Annons:
Etikett06-små-barn
Läst 1225 ggr
Mirjami-78
2010-01-25 00:11

Bitas och rivas

Ibbe min minsting här hemma har börjat med att rivas och bitas. Han har gjort detta ett tag och sedan var det lugnt men är nu igång värre än tidigare. Han ger sig ofta på store broden.

Har ni haft sådan här problem och hur har ni löst dem?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
PillanN
2010-01-25 00:38
#1

Min lille har haft några sådana perioder där han har varit värre än den värsta vampyrungen! Han har lite "extra"energi och ofta lite svårt att tygla sitt humör dessutom.Men när han gett någon ett bett tex så har vi pratat om hur farligt det är med alla "bacciler" som vi har i tänderna och som sen stannar i betten. Jag hittade på en enkel "saga version" om vad som händer osv.Han fattade direkt och blev helt förtvivlad! Uppmanade honom sen att berätta vidare "sagan"till sin dagiskompisar.

Det funkade på min lilla "vampyr"Flört

Mirjami-78
2010-01-25 00:42
#2

Ja jag har försökt prata med min "vampyr" här och han förstår nog att det är fel, men sedan så kör ju storebror igång det där hela med i mellan och de blir nog hans sätt att säga ifrån till sin bror då inget annat hjälper. Ja brorsan hör inte lillebrors signaler om att han vill inte något….

Jag ska varna dem på dagis med för "vampyren" och följa upp det hela och försöka ta ett snack med han i mellan om det fortsätter.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: