Annons:
Etikett11förhållanden
Läst 4871 ggr
Mirjami-78
12/15/09, 8:59 PM

Börja om på nytt

Ibland vill man börja om på nytt Kan man göra det med ens gamla partner? Hur tar man sig vidare efter allt gammalt som kan dyka upp i förhållandet?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
[mia-38]
12/15/09, 9:23 PM
#1

Det beror nog på vad det var som gjorde att det tog slut första gången.
Man kan ju försöka igen….men jag tror att man lätt faller in i gamla mönster igen. Funkar det inte så funkar det inte.

Mirjami-78
12/15/09, 9:25 PM
#2

Ja risken finns nog alltid att man kan hamna i gamla bana. Fast man önskar att man så inte skulle göra.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
12/15/09, 9:26 PM
#3

Precis. Jag har testat med gamla pojkvänner som det tagit slut med..Men vi har alltid kommit tillbaka dit till det som gjorde att det tog slut.
Men sen finns det ju undantag. De som verkligen fixar det. Skrattande

Mirjami-78
12/15/09, 9:29 PM
#4

Ja jag beundrar dem som klarar av att dra ett streck över det gamla och börja om på nytt. Vet inte om jag skulle kunna det.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mammzing
12/16/09, 10:23 AM
#5

Skulle aldrig falla mej in.
Har utplånat så mycket av mej själv när jag levde med mitt ex.
Börjar hitta på dom bitarna igen.
Det känns skönt.

bfee
12/18/09, 10:59 AM
#6

Helt klart så kan man börja om på nytt med en gammal partner!

Antingen så går det hur enkelt som helst, eller så får man verkligen jobba hårt tillsammans för att få det att fungera. Men det går absolut att hitta tebax till varann om båda två verkligen vill det! :)

Det beror ju på hur det har sett ut bakåt i tiden, hur lätt eller svårt det är att "hitta tebax" till varann, o göra allt till det bättre mot hur det var då man valde att gå skilda vägar.

Det viktiga är ju att man gör det för sin egen skull, inte för barnens skull, eller nåt liknande! Det är nog den värsta fällan man kan gillra åt sig själva.

Barn tar ju i regel föräldrarnas skilsmässa väldigt hårt. O hur hårt skulle det inte ta om dom först blir överlyckliga för att mamma o pappa försöker igen, o sen så separerar man igen. En andra separation… Det skulle verkligen inte gynna varken barnen, en själv eller partnern!

Så det gäller att vara försiktig!

Annons:
PillanN
12/21/09, 10:37 AM
#7

Jag och min äldsta sons pappa fann varandra igen efter att varit separerade i 7 år. Vi hade ingen som helst kontakt under den tiden av olika orsaker vilket har varit oerhört jobbigt för sonen. Då vi så tog upp kontakten igen och så småningom insåg att det skulle vara vi två var det ordentligt genomtänkt.Det var i samma veva som jag och barnen levde under hot från den yngre sonens pappa vilket slutade med att vi fick fly hals över huvud.Vi lämnade allt och flyttade 120 mil söderut till min nuvarande sambo.Han har varit nära att gå i samma mönster som gjorde att vi separerade förra gångenMed mkt jobb från hans sida och stöttning från min lever vi ett underbart liv tillsammans idag.Ångrar inte en sekund att det blev vi igen.

Äldsta sonen sa när vi berättade att vi skulle bo tillsammans igen..

"Äntligen får jag känna hur det känns att vara en riktig familj!"

Det var otroligt rörande att höra…

Mirjami-78
12/21/09, 3:14 PM
#8

#7 Ja jag kan förstå att sonen blev överlycklig och fick en familj som han ville ha med mamma och pappa.

Så man ska aldrig säga aldrig. Man kan kankse lyckas lappa ihop det hela.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Chinilla
8/27/10, 8:55 PM
#9

Eftersom man har gått isär av någon anledning, så är det ju stor risk att denna anledning kommer att finnas kvar nästa gång man försöker också. Har själv gått igenom den erfarenheten. Men omöjligt är det väl inte om problemen varit av den art att man tror att det finns goda anledninarg att kunna fixa de problem man haft, alternativt leva med dom.

Upp till toppen
Annons: