Annons:
Etikett03-socialt-kontaktnät
Läst 2408 ggr
Mirjami-78
2010-02-12 01:01

Hur ofta träffar du dina vänner?

Hur ofta hinner du träffa dina vänner? Gör du det tillsammans med dina barn eller försöker du passa på då barnen är på skolan/dagis eller ute med sina vänner eller tar du med barnen?

Hur viktigt är det för dig just att hinna träffa dina vänner?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Bumsibum
2010-02-12 01:40
#1

Jag träffar oftast mina vänner med min dotter, då en del av minna vänner har barn i ca samma ålder… 
och ibland träffar jag vänner som inte har barn, dom gillar min dotter mycket så dom tycker bara de är skoj att hon är med.. :), men klart att de finns stunder som jag gärna träffar dom när man har barn vakt, som ska man på puben tar jag ju dock inte med mig min dotter, men ska man bara fika, eller sitta hemma och prata lite över en kaffe (inte för jag driker de men ändå) så kan lika bra Cassnadra få vara hemma ju! :) (hon är 2 år och 3 månader)

så det är olika, men tyvärr blir det inte såå mycket att man träffas, men det går i perjoder! :)

Mirjami-78
2010-02-12 01:49
#2

Jag träffade ofta mina vänner hemma då min stora son var liten eller så träffade vi varandra ute på gården eller liknande. Det är ju en fördel om man har barn i ca samma ålder för då kan de leka med varandra.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bumsibum
2010-02-12 01:51
#3

Okej.. Glad, ja precis, det är ju en stor fördel! Glad

Mirjami-78
2010-02-12 01:56
#4

Tidigare var vi många som fick barn samtidigt nästan. Numera har jag nästan ingen kontakt med mina gamla vänner. Alla har flyttat så även jag så det kan kännas lite konstigt i mellan.

De jag nuförtiden träffar har inte småbarn som jag men det går bra ändå.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bumsibum
2010-02-12 01:58
#5

ah, ja sånt är ju lite synd! Rynkar på näsan men vad gör man.

Ah, men det är ju bra att det iaf går ändå! Glad.

Mirjami-78
2010-02-12 02:04
#6

Konstigaste var att de flesta ut av mina vänner gav sig av från den staden. Tänkte många gånger att den inte kanske var stor nog. Ja många hittade lyckan på andra ort helt enkelt….så även jagGlad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Bumsibum
2010-02-12 02:08
#7

okej, skoj när man gör det ju! Glad

Mirjami-78
2010-02-12 02:13
#8

Sen är det alltid lite tufft att ge sig iväg till en ny ort. Här visste jag inte mycket alls när jag flyttade hit för ca 9 år sedan. Enda jag visste om området här var vart jag jobbade och var min sons dagmamma bodde samt var jag och min son bodde och min var min dåvarande pojkvän bodde. Sedan är detta en stor stad och efter ett tag lär man ju sig att hitta till andra ställen. Gäller bara att ge sig iväg och titta efter.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bumsibum
2010-02-12 02:16
#9

Så du viste det viktigaste iaf.. det var ju bra, hehe. Men det är som du sa, det är ju en stor fördel att veta var allt annat finns med! Glad

Mirjami-78
2010-02-12 02:21
#10

Ja det viktigaste var man ju tvungen att veta…Så man kunde ta sig till jobbet m.mTungan ute

Detta var ju inget ställe för mig som kom från ett mindre stad. Ja rent ut sagt så var detta ju en stad man inte skulle flytta till för där kunde ju allt hända…..Men nu vet jag ju att så är det inte, men storstad var man lite rädd för.Skäms

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bumsibum
2010-02-12 02:24
#11

Precis! Glad

jo, så är de väll när man inte är van, själv är jag från Malmö, så är rätt van, bor inte där nu dock, bor i en lite mindre stad nu men fortafande skåne! Glad

Mirjami-78
2010-02-12 02:30
#12

Ja jag bodde tidigare ca 6 mil innan Ggb. Gbg var ett stad någonstans där borta liksom. Vi hade ju varit några gånger i Gbg då vi åkte till Dammark men ändå. Sedan bor jag ju nu i en sk. förort. Ja denna ställe har det skrivits om väldigt mycket på senaste tiden då de tog ihjäl en 18 årig flicka. Jag bor ca 1 km från mord platsen men upplever ändå området rätt så lugnt. Visste inte en om detta innan min mamma sa till mig om att det hela hade hänt.Skäms

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bumsibum
2010-02-12 02:33
#13

aha okej, aj då vad hemskt.. ja allt kan hända över allt, så om de är ett lungt eller icke lungt ställe tyvärr.. Gråter.

Annons:
Mirjami-78
2010-02-12 02:38
#14

Ja det är ju så. Hade detta hänt ut av andra sidan ut av Gbg så tror jag inte det hade blivit så stora rubriker…..Tyvärr så har områden här ett stämpel på sig.Rynkar på näsan

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bumsibum
2010-02-12 02:40
#15

kan lätt bli så tyvärr! Obestämd synd nog. Men vad gör man.

Ska sova nu, ha det så bra sov gott sen när du med ska sova! Glad. Natti Natt.

Mirjami-78
2010-02-12 02:43
#16

Ja ska med lägga mig nu….Natti natti till dig med!!Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

angelica75
2010-02-12 16:55
#17

Alldeles för sällan.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Upp till toppen
Annons: