Annons:
Etikettrelationer
Läst 4784 ggr
Mirjami-78
7/5/10, 4:30 PM

Homo/bisexuel

Jag hade en vän för många år sedan som levde i ett äktenskap med sin man. De hade barn och allt verkade bra mellan dem som i en "normal fam." fast de hade sina bekymmer i vardagen som alla andra.

En dag så ringde jag min vän och frågade hur det var…..Joo bara bra säger hon, jag sitter här med min flickvänFörvånad Ja ni kan ju bara tänka er hur jag såg ut efter den kommentaren för jag hade inte en minsta aning att hon hade skaffat sig en flickvän eller var ens intreserad ut av kvinnor.

Sedan det som hände var så klart att det blev ett himla liv i den fam. när detta hela kom fram. Hon skilde sig så klart från sin man för hon ville leva med sin nya partner. Barnen ja där var det väldigt spiltrade åsikter ang. mammans nya relation och inte hjälpte det nog att pappan var så emot det med.

Hur skulle du reagera om du skulle få reda på att din föredetta skulle ha partner ut av samma kön som han/hon själv är??

Vad skulle du säga till barnen eller hur skulle du stödja barnen i det hela??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Bettan1975
7/5/10, 5:14 PM
#1

Jag tror att det skulle vara lättare för mig att acceptera än som nu, att A var otrogen. Jag menar jag kan inte konkurrera med någon av annat kön, det är ju omöjligt.

När man separerar är det ju sättet det sköts på som är det viktigaste, otrohet är väl det största sveket man kan utsätta sin familj för oavsett vem man är otrogen emot.

Om din väninna var otrogen, så förstår jg att det blev ett himla liv och att det är svårt att låta positiv inför barnen, jag kämpar med vetskapen att min exman beblandar barnen med den han var otrogen med och som också ställde till det så att jag fick göra en abort(det är iaf så jag ser det). Jag skiter i honom, men kommer nog tyvärr aldrig acceptera att han låter barnen träffa den där människan(viktigast är att inte visa barnen)

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
7/5/10, 5:51 PM
#2

Bettan: Jag vet inte om de "gjorde" något innan hennes man fick reda på om förhållandet, men vet eftersom hon berättade om det hela att han hade emot just hennes "lägning". Han hade väldigt svårt att just aceptera att hon hade då istället för han en flickvän.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bettan1975
7/5/10, 7:09 PM
#3

Ja du Pia, det kan ju vara svårt att acceptera och kanske även blir en chock, man vet ju inte hur man själv skulle reagera om något sådant blev verkligehet för en själv. Det är lätt att sitta och gissa innan.

Hoppas att hans agg går över, för barnens skull, men det är nog inte så lätt för dem att deras mamma plötsligt har en kvinna istället för deras pappa, det blir kanske lite extra svårt att ta in för dem.

Har man tonårsbarn kanske de tycker att det är pinsamt inför kompisar, man vet ju vilka glåpord som brukar slängas om homosexuella.

Vissa saker ändras liksom aldrig, trots att det är 2010. Ni skulle se vad folk glor när min särbo är med mig och barnen. Alicia är ju alldeles blond och O är adopterad ifrån Sydamerika. Man riktigt ser hur vissa tänker att jag är white trash eftersom jag uppenbart inte är med barnens biologiska pappa. Jag blir lika förbannad varje gång!

Däremot känner jag en kille som blev lämnad av sin sambo för en annan tjej och han kände ändå att det var lättare än att bli lämnad för en annan kille, även om det kom som en chock när det hände. Nu hade de ju inga barn, så situationen var långt ifrån densamma.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

liwa
7/5/10, 10:13 PM
#4

Jag försöker lära mina barn att man inte blir kär i ett kön utan i en person. Jag tycker att det är viktigt att lära barn sånt även om det inte "drabbar" en själv eller någon i ens närhet.

Försöker alltid att berätta för mina barn att det finns olika syn på allt. Och att man absolut inte ska döma någon för dens tankar eller sätt. (Även om jag kanske inte alltid är så bra på det själv.)

Det är nog därför jag är så mån om att dom får lära sig sånt. För det fick inte jag när jag växte upp.

Mirjami-78
7/5/10, 10:19 PM
#5

Liwa: Du har rätt i det där. De är ju facktist människor alla oavsett kön och det är människan man ska se.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mads
7/11/10, 4:36 PM
#6

Jag har ett ex som är gay & han är en alldeles fantastisk person som nu har levt med sin man i snart 15 år. Så vi var unga när vi var tillsammans, men det har aldrig varit ett problem att han var/är gay. Men klart hade det kännts annorlunda om man varit gift i flera år kanske..

Amor Vincit Omnia

Annons:
Bumsibum
7/25/10, 1:31 AM
#7

Jag är själv gay och har barn, hon vet inget då hon bara är  drygt 2½ år. Men hon kommer nog ej tycka de är så konstigt hon kommer ju vara uppväst med det, sen så kommer jag självklart säga till henne att bara för jag tycker om tjejer behöver inte du göra det.. så hon inte tror att hon med ska vara med tjejer bara för mamma är det.. Vilket jag inte tror med tanke på att alla mina syskon och andra i släkten är hetron. Sen vet man inte vad ens barn är, men skulle hon vara bi eller gay så kommer jag vara rädd för att omgivningen tror att det är jag som intalat henne det.. men nu är de ju 10-15 år kvar innan hon vet sådana saker kanske till o med 15-20.

Men sånt är svårt… Rynkar på näsan vad man ska säga osv.

Mirjami-78
7/25/10, 1:37 PM
#8

#7 Jag tror du kommer att fixa det där väldigt bra med tanke på sättet du tänker. Berätta och förklaraGlad Hoppas fler kan vara så!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bumsibum
7/25/10, 3:27 PM
#9

#8  ja hoppas de! Glad

Mirjami-78
7/25/10, 9:56 PM
#10

#9 Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Enbraman
12/25/11, 5:23 PM
#11

Den kvinna jag ligger i skilsmässa är bisexuell. Jag tycker faktiskt det är riktigt intressant och trevligt då det måste berika hennes liv mycket.

Jag tom gav henne tillåtelse under vårt äktenskap att få träffa tjejer sexuellt då jag inte såg det som konkurrens. Jag skulle ju aldrig kunna ge dom bitar en annan tjej kan.

Dock visade det sig nu att mitt blivande ex har en personlighetsstörning och levt dubbelliv i många många år…. med både män, par o kvinnor…..

Tänk om man kunde vara ärlig och lita på varandra och stå upp för varandra och se tvåsamhet som något bra. Men vissa som gör detta bakom ryggen på sin partner gör det nog inte för att dom bara är kåta eller elaka, jag tror det är psykiatriska extremiteter bakom många. Det verkar vara ett litet stående inslag bland vissa abstrakta människor med sämre verklighetsförankring med drag av borderline och en därtill passande personlighet att tvångsmässigt vilja bli påsatt av kvantitet av människor istället för mindre antal och kvalitet. Samt så verkar vissa ha ett "självskadebeteende"i detta att ligga i kvantitet….

Därmed INTE sagt att det är fel med mycket sex, det gillar jag också men det är anledningen eller skälet till att ha detta som avgör om det är en bra sak eller en dålig sak tror jag. :) Min egen åsikt.

Med Vänlig Hälsning

Mannen

Upp till toppen
Annons: