1:07 AM
#3

varsågod Skrattande

va skönt att det bara va rektorn som va problemet på den skolan och att den byts ut

Upp till toppen
Annons: