Annons:
Etikettekonomi
Läst 1988 ggr
Mirjami-78
3/4/10, 11:18 PM

Barn och kostnader

Vad har ni för kostnader när det gäller era barn? Får de något speciellt varje månad ut över de vanliga kostnaderna som kläder m.m.?

Hur mycket ska ens barn ha i månadspeng/veckopeng??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
ingann
3/5/10, 3:19 AM
#1

Den stora har studiebidraget och den lille får 500 kr i månadspeng… Men sen spelar den lille fotboll så där drar det ju iväg pengar. Har aldrig vågat räkna ihop hur mycket Foten i munnen 800 kr/år i medlemsavgift, 2 olika träningsset á 500 kr, skor för inomhusspel, grus och gräs 1000-1500 kr/st (nu har fötterna förhoppningsvis slutat växa så vi slipper köpa skor varje år), träningsläger 1 ggn/säsong hittills 500 kr + 300 kr fickpeng, bensinpengar till bortamatcher och bortacuper 50-100 kr/match (11 bortamatcher i serien + ca 4-5 cuper) och McDonaldspengar vid bortamatcherna 60 kr/gånger 11 (de stannar alltid och äter på vägen hem)…

Ojojoj.. den lilla kostar nästan 14000 kr/år Förvånad Inte konstigt att jag alltid känner mig fattig…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Nordann
3/5/10, 1:49 PM
#2

Här finns en minsting på 16 som också kostar och nu när jag ser dina siffror ser jag att hennes cheerleading nog kostar åtminstone 20000/år.Det kan vara dyrt med idrott tyvärr men det är roligt när de hittar något de tycker är roligt.Dottern har tidigare spelat fotboll men de blev för få kvar i laget så de fick lägga ner och hon provade först gympa men fastnade sen för cheer.

Den andra dottern som bor kvar hemma har speciella kostnader pga sina funktionshinder så det jämnar ut sig fastän hon inte idrottar.

Som fickpengar får båda sitt barnbidrag/studiebidrag och så står jag för resor och kropps- och hudvård utöver det.

Holtan
8/22/12, 8:22 PM
#3

#2 Vad för konstig cheer tränar hon som kostar så mycket? Jag har tränat i 7 år nu och har nog aldrig behövt betala mer än 3000-4000 kr på ett år. Senaste två åren har jag ju dock tävlat i USA och då rinner de ju iväg lite.

Upp till toppen
Annons: