Annons:
Etikett11förhållanden
Läst 6791 ggr
Mirjami-78
2010-03-29 03:02

Jipppiiiii jag är singel

Har ni någonsin känt att det är skönt att vara singel? Slippa alla krav från en partner osv.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
ingann
2010-03-29 03:22
#1

Haha mer eller mindre varje dag Skrattande Jag har tillräckligt med bekymmer för att orka tänka på en karl med Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2010-03-29 03:28
#2

Ingann: Så kan jag med känna i mellan, fast ska jag ha någon i framtiden ska jag ha en som kan stå på sina egna ben och stötta mig i det jag behöver.

Fast nu på det senaste har jag bara känt…Jippiii jag är ensam.Tungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
2010-03-29 07:52
#3

Hihihihi…det är därför jag umgås med B. Jag är varken ensam eller i förhållande kan man säga…Inga krav…inga måsten. Perfekt!! Flört

Chinilla
2010-08-27 20:39
#4

Ojaa Glad. Det känner jag i princip varje dag sedan jag blev singel (1,5 år nu). Känner ingen direkt längtan efter någon man utan bara tanken på det gör att jag närmast får rysningar.  Det känns så skönt som det är.

Mirjami-78
2010-08-29 01:33
#5

#4 Ibland är det bara som så att man behöver vara ensam ett tag….Längre eller kortare.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

liwa
2010-08-29 11:18
#6

Funderar över om jag säger så bara för att jag inte har hittat någon att leva med.

För det JAG strävar efter är ju att hitta en person som jag kan leva i harmoni med. Hittar jag inte det kan jag lika gärna vara singel. Och jag lider inte av att vara det men det är heller inte speciellt roligt.

Men visst är jag glad att jag slipper vara med någon som inte är bra för mig.

Annons:
[mia-38]
2010-08-29 11:27
#7

Skrev sista inlägget här i mars…Och känner nu att jag vill ha nåt varaktigt…nåt som man kan bygga upp….Med någon som verkligen vill och kan.
Tyckte innan att ett "löst" förhållande var bra,,,men är nu mogen att starta nåt seriöst snart.

Mads
2010-08-29 11:40
#8

Jodå, vissa dagar är det så skönt att vara själv och kunna göra som man vill när man vill utan att behöva tänka på kompromisser.

Men som Liwa skriver så är min dröm och förhoppning att finna kärleken att dela livet tillsammans med, att vakna tillsammans med varje morgon och att dela både glädje och problem med. Men just nu lider jag inte av att vara själv och det känns skönt, även om han fattas mig vissa dagar och stunder.

Amor Vincit Omnia

Bettan1975
2010-08-30 10:05
#9

Minst en gång om dagen känns det bra att vara ensam och bo ensam och fatta alla beslut själv. Trots att man känner oro för olika saker och rädsla för om man ska klara av att lösa dem, så har i alla fall jag blivit en mycket starkare och bättre människa på många sätt. Man växer varje gång man klarar något själv och löser problem, bollar med planeringen osv. Jag frågade om lov fö mista lilla sak förut och klarade ingenting ensam. Fattar tex inte varför jag aldrig körde när vi skulle på semester(förutom då han var full då, vilket var ofta på plats) Nu tar jag mig kors och tvärs med bil både 30 och 40 mil. Visst jag har hellre någon mer vuxen med mig som kan ha lite koll på skyltar, men jag kör själv och kan belöna mig själv för det.

Tyvärr så är saknaden ännu större efter tvåsamhet, någon att dela vardagen med och litegrann känner väl jag att vissa bitar kommer aldrig fullt ut att kunna ersättas av någon annan än barnens far, inte för att han är någon bra människa utan för att man alltid har ett speciellt band till sina egna barn som ingen annan kan relatera till fullt ut. Man kan komma ihåg något som barnen sagt elr gjort vid tillfälle som var riktigt roligt och visst någon annan kan skratta, men delar ändå inte minnet på samma sätt som vi föräldrar som var med.

Men med en ny kärlek kommer man att få nya minnen som även innefattar barnen och det är mycket värt.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Intehärutandär
2012-12-08 04:13
#10

Jag har varit singel i flera år - och jag jublar. Är så himla skönt att få stänga dörren om sig själv - och slippa ta hand om andras skit. (Har ju redan ett barn). Om jag vill ha närhet så finns ju karlarna nära för sånt. Brukar bara ha längtan till en fast relation två ggr/år. På våren och på hösten då det är grått och trist. Men det går snabbt över. Kan ju inte skaffa karl för de korta stunderna. ;)

Har haft en underbar tid som singel och mött så fina människor - och upplevt så mycket saker - jag skulle missat som flickvän.

Dejtat har jag massor i perioder, men är alltid ärlig om mina intentioner. Att det blir som det blir - jag är här för att träffa nya människor. Blir vi vänner, fine. KK, fine. Blir jag kär - Grattis, du är unik. Ses vi inte mer - ingen fara. Det är en morgondag.

[Hayabusa]
2013-01-29 12:31
#11

Ja, det är inte fel att vara singel. Man gör & säger precis som man själv vill & tycker. Slipper ta hänsyn eller kompromissa. Vill jag t ex luncha med en tjejkompis så är det helt OK. Ingen utfrågning eller trista rabalder och anklagelser.

Precis som #10 Snövit skriver så är det otroligt många saker som jag hade missat om jag hade haft ett förhållande (nej, jag tänker inte på sex & romanser).

jejjja
2013-11-17 00:03
#12

Jag väntar på att min skilsmässa ska gå igenom, så att jag kan vara singel och vara mig själv, och inte behöva tala om vart jag ska eller vart jag har varit. Hur lång tid det tar. Det längtar jag efter att bara få  vara mig själv =)

Katti
2013-11-18 08:05
#13

Nej, vill inte vara singel…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: