Annons:
Etikettur-barnamun
Läst 1808 ggr
PillanN
2009-12-02 12:04

Köttstek-ekorre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och lilla sonen åkte som alla dagar eu-moppe till hans dagis. Skyndade oss in då vi frös som bara den.Dagis har två ingångar och där han hänger av sig är samma ingång som till matsalen. Vi möts med andra ord varje morgon av doften av mat och så har vi som vana att gissa vad det är dom lagar.Vi gissade olika så han sprang in och frågade mattanten vad det blir för lunch idag.

- Det blir stek,potatis,sås och gönsaker.Fick han till svar.

-Åh nej!  Inte Ekorrkött nu igen!!! Säger han helt uppgivet.

Jag brast ut i skratt och sa att det är klart att det inte är ekorrkött och undrade var han fått det i från?

-Men det åt vi ju hos Tant Maja i helgen!Säger han.

DÅ kom jag på det. Vi var mkt riktigt bortbjudna under helgen och åt en undebar middag med just det som mattanten presenterade för Eddie. Han brukar i vanliga fall inte äta kött då han inte tycker om det,men hos tant Maja åt han med god aptit och berömde den goda maten. Sen när vi var på väg hem så skojade jag med honom at det var ekorrkött vi ätit.Att det var farbror Kalle som skjuter dom med bössan han visat pojkarna under dagen,och Tant Maja som lagar till köttet av dom.

Han blev alldeles storögd och tyckte det lät tokigt.Det blev mkt prat o skoj om detta men….jag glömde säga att det var skoj!!

Han har trott ända sen i lördags att han ätit ekorrstek och trodde att allt kött som kallas stek är gjort av ekorrar!!!!

Vilken mamma man är SkämsSkrattande

Bifogar en bild på lilla "tomten"ätandes frukost igår och färdigklädd fär julspel på dagis=)

Annons:
Mirjami-78
2009-12-02 12:24
#1

Hi hi hi….Barn är bara för underbaraSkrattandeTungan ute En gullig bildSkrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
2009-12-02 12:27
#2

Hahahahha….undrar vad mattanten tyckte..hahahahahha….

Gullig pojk du har. Skrattande

ingann
2009-12-02 13:30
#3

Hahahaha Underbar kommentar! Det måste ha varit en stor ekorre Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Upp till toppen
Annons: