Annons:
Etikett17-om-sajten
Läst 9414 ggr
Mirjami-78
7/5/10, 1:44 PM

Nya medlemmar

Skapar en ny tråd för nya medlemmar då den gamla blev så lång.

Här får du gärna skriva några rader om dig själv när du är nu eller gammal på sajten.

Hälsar dig välkommen till singelföräldrar och hoppas att du ska trivas här.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

  • Redigerat 6/29/21, 1:07 PM av Niklas
Annons:
solidag
7/21/10, 11:16 PM
#1

Ny medlem som jag är, ensamstående med mina tre barn sedan 12 år tillbaka. känner nu när mina barn är tonåringar att ett visst stöd behövs i olika frågor, samt att kunna läsa om hur andra har det.

Mirjami-78
7/22/10, 2:40 AM
#2

Solidag: Välkommen hit till singelföräldrar. Jag hoppas att du ska trivas här!!Skrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Chinilla
8/27/10, 9:15 PM
#3

Hej. Jag är ny medlem och är intresserad av flera av de forumdelar som finns här på iFokus. Gick egentligen med som medlem pga de grupper om andlig utveckling och liknande som finns här, men fick här idag först även syn på denna grupp. Roligt! Glad

Är för övrigt ensamstående mamma till två barn på 10 respektive 6 år. Pappan finns där också ska kanske tilläggas, men inte som min partner då utan som varannan veckas förälder som läget är just nu. Har även tidigare under många år varit heltidsförälder där pappan bara haft barnen varannan helg.

Det var lite om mig.

Mirjami-78
8/27/10, 9:27 PM
#4

Chinilla: Hälsar dig välkommen hit till Singelföräldrar och hoppas att du ska trivas!!Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[1992mammatill3]
11/23/10, 12:04 PM
#5

Hejsan!jag heter Beatrix och jag är 18 år.Jag pluggar jpbbar och är heltidsmamma till trillingarna Mella Benice och Lowiza.Dom är tre år gamla.Dom har bara träffat sin pappa ca tre gånger.

Jag pluggar på gymnasie.och Jobbar Hos en rikfamilj och där fixar jag och donar +tar hand om deras 1åring när dom jobbar/inte har tid

Mirjami-78
11/23/10, 11:27 PM
#6

#5 Hej och välkommen hit.Skrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Lenas-bus
1/3/11, 1:29 PM
#7

Hej hopp!

Jag heter Lena och är 47 år,just idag är jag inte ensamstående,men har varit det under långa perioder i mitt liv,jag har 3 idag vuxna söner från 18 år och uppåt,jobbat som barnskötare och en del annat i mitt liv.

Jag har haft ensamvårdnad över dem alla 3 alltid så jag kanske kan bidra med något positivt härinne vem vetFlört

ingann
1/3/11, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Välkomna hit allesammans! Hoppas ni kommer trivas här och vill dela med er av era tankar och funderingar Skrattande Är det något ni undrar över så tveka inte att höra av er till Mirjami-78 (värd), mig, sponny (den manliga synvinkeln) eller Bettan1975 (medarbetare). Vi kommer svara så gott vi kan!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Sara
2/4/11, 8:34 PM
#9

Jag är en tjej på 32 år som kommer bli ensamstående när mitt barn föds i juli. Bor i Alingsås.

Har ingen aning om hur pappan har tänkt göra, vi har inte talats vid sen uppbrottet på juldagen.

Sara

ingann
2/4/11, 8:39 PM
#10

Välkommen hit Sara! Hoppas du kommer trivas här hos oss:)

Oavsett vad pappan bestämmer sig för så kommer du klara det galant:) Här inne älskar vi söta bebisbilder så vi hoppas du visar upp ditt lilla knyte när det kommer Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Lenas-bus
2/4/11, 8:45 PM
#11

Välkommen Sara…visst fixar man det kan jag med mina 3 söner så kan säkert du,men det är skönt att ha någon att prata med och lufta iblandFlört

Sara
2/4/11, 9:21 PM
#12

Självklart kan jag! Skrattande Har bara behövt en karl för en sak i hela mitt liv och det var när lillstrumpa producerades. Flört

Sara

Lenas-bus
2/4/11, 9:24 PM
#13

12,hahaha sant och gissa om man har igen det idag när dom är lite äldreFlört jag är en rik människa till skillnad från pappan

Annons:
Sara
2/4/11, 9:30 PM
#14

# 13 =) förstår jag. Dock hoppas jag ju pappan tar sitt förnuft till fånga och vill vara en del av barnets liv. Inte för min skull utan för barnets.

Jag har inga barn innan så jag kommer behöva massor av stöd. =)

Sara

Lenas-bus
2/4/11, 9:41 PM
#15

14,Jamen vad bra…fråga på du svar får du absolutFlört

Minicole
2/4/11, 9:43 PM
#16

Hej.

Är 22 år och i samma situation som Sara. Kommer få en liten till sommaren och är ensam. Har väldigt bra stöd från både vänner och familj. Pappan vet jag inte riktigt med. Det får vi se senare antar jag.

Bor i Oslo nu men kommer flytta tillbaka till Sverige innan bebisen kommer, så jag kan vara nära familjen.

Det var lite om mig det :)

ingann
2/4/11, 9:51 PM
#17

Hej Minicole och välkommen hit! Hoppas du kommer trivas här och känna att du kan få stöd närhelst du känner att du behöver det.

Sara och Minicole: Det är den som väljer att stå utanför sitt barns liv som är den stora förloraren! Självklart är det absolut bästa för ett barn att ha tillgång till bägge ssina föräldrar. Men blir det ingen kontinuitet i umgänget med den andre föräldern så tror jag barnen har det bättre med endast en förälder. regelbundenhet, kontinuitet och rutiner är bland det viktigaste för barnen efter ett kärleksfullt hem.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Lenas-bus
2/4/11, 10:23 PM
#18

16,Välkommen du med skönt att komma tillbaka till sina närmaste i det läget kan jag tro,Oslo…där bor min äldsta sonFlört

17,Så sant

Sara
2/4/11, 10:25 PM
#19

=)

Sara

Minicole
2/4/11, 10:28 PM
#20

Hej och tack för fina ord.

#Sara, det här kommer vi klara fint! Skrattande

Annons:
Sara
2/4/11, 10:29 PM
#21

# 20 Klart vi kommer! Skrattande

Sara

Mirjami-78
2/4/11, 11:34 PM
#22

Hälsar alla nya välkomna till sajten!!Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Cavia
2/26/11, 11:14 PM
#23

Hej! Jag heter Ulle och är 44 år, bor i Falun i en 4a med mina 3 barn. Två flickor på 15 och 7 och en son som är 4. Den äldsta bor hos mej på heltid (annan pappa) och de yngre bor hos växelvis varannan vecka hos mej.

Separerade från min make för ganska precis ett år sen. Han bor bara några hyreshus bort, så barnen kan gå rätt fritt emellan oss.

Mitt stora intresse sedan flera år tillbaka är marsvin. Har varit uppfödare i flera år men nu har vi bara 4 st kelgrisar kvar.

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Katti
2/28/11, 10:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Hej på er! Jag är gammal på iFokus, men ny på singelföräldrar. Och ny som singelförälder…

Mina tre barn blir 12, 10 och 8 i år. Har varit gift med deras pappa i över 12 år, men i oktober meddelade han att han hade tröttnat på mig. Typ. Det har inte gått att hitta boende tidigare, men imorgon påbörjar jag flytten. Första veckan får barnen vara hos pappa (som ska bo kvar i huset) så att jag får komma iordning lite, och sedan har vio tänkt oss varannan vecka. Vi har inte alls diskuterat några detaljer. Bor inte många minuter från varandra med bil, så det är lätt att åka och hämta saker om det är något man vill ha eller om något barn får pappa- eller mammalängtan "fel" vecka. Vi funkar som föräldrar och kommer att kunna samarbeta kring barnen. Tack och lov för det!

Barnen, speciellt ett av dem, har mått ganska dåligt när de fick beskedet, men den perioden är vi nog över nu. Vi har alla haft tid att landa i detta. Lite kul är det att vi flyttar tillbaka till huset vi bodde i innan vi byggde nytt för 2,5 år sedan Skrattande. Så vi känner redan alla och alla barnen har kompisar i området. En av mina bästa vänner bor i huset bredvid!!!

Jag lät lite bitter där i andra stycket, men det är inte den främsta känslan. Det pyser ut lite ibland bara! Nu ser jag fram emot mitt/vårt nya liv Glad.

Såhär idylliskt kommer vi att bo!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

ingann
3/12/11, 5:22 PM
#25

Välkomna hit Ulle och Katti! Hoppas ni kommer trivas här i vårat gäng Skrattande

Vad skönt att ni bägge 2 har så nära till barnens pappor att umgänget underlättas Glad

Katti: Din kennel då? Står den på enbart dig eller kommer ni samarbeta med den med?

Du måste sätta in lite bilder på dina hundar så alla härinne får se vilka godingar du har Flört Huset såg jättemysigt ut när jag tänkte mig bort allt vitt och lade till grönt i stället *s*

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Katti
4/2/11, 12:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Tack för välkomnandet! Jag har haft världens långsammaste uppkoppling sedan jag flyttade så jag har inte orkat med iFokus, som ju dessutom har strulat… Men nu är jag här igen!

Nehej, kenneln är min, med syrran som delägare och samarbetspartner. Hon kommer inte att göra slut Glad. Just hundarna var en stor anledning till skilsmässan. Jag fick välja; hundarna eller honom…

Det går bra i nya huset. Jag har bott en månad nu och barnen har varit hos mig i två veckor. Det är helt uppenbart att vi alla är i en infasningsperiod och har mycket att upptäcka och förhålla oss till. Jag känner en del stress över att det är nu som rutinerna skapas och måste bli bra ska jag erkänna…

En samlingsbild på alla hudnarna (utom min nu 7 månader gamla valp som inte fanns när bilden togs) får det bli då. Lapphundarna bor hos mig, kelpisarna hos syrran och portisen hos mamma!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Katti
4/2/11, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Kissarna måste ju få vara med på ett hörn också!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
ingann
4/2/11, 6:23 PM
#28

De är ju bara så fina dina vovvar o kissar!

Vilken tur att det är syrran som är delägare Skrattande Det är ju betydligt svårare för henne att göra slut iaf *s*

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

iorlas
6/9/11, 10:35 AM
#29

Snart singelförälder. Tänkte att det kunde vara bra att frekventera ett forum för singlar med barn.

Flyttar till eget i sommar med allt vad det betyder efter en längre tvåsamhet med ett gemensamt barn.

ingann
6/10/11, 12:46 AM
#30

Välkommen hit iorlas! Hoppas du kommer trivas hos oss:)  Tyvärr är inte aktiviteten på sajten så jättehög under sommarhalvåret men vi försöker hålla igång trådarna så gott vi kan Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Wassago
6/19/11, 7:37 PM
#31

Hej!

Är ni "bara" mammor här? Inga pappor?? Jag har en son som blir två år i oktober, jag och pojkens mor har gemensam vårdnad om vår son och har en bra kontakt oss emellan. Vi separerade för ett år sedan och nu bor sonen hos mej två till tre dagar i veckan på ett "flytande schema" som vi tar vecka för vecka beroende på hur det funkar bäst för oss.. Men även vi pappor har behov ibland av råd och stöd så jag hoppas inte vi är bannlysta härifrån…

Väl mött

ingann
6/19/11, 8:12 PM
#32

Hej och välkommen hit Wassago! Hoppas du kommer trivas här hos oss.

Det finns några pappor här och vi ser gärna fler! Sponny, en av våra gulliga Medarbetare är kille Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Wassago
6/19/11, 9:16 PM
#33

Hej och tack Ingagill! Skrattande Låter bra det.. ensam bland alla mammor kan ju vara farligt! ;)

Katti
6/19/11, 10:40 PM
#34

Välkommen Wassago! Jag kollade din sida och ser att vi har fått en djurtokig människa till här. Fast själv är ja mer för, hm, det som dina djur äter Glad.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Wassago
6/20/11, 8:36 AM
#35

Tack Katti! Jo du har helt rätt, djur e lovet det! :) Reptiler är mitt huvudsakliga område men älskar alla djur! Har även fött upp Ökenråttor, möss och vanliga råttor som husdjur med! :)

ingann
7/3/11, 12:51 AM
#36

Wassago: Vi är bara farliga ibland Flört Hoppas du gillar att skriva mycket för vi vill väldigt gärna ha "pappa-perspektiv" i diskussionerna;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Wassago
7/3/11, 8:44 AM
#37

Haha.. ja, det e nog så ingann! Kommer säkert att skriva lite mer i perioder, då det varit milt uttryckt turbolent i mitt liv de senaste två och ett halvt åren så e jag inte helt tillbaka i formen ännu. Bara några veckor innan jag fick besked om att jag skulle bli far hade jag och damen separerat och två veckor innan beskedet så brann mitt hem ner till grunden… så jag bodde i en utbod på 4kvadrat och ägde bara kläderna på kroppen när beskedet kom….

ingann
7/3/11, 6:59 PM
#38

Wassago: Attans vilken otur du haft! En av mina största fasor är att mitt hem ska brinna upp Obestämd Tur att du klarade dig iaf!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Wassago
7/3/11, 8:14 PM
#39

Ja, det hände en hel del där på bara några veckor…Att se sitt hem brinna ner till grunden med hela sitt livs samlade minnen plus hund och goja var hårt… tog mycket hårdare än vad jag nånstn anat… men man kommer igenom det…

ingann
7/4/11, 6:52 PM
#40

Usch!!! Var djuren i huset?  Det vet jag inte om jag lyckats repa mig från:( Djuren och barnen är mitt liv…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Wassago
7/4/11, 8:04 PM
#41

Min trogna Ronja som var sju år och korsning Dobber/Schäfer dog i lågorna även min Blåpannade amason papegoja samt tre grekiska landsköldpaddor dog åxå.

Annons:
sponny
7/5/11, 12:02 AM
#42

Välkommen säger då medarbetar-pappan. Håller på att flytta just nu så jag har tyvärr inte haft tid att titta in tidigare.

Wassago
7/5/11, 4:00 PM
#43

Tack sponny! :) Ja.. flytta e drygt det å tar sin tid!

Emelie-E
7/15/11, 1:51 PM
#44

Här har ni mig =) Har skrivit här lite i förra året innan min son kom. Men nu är han här och efter ytterligare ett försök med hans pappa så sitter jag återigen ensam.

Jag är 22 år, gift med pappan men ska lägga mig i skilsmässa (igen) och min son är nu 8 månader.

Vi har det rätt tufft för tillfället då hans pappa har lurat skiten av mig och jag har varken några pengar eller boende. Så just nu bor jag och liten i ett rum hos min syster och hennes familj.

Han har aldrig brytt sig om sin son. Inte ens när vi bodde tillsammans. Bytt blöja har han nog gjort två gånger under dessa månader och gett honom mat ungefär lika många gånger. Så jag har varit ensam i tvåsamheten om man kan säga så. Så detta i sig är ingen stor omställning. Jag klarar mig väldigt bra ensam.
Det tråkiga är att mitt barn har en pappa som inte bryr sig men som ändå sitter där med vårdnad och kan styra och ställa som han vill..

Men vi får se vad framtiden säger. Men just nu är jag lugn =)

[Joanna76]
9/22/11, 9:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Här är en till nykomling, mamma till en 16 tjej. Jobbigt värre Flört . Nä, dom värsta åren (13-16) är nu förbi. Min trotsiga,arga skoltrötta tjej har blivit en duktig, skötsam, nästan skolälskande dotter. Bara nästan hihihi.  Hennes pappa har alltid funnits i bilden men han har krånglat med besöken, ibland ofta och ibland kunde det ta flera månader. Det är så skönt nu när hon sköter det själv och kan ställa honom mot väggen om han inte vill/orkar träffas.

Bifogar en bild på sötisen när hon var mindre, hur gullig som helst (det är hon fortfarande). Tror bestämt hon var 3,5 då. Minns också att hon en gång iförd kläderna hon har på bilden (matchande byxor) dansade 70-tals dans till "ma baker" (nya versionen) på det gym jag då gick. Det var väldans poppis bland alla tanter i omklädningsrummet hihihi.

nuttan85
9/28/11, 6:26 PM
#46

Hejsan,

jag är ny här så jag tänkte passa på att berätta vem jag är :) Jag är en ensamstående mamma från Jönköping. Min son är snart 4 och mitt allt :) Hans pappa finns inte alls med i bilden så det är bara vi som lever vårt liv. Det är på ett sätt skönt med det kan vara väldigt tomt ibland med. Jag studerar till lärare och har tagit mig igenom mer än halva utbildningen nu… Hm… Sen vet jag inte riktigt vad jag mer ska säga :P

Jag blev glad när jag scrollade igenom de olika sidorna och fann denna sidan för ensamma föräldrar :) Ett jätte bra intiniativ!

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Keeks
10/4/11, 7:39 PM
#47

Hej

har läst och kommenterat en smula nu så tänkte att det är väl dags även för mig att presentera mig.

Ensamstående mamma till en 9 månader gammal pojke. Pappan avsade sig all kontakt redan från start så det är bara han och jag. Dock får jag väldigt mycket stöd från min familj så det flyter på bra :)

Just nu är jag arbetslös med funderar på att börja plugga igen efter mammaledigheten är över. Förhoppningsvis går det att pussla ihop någorlunda.

Håller med Nuttan85 om att det var ett bra initiativ! Även om jag som sagt får stöd från mina föräldrar kan det ibland vara skönt att ha utomstående att be om råd. Man är ju lite vilse i pannkakan med första barnet och allt :)

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
ingann
11/1/11, 2:10 PM
#49

Jättevälkomna hit!

Vi blir jätteglada över att få se nya ansikten här och få fler att diskutera/samtala och bara tjöta medSkrattande

Hoppas ni kommer trivas hos oss!

Kramar till allaKyss

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Enbraman
12/25/11, 5:06 PM
#50

Hej hej

Jag är ny här. Bor i Linköping, Ligger i skilsmässa har en dotter och driver eget företag.

Hoppades hitta lite intressant o läsa här. Jag kanske är aktiv periodvis och inte aktiv andra perioder men ska försöka vara med o diskutera lite då och då.

:)

Med Vänlig Hälsning

Mannen

ingann
12/25/11, 7:36 PM
#51

Välkommen hit Enbraman! Hoppas du kommer trivas hos ossSkrattande Vi behöver lite killars perspektiv på saker o ting här så vi inte faller in till att bli en hönsgårdFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
12/25/11, 7:53 PM
#52

Jag är en nyskild mamma till tre flickor. Bor utomlands. Är 33 år gammal.

ingann
12/25/11, 7:57 PM
#53

Du är så hjärtligt välkommen till oss här på SF;) Det har jag nog glömt att skriva i din första trådFlört Jag är lite disträ ibland;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
12/25/11, 8:53 PM
#54

Hälsar alla nya Välkomna hit till sajten!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[myrholingen]
3/30/12, 3:04 PM
#56

Ny här dock inte ny som singel.

Ensam med två pojkar 6 och 9 år. Varit ensam sen lillkillen var 6 månader.

Hlodyn
4/29/12, 12:58 PM
#57

Hej!

Jag hittade hit via mitt intresse för norska skogkatter. Det är på tiden att jag skaffar en eller två nya familjemedlemmar. Är mamma till en underbar dotter som fyller 14 nu och har varit (lycklig) singel i 9 år. Vi har delad vårdnad och det har fungerat bra, även om det var många konflikter de första åren, skapade av en ny partner i mitt ex:s liv. Jojo, även det värsta kan lösa sig eller åtminstone ebba ut med tiden.

Den enda nackdelen med att vara enastående förälder, som jag ser det, är nog att det fortfarande finns denna stigmatiserande idé om att alla måste ha en fast partner, trots att de flesta i längden inte ens trivs ihop så himla bra egentligen. Jag kan stå ut med att inte bli bjuden på parmiddagar och fester med par, men när mina närmaste singelkompisar fastnar med idioter till män måste jag gnälla… (som tur är håller det sällan länge).

Romantisk? Jag? Njae…. jodå… fast bara när andan faller på.

[_Fisken_]
11/2/12, 12:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Jag vet inte om detta passar in här men jag är singelpappa sedan 6 mån tillbaks och många saker är ovana. Men jag finner mig och hittar på MINA lösningar på problem. Så även denna gång. Jag har fyra flickor mellan 8-17 år som ska vara hemma hos mig på större delen av höstlovet. Skitkul. Men dyrt….ekonomin är ju lite skral.

Men jag hade tidigt lovat dem att jag skulle baka bullar med dem. De blev ju glada. Jag var ju lite skeptisk. Har ju aldrig bakat fyllda bullar men visste ju att jag kunde läsa en manual så läsa ett recept kan ju inte vara så annorlunda - tänkte jag.
Väl hemma och vi skulle baka så kom jag på att det måste finnas JÄST. Det hade jag glömt. Likaså kardemumman. Suck. Dessutom skulle allt jäsa i ca. 1.5 timmar totalt och problemet var att största jäntan skulle väg om ca. 2.5timmar. Så jag sade åt henne att "äh, vi lägger ner detta projekt"….
Då fick jag höra "typiskt dig och mamma!". Ni lovar att hitta på och sen blir det inget, sade hon och tittade ned i golvet.
Då resten jag mig och sade "Nu åker vi på ICA. Klä dig. Vi har bråttom!". Jag fick mig en rejäl tankeställare.

Hittade snabbjäst (motsvarar 50gr std.jäst) som tog bara 15min o jäsa med. Kardemumman kom också med hem.
Sen bakade vi och skrattade i ganska stressig situation. Men gissa om det blev bullar. De blev fyllda med Nutella och mandelmassa. Grannfruns bakmaskin gjorde ju mycket nytta.

Sen drack vi Coca Cola och käkade varma bullar som middag. Mitt X hade fått spatt om hon vetat…. :-)

Så var min kväll som singelpappa med fyra döttrar. Jag hankar mig fram OCH överlever.

Intehärutandär
12/10/12, 12:01 AM
#59

33 årig ensamstående mor till son - 13 år (sedan graviditet). Bor i Borlänge Dalarna. Utbildad konditor/bagare som älskar det mesta inom estet/design.

[_Fisken_]
12/11/12, 5:00 AM
#60

Då hade du säkert älskat mina bullar visade inlägget ovan!

Intehärutandär
12/11/12, 5:16 AM
#61

# 60 Jag uppskattar att människor tar sig tid att baka lite, för själens skull. Skrattande

Äta kan jag tyvärr inte själv (även om de ser goda ut) pga intollerans. (Sedan tröttnade de flesta efter första året på gymnasiet då man skulle smaka på allt. :)  )

Karl1987
6/23/13, 4:07 PM
#62

Hej jag blev singelpappa för några veckor sedan. Min föredetta tog med sig vår 1,5 år gamla dotter och flyttade. Vi har ändå en bra kontakt med varandra när det gäller vår dotter och är fortfarande relativt bra vänner. Det jobbigaste är den här tomheten inuti och den konstanta saknaden. Hade vart skönt o ha någon att prata med

Annons:
Kaffe Tant
10/8/13, 10:52 PM
#63

Hej! Är ny medlem på just denna sajt/detta forum.

Singelmamma åt en flicka på snart sju år, har haft ett förhållande efter dotterns pappa, dock tog det slut för 2-3 år sedan. Men har väl mer eller mindre varit ensamstående till min dotter även när jag var i det förhållandet. Är "skönt" att kunna läsa om hur andra har det (,kunna läsa till sig råd då förstås och se att man inte är ensam om allt). 

Skulle vara trevligt att få skriva med någon, eller som jag skrev innan; Läsa lite, och också så småningom skriva lite själv om tankar och funderingar.

Ha det gott, kramar till allihopa! 🤗

morbid-doll
11/11/13, 10:16 AM
#64

ny på sidan.. 30 årig ensamstående till en 9åring.. har vart det sedan hon föddes.. är här för att stötta å kanske söka stöttning när d skulle behövas =)// anna

Upp till toppen
Annons: