Annons:
Etikett01-föräldraskap
Läst 3599 ggr
liwa
11/11/10, 6:29 PM

Tänkvärt!!!

Jag läste det här i dagens tidning och började fundera över hur ofta jag skriker på mina barn. Och om man som ensamstående skriker mer på sina barn då man inte kommer undan konflikter m.m. eller om det är tvärtom kanske att man inte har lika stort tålamod när man lever ihop med en partner.

Hur är det för er, skriker ni ofta på era barn?

http://www.unt.se/barnochforaldrar/sluta-skrika-pa-barnen-1081702.aspx

Annons:
Mirjami-78
11/11/10, 10:30 PM
#1

Visst kan det hända att jag skriker men undviker det om jag bara kan.

Jag tror även att när man är två så händer det att föräldrarna kan skrika på sina barn.

Vi som är ensamstående måste ju klara av allt ensam och därför tror jag att vi på ett sätt har större tålamod och tål mera.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
11/12/10, 1:11 PM
#2

Intressant, jag tror inte jag skriker mer för att jag är ensamstående, men visst kan det vara jobbigt att inte komma undan och ha en till förälder som stöttar en när konflikter uppstår.

De gånger jag faktiskt inte kan behärska mig från att skrika beror det ofta på att barnen tror de kan nonchalera mig hur som helst eller om de ljuger, för det tolererar jag inte.

För det mesta går jag in i mitt rum och stänger dörren när jag känner att jag snart kommer att höja rösten ordentligt och barnen har lärt sig att låta mig vara ifred ett tag då, precis som jag respektetar när deras dörr är stängd.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

[1992mammatill3]
11/23/10, 4:13 PM
#3

Jag gapar faktiskt inte så speciellt mycket på mina barn.det är klart att det kan uppstå bråk men jag har en stol står i hallen och när dom inte lyssnar får dom sitta där!i 5-6 minuter och säger dom inte förlåt sen så får dom sitta där tills dom säger förlåt.punktslut!

Upp till toppen
Annons: