Annons:
Etikett13-mat
Läst 4307 ggr
Mirjami-78
2010-12-13 23:29

Julbord

Kommer ni äta julmat ute på någon restaurang ex. med jobbet eller någon förening eller liknande??

Är du rädd för att äta julbord/mat ute med tanke på risken att bli sjuk ut av det??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
ingann
2010-12-14 07:05
#1

Jag har aldrig ätit ett julbord ute Förvånad Jag har aldrig haft råd och sen tycker jag inte det är värt pengarna;) Att betala 200 kr och uppåt för att barnen ska äta några köttbullar och en potatis känns inte så lockande faktiskt…

Vi ska tom skippa skinkan i år eftersom det bara är jag som äter max 2 skivor.. Så i år blir det rökt bogstek istället;) Rökt kött gillar alla här hemma;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bettan1975
2010-12-14 10:13
#2

Här på jobbet är det julbord den 20:e på kvällen, men jag får stå över……. Jennifer har ridning och det går givetvis före, dessutom har jag ingen barnvakt.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mosaik02
2010-12-14 16:53
#3

jag håller mig undan julbord dels för risken att bli sjuk men oxå för att jag inte tål så mycket på det

har bara varit på julbord en gång i mitt liv och det va för några år sen fick följa med min dåvarande pojkvän och hans jobb på julbord 
jag fick specialmat som dom serverade mig direkt ifrån köket så det va lyxigt Skrattande

jag blev inte sjuk av maten däremot så klantade dom till det med efterrätten och missade att min dåvarande pojkvän är nötallergisk så det blev ambulans till sjukhuset för hans del Rynkar på näsan
men allt gick bra som tur va

Mirjami-78
2010-12-14 22:25
#4

Jag kommer att gå på julbordet med jobbet på måndag nästa vecka om allt går som det ska. barnvakt är nog ordnat tror jag…..

Jag skulle inte gå ut och betala för julbord för det finns ingen ide för det.

Just nu har de julbord på IKEA med….Något nytt.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Hayabusa]
2010-12-15 12:43
#5

#4 Undrar om inte IKEA kört med julbord några år nu? Vet inte säkert, men tror det.

Själv har jag ätit julbord med jobbet - det var helt OK, men inte mer. Jo, vi hade en trevlig & rolig kväll, men själva maten får inte högsta betyg. Däremot åt jag julbord + hockey (nä…inte spela själv. Bara kolla) på Lindab Arena tillsammans med mina döttrar. Det var riktigt hög klass på allt som serverades Glad. Kan vara det bästa julbordet jag ätit, någonsin.

Mirjami-78
2010-12-15 21:50
#6

#5 Kan nog vara så, men första året jag såg att de gjorde reklam för det, kan hända att de har gjort det tidigare åren med men jag bara som har missat det helaSkäms

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
martdat
2010-12-18 13:16
#7

Julbord med jobbet var det, tredje året på detta jobbet så tredje julbordet, det var ingen höjdare ii år gämförelevs, men festen efter var ok,

skulle inte betala för att gå själv, det är ju aldeles för mycket pengar, 3-400 nånting brukar de väll ligga på, för myckwet pengar,

rädd e jag inte, men jag har hafft tur att va på julbort där det dukas upp nyttt för vårt sällskap, så jag ser om  nån pillar med fingrarna, det är nog bland det vidrigaste jag vet, om nån pillar med fingrarna i maten, blää,

men annars lever jag lite farligt o äter,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Intehärutandär
2012-12-08 03:52
#8

Hade julbord med jobbet idag (fredag), men orkade inte gå. Jag är vegetarian, så de brukar dessutom har ganska dåligt med alternativ. Man får en potatis, lite rödbetssallad och sno gräddfilsås från laxen på sin höjd….så jag stannar gärna hemma. :) Min plånbok har aldrig råd med ute-mat för övrigt heller. Brukar gå på café 1-2 ggr med sonen. Gärna runt fettisdagen. (Är konditor, så jag kan baka hemma)

Mirjami-78
2013-02-05 09:49
#9

Det tråkiga med julborden är just att det sällan finns ordentligt med vegetarisk kost eller för de som är veganer. Tycker att man borde kunna förbeställa detta men oftast glöms just detta av.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: