Annons:
Etikett07-tonåringar
Läst 2050 ggr
Mirjami-78
2010-02-18 02:17

Droger

Träffade min granne idag när jag skulle hem efter jobbet.

Har vid några tillfällen känt en konstig lukt i trappan här på det senaste. Hon sa till mig också om det och att det ät tydligen några killar som röker på i våran trappa. Hon hade träffat på dem en dag. De var inte gamla heller.

Känns obehagligt att veta att de är några som gör såhär. Detta tack vara att låset på dörren in till trappan är sönder och då kan vem som helt komma in i trappan.

Vad skulle du som förälder göra om du fick reda på att dit barn använder någon form ut av droger?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
[mia-38]
2010-02-18 08:10
#1

Hua.

Jag skulle prata med honom och fråga varför.
Och HUR och AV VEM han fått det.

Skälla är ingen ide…utan prata och försöka förstå att sånt ät farligt och att han måste sluta.

Mammzing
2010-02-18 09:57
#2

Oftast har det gått långt när man som förälder märker att ens barn tar droger.
Dom är bra på att ursäkta sej och komma med bortförklaringar dom små änglarna.
Jag skulle nog söka samtalsstöd åt mej själv, kurator eller soc, så jag visste hur jag skulle agera.
Mina dricker alkohol och nån har provat att röka.
Dom är mellan 19 och 26 år så jag kan inte göra så mycket.
Minstingen på 19 missbrukar däremot mat.
Hon väger 120 kilo till 179 cm.
Det ser jag däremot som ett större problem.
Har stöttning av vården men hon förstår inte själv.

Mirjami-78
2010-02-18 12:39
#3

Jag skulle nog med försöka prata med mitt barn. Men man blir så rädd när man hör sådant här att vissa sitter i ens trappa och röker på med droger…..Ja är glad att det inte är mina barn alla fal som gör det.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
2010-02-18 14:28
#4

Jag hoppas och tror att mina kommer hålla sig borta från droger…  Skulle de komma hem och vara påverkade av något så är jag ganska säker på att jag skulle märka det.

Jag höll själv på med diverse droger i tonåren och umgicks med många missbrukare så jag vet vilka tecken de flesta droger uppvisar. Detta är inget jag hållit hemligt för mina barn utan jag har istället berättat för dem vilka följder och skador droger kan orsaka och det är inget som de vill råka ut för…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2010-02-18 19:56
#5

Ingann….det tycker är bar gjort att du har berättat för dem. Då vet de.

Min stora son är livrädd för droger. Han undrar hur vissa kan vilja använda sådant. Idag pratade om det och jag förklarade för han vad som kan hända osv. Han tyckte det var hemskt.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

martdat
2010-02-22 13:49
#6

om min dtter skulle ertappas med droger så skulle jag dels prata med henne, men även låta henne träffa dem som håller på med tunga droger så att hon ser att det inte är så jäkla ballt,

nu har jag turen /oturen? att känna tunga missbrukare så ja kan göra det,, Vi hadde en vänn som vi båda var glada i , som vi träffade när han vart ´ren i flera månader, en dag hittades han död av en heroinöverdos, dottern hittade honom, vi pratade om det efteråt , om hur det kunde gå så, Så skulle hon börga proa så skulle jag raskt påminna henne om hur vår vänn dog så tror jag ho kommer på andra tankar, hoppas,

hata droger jäkla skit, fattar inte att det finns folk som framställer skiten när de vet att det dödar,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
the-crow
2010-02-26 19:45
#7

förlåt om jag lägegr mig i här hehe men de är såhär att jag har rökt i många år och jag har blivit tillsagd av folk och dittan och dattan men slutade endå inte, så jag tro inte de hjälper att som privatperson säga till dem. ska jag vara ärlig så är det bara och anmäla så att dem fattar att det är fel, sedan så får dem gå på massa möten om droger och träffa folk som har rökt oxå, som beträttar om sina liv och hur jobbigt det kan bli om det går för långt.

va väll bara de jag ville ha sagt

ps, jag har åkt dit på de, och det va inte för ens då jag fattade hur illa de va för mig

tack för mig

Upp till toppen
Annons: