Annons:
Etikett05a-familjerätten
Läst 3306 ggr
Mirjami-78
2010-02-03 23:03

Familjerätten

Hur har du upplevt familjerätten??

Positivt eller negativt eller kanske båda delarna?

Hur har de hjälp dig i ditt ärende?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
martdat
2010-02-03 23:06
#1

positivt men jag har bara varit där på frivilligt samarbetssamtal med mitt x , och det var jag som bad om det, så det var aldrig en laddad situation på nått sätt, de hjälpte mig inte alls, utan höll sig ganska neutrala, men det blir väll så när man är där för att man bad om det, men bara saken att sitta där o prata med xet gjorde lite grann positivt, han lyssnade bättre tycker jag än när vi pratar själva,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mirjami-78
2010-02-03 23:12
#2

Jag kommer troligen bli tvungen att ta kontakt med dem ang. min lille son. Ser inte denna situation som hålbar. Pappan dyker upp berusad bakom dörren osv. Ett tag så var det väldigt lugnt men han verkar tyvärr ha kommit igång igen så man vet aldrig när han står där.

Hade imorse en lång diskussion med dagis ang. detta hela och de sa att jag kanske borde söka efter ensam vårdnad då pappan han missbrukar problem.

Pappan hotade att hämta sonen från dagis förra veckan då jag inte gav han sonen när han var dunder berusad. Ja jag kan helt enkel inte ge sonen till han då. Som tur var så slutade det hela med att han däckade men tyvärr hemma hos mig. Funderar att göra som så att kommer han hit igen berusad så ringer jag polisen. Ser till att få en kopia på polisrapporten sedan och kommer göra detta varje gång  då han är störande/berusad och sedan ta detta hela till fam.rätten och bevisa att han är störande för barnen och mig. Vet inte om det kommer leda till något men kanske ändå värt att testa.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

martdat
2010-02-03 23:18
#3

#2 uch vad jobbigt, klart man inte lämnar barnen till en berusad, släpp inte in honom mer om han e full,

att ringa polisen kan ha sina för o nackdelar,, fördelar,, ja rätten ser ju hur han bär sig åt och borde stå på din sida vid en vårdnadstvisst tycker jag, nackdel, soc kan tycka att barnet upplever för mycket jobbigt och sen kan de vilja göra utredning, det e skitjobbigt,

att ansöka om ensam vårdnad vore kanske en god ide, och att ungånget bara sker när pappa är nykter,

bara mina tankar från ett litet inlägg där jag inte kan se helheten,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mirjami-78
2010-02-03 23:30
#4

Ja det går ju en rapport till soc. så klart om man ringer polisen, men samtidigt har man ju gjort det just för att skydda sina barn. Öppnar man dessutom inte dörren utan låter den personen stå utanför så borde de se det hela som att det är just han som stör. Även om man har öppnat för att be han att lugna ner sig och han går in i lägenheten och man ber han lämna den och han inte gör det, ja då blir det hemfrids brott och det kan man ju även bevisa för soc. genom polisraporten.

Ja att behöva bli utredd är jobbigt helt klart. Sedan tror jag att i sådana här situationer så blir även soc. skyldiga att skydda både mamman och barnen…..Så de kan bli "skyldiga" att se till att man får ett skyddad boende om inte annat så tillfälligt allafal….Jag känner som så att kommer han hit och bråkar en gång till så ringer jag!! Har inget att förlora på det utan det blir han som blir lidandes då. Han blir ju den föräldern och är störande och olämplig fast helt vill man ju slippa ringa efter polisen.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

martdat
2010-02-03 23:33
#5

#4 går vad du känner är bässt,,

har bara tyvärr på nära håll sett vad som kan hända om man ringer polisen vid bråk o fylla, de två bodde ihop så det var annorlunda på ett sett, men det var han som söp och slogs, och nu har ingen av dem några barn ,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mirjami-78
2010-02-03 23:36
#6

#5 Ja det är skillnad då man bor ihop för går man inte isär då eller vill ändra på det hela så kan man bli av med sina barn. Nu kommer det inte kunna gå så långt när det gäller mig då jag har ett eget boende med mina barn och han har sitt boende.

Ringde sist igår upp hans hemkommun och talade om för dem att han har missbrukar problem, men tyvärr så är det inte mycket de kan göra verkar det som.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
martdat
2010-02-03 23:39
#7

#6 ja, sant, det e skillnad på att de bodde ihop men det är en så tragiskt historia så jag mår illa,,

klart det inte är samma,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mirjami-78
2010-02-03 23:43
#8

Ja jag kan förstå dig…

Nu har jag turen att jag inte lever ihop med min ex, fast han försökte med att få flytta in här igen. Ja ja tänkte jag fortsätt att drömma, hit in flyttar du aldrig mera. Nee har jag en gång blivit av med han och han har sådan problem som han har och inte vill ta tag i dem så tar jag inte tillbaka han.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

martdat
2010-02-04 19:13
#9

#8 nä fy, han låter inte som något att samla på,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mirjami-78
2010-02-04 21:03
#10

#9 Neee han är inget att ha. Bara en som står i vägen för en och ska göra livet jobbigare. Klarar mig mycket bättre med barnen ensam.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: