Annons:
Etikett10-trotsiga-barn
Läst 1512 ggr
Mirjami-78
1/25/10, 9:32 PM

Syskon

Hur är era barn emot varandra? Är det mycket bråk m.m eller är det för det mesta lugna??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
PillanN
1/25/10, 11:39 PM
#1

Oj oj oj säger jag bara! Mina killar är Jämt i luven på varandra.Dom slåss och retar varandra för att Få en anledning till att bråka,ja allt ni kan tänka er. Det är mer än tröttsamt vill jag lova.Dom vet så väl vad som är rätt o fel men det spelar ingen roll i deras ögon.Sen händer det så klart ibland att de är vänner med och leker jättebra…men de tillfällena är Väldigt sällsynta!

Mirjami-78
1/25/10, 11:45 PM
#2

Ja här är det en del bråk med. Speciellt då jag inte har tid att stå bredvid hala tiden och ha ögonen på pojkarna. Och då jag sitter vid datan….Ja då är de alltid i farten.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

3barnspappa
1/26/10, 12:29 AM
#3

Usch då, vad jobbigt. Verkar som om killar bråkar mer än när det är blandat. Mina två tjejer och pojken bråkar sällan och när dom gör det så går det att reda ut problemet och sen kan dom fortsätta med vad dom gjorde. Med en viss modifikation kanske för att undvika bråk igen.

Lite småirriterat kan det vara ibland, men väldigt sällan blir det fysiskt.

liwa
1/26/10, 8:20 AM
#4

Ja ni mina barn bråkar och retas med varandra hela tiden. Det är hopplöst att försöka få dom snälla ibland.

Men sen så leker dom så bra ihop i ibland och då går dom ihop mot mig och ser till att jag inte får komma in i rummet och se vad dom gör. Och det kan vara riktigt skönt.

Men det blir väl alltid mer eller mindre tjafs mellan syskon. Har man tur så lugnar det ner sig när de blir äldre.

Mammzing
1/26/10, 10:20 AM
#5

Mina är rätt lugna men dom är mellan 19 å 26 år.
Men visst, nu för tiden är det mest att dom surar på varann.
När dom var små kunde hårtussarna ryka!

PillanN
1/27/10, 1:12 AM
#6

Mina grabbar 10 o 5 ½ är så otroligt olika i sättet så det är mkt därför det slå gnistor mellan dom ibland. Den lille är det full fart på jämt,nyfiken,självständig och bestämmande.Den stora är lugnet själv och otroligt snäll,bråkar inte i onödan och går hellre undan.

Får väl tacka min lyckliga stjärna att jag har väldigt långt tålamod Flört

Annons:
ingann
1/27/10, 10:00 AM
#7

Mina är olika som natt och dag så när de var små var det alltid bråk men nu när de är i tonåren är det mycket bättre:) Visst ryker de ihop då och då nu med men det är betydligt lugnare än för några år sen Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tuvalu
1/27/10, 11:03 AM
#8

Jag brukar säga att bråken är en viktig del i pojkarnas utveckling Tungan ute Nu bråkar mina sällan som tur är så det blir bättre!

Mirjami-78
1/27/10, 8:44 PM
#9

Man hoppas ju att de med tiden växer ifrån det där med bråk…Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: