Annons:
Etikett05-myndighetskontakter
Läst 2430 ggr
Mirjami-78
2010-04-10 00:04

Ensamstående förälder

När man är ensamstående förälder och hamnar i "problem" ut av någon slag så man måste ha kontakt med någon slags myndighet ex. med soc. eller polisen osv. pga. att ens barn har gjort något som de inte ska göra.

Får man ett "extra öga" efter sig just för att man är ensamstående eller är det samma regler som gäller som när man är två?

Är det någon som har erfarenhet ut av detta?

Anledningen till att jag ställer frågan är att vissa som jag känner och jag har diskuterat detta och vi har lite olika åsikter ang. detta hela.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
ingann
2010-04-10 03:23
#1

Det känns som att man har extra ögon på sig men frågar man tex soc så säjer de att det inte är så. De säjer att det snarare är så att de kollar mer på familjer med 2 föräldrar eftersom de är 2 om att kunna håll koll/ordning på sina barn även om man i grunden har samma regler.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2010-04-10 14:55
#2

Ok, för jag själv har ingen så direkt erfarenhet ut av detta….Men det har pratats en del om detta bland folk som jag känner.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

martdat
2010-04-11 20:26
#3

känns som att de vill pracka på ensamstående hjälp i olika former mer än de med par, men det är bara vad jag känner, men tänker då på hur det ser ut runtikring mig,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Intehärutandär
2012-12-08 04:46
#4

Det gör dem absolut, vad den än påstår. Man är sannerligen inte sämre förälder för man är ensam. Tvärtom mycket starkare och har mer koll anser jag (undantag finns överallt).

Jag har fått förslag på att gå i utbildning i föräldrarollen, fast jag är bäst på att vara mamma än något annat än i mitt liv. Finns inget jag är mer säker på än min roll som mor. Och vi har t o m lärt ut vår relation till andra unga mammor.

Min mamma hade en hemsk socialhandläggare som var på henne hela tiden. Påstod bl a att hon inte kunde laga mat, fast hon gjort det hela sitt liv. Sedan visade det sig att socialhandläggaren hade en son i samma ålder (som kom att gå i min klass) som hon inte kunde ta hand om. Eller laga mat..haha, hon kunde inte ens sätta på kaffe, så karln hade laddat brygggaren och satt en post-it på den med "tryck på knappen 'dä'r".

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: