Annons:
Etikettbarnpassning
Läst 2341 ggr
Mirjami-78
2010-01-16 01:33

En pålitlig barnvakt

Vem skulle du våga lämna dina barn till när du skulle behöva barnvakt? Hur väl ska man känna personen som man väljer till barnvakt för sina barn?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
liwa
2010-01-16 09:07
#1

Nu har jag sån tur att jag har släkt som ställer upp ibland. När de inte kan så låter jag bli att lämna bort dom.

Skulle kolla upp barnvakten ordentligt om jag skulle bli tvungen att lämna till en sån.

Mirjami-78
2010-01-16 12:28
#2

Jag har en tant som jag känner som jag brukade ha som barnvakt. Skulle inte våga vem som helst sitta barnvakt.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
2010-01-17 03:16
#3

Jag har aldrig haft barnvakt men hade det skett så hade det varit till familjen…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

liwa
2010-01-17 09:02
#4

#3 Har du ALDRIG haft barnvakt?

Det låter väldigt jobbigt. Hur har du klarat dig egentligen?

Jag känner att jag ibland bara måste få ladda batterierna och då ställer min släkt upp men det är inte så ofta.

Mirjami-78
2010-01-17 12:21
#5

Ibland kan min store son vara hos mormor men väldig sällan att jag är helt fri från barnen då jag själv är ledig.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

3barnspappa
2010-01-17 17:43
#6

Den jag vill ha som barnvakt åt mina barn måste känna dom väl, barnen måste känna sig trygga med den personen.

Har mest använt exets mamma som barnvakt, har ganska bra kontakt med henne. Men det är inte ofta jag har barnvakt, jag brukar planera mitt liv efter hur barnen är hos mig.

Annons:
ingann
2010-01-17 22:37
#7

liwa: bara nån timme om det varit nåt väldigt speciellt, som när jag opererade armen och mamma tog barnen efter dagis/skolan, annars har jag alltid haft dem hemma… bägge grabbarna hade iofs kontaktfamilj när de var små men de var aldrig borta samma helg utan jag har haft minst ett barn hemma jämt;)

Men nu är de 17 och 13,5 år så nu är de självgående;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Hundvakten
2013-03-06 11:39
#8

Hej!

Jag föredrar naturligtvis att ha barnen hos mina föräldrar men det är inte alltid att de har tid eller ork. Då så anlitar jag barnvakter från alla de olika barnvaktstjänsterna som finns nuförtiden! Tycker att det fungerar jättebra, ofta så finns det även s.k betygssystem där tidigare familjer betygsätter hur bra barnvakten utförde sitt jobb:)

Upp till toppen
Annons: