Annons:
Etikett05a-familjerätten
Läst 5534 ggr
Mirjami-78
2010-10-10 01:21

Familjerättens uppgift

Om man söker sig till familjerätten vad är deras uppgift??

Visst vet jag att de ska försöka få ett fungerande umgänge/boende osv för barnet mellan föräldrarna, men funderar på om de även kan hjälpa till med annat??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
ingann
2010-10-10 17:37
#1

Här kan du läsa lite vad "familjerätt" är och kan hjälpa till med:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2010-10-10 18:15
#2

Tack Ingann!!!Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mads
2010-10-11 20:30
#3

På Familjerätten kan man gå på sk samarbetssamtal där man då tillsammans med sin handläggare kan få hjälp att kommunicera och komma fram till en överenskommelse som kan funka för båda. För mig och sonens pappa hjälpte det tyvärr inte då vi fick en totalt värdelös handläggare, men har hört många som fått mycket bra hjälp därifrån.

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
2010-10-12 02:25
#4

Mads: När ni var där handlade det enbart om sonen, eller kunde ni ta upp saker som hade hänt under relationen som kunde påverka det hela?? Nu tänker jag på om det ex. är konflikter mellan föräldrarna osv.??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mads
2010-10-12 09:23
#5

# 4 Ja, jag tror målet är att man ska kunna vara föräldrar på ett bra sätt tillsammans så vi pratade om allt. Jag gjorde i alla fall, Noahs pappa pratade inte så mycket i början. Jag tog upp allt som gjorde och gjort att jag inte kunde lita på honom osv så jag kunde förklara grunden till varför vi enligt mig hamnat där vi var.

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
2010-10-13 00:12
#6

Mads: Ja det är viktigt att man tar upp saker där som gör att den ena känner sig orolig. Skulle jag hamna där med min ex…Minstingens pappa skulle jag ha hur mycket som helt att ta upp där som skulle tyda på att han en förälder man inte kan lita på…..Men han vägrar ju att gå dit och tyvär så måste jag stämma han då genom tingsrätten.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Mads
2010-10-14 11:32
#7

# 6 Vägrar han så kan han bli tvingad och vägrar han så ser det inte så bra ut för honom vad gäller vårdnad.

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
2010-10-14 23:33
#8

#7 Ja jag vet att i de fallet skulle jag vinna men orkar inte just nu dra det hela till tingsrätten för det är dit jag måste dra det hela då han vägrar. Väntar och ser nu hur umgänget kommer se ut….Om han ens kommer ha umgänge med sonen. Blir det som så att han inte alls tar kontakt så tar jag det hela till tingsrätten om ett år och stämmer han på hela vårdnaden.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: