Annons:
Etikettekonomi
Läst 2810 ggr
Mirjami-78
2010-11-24 19:40

Chockhöjda hyror

Lästa i dagen Metro att nästa år så kan det bl möjligt tydlgen för hyresvärden att "chockhöjja" hyrorna. Värst verkar tydligen de privat hyresvärdarna vara med höjningarna…..

Hur skulle en hyreshöjning påverka dig med flera hundra kronor?? Skulle du kunna bo kvar eller skulle du bli tvungen att börja leta efter ett annat boende??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
ingann
2010-11-25 03:39
#1

Jag skulle nog kunna bo kvar..  Jag kollade med f-kassans uträkningsmodul hur det skulle bli om hyran höjdes 250 kr (vilket det ibland brukar bli) och då skulle mitt bostadsbidrag höjas med 200 kr så jag skulle bbara få en reell ökning på 50 kr;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2010-11-26 16:43
#2

Jag kommer nog med bo kvar för det finns inga lägenheter att få tag på ändå i denna staden. Sen är nog bolaget jag hyr ifrån hälften kommunalt ägt så tror inte att de kan höjja hur mycket som helst, men troligen får jag med ut det genom bostadsbidraget.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

liwa
2010-11-28 22:13
#3

Jag skulle bo kvar. Kan inte hitta en billigare lägenhet. Ja det skulle vara om jag blev tvungen att flytta till en 1a och det tror jag inte ska bli nödvändigt.

ingann
2010-11-28 23:49
#4

#3 säjer detsamma:) jag har en 4a nu och skulle inte kunna bo billigare utan att välja en etta.. 2orna i det kommunala bolaget är ungefär samma som min 4a i hyra..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2010-11-29 01:16
#5

Jag kan nog inte heller bo billigare än jag gör just nu om jag nu då inte köper en lägenhet eller ett hus men det har man inte råd med……Just nu alla fal……

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: