Annons:
Etikett10-trotsiga-barn
Läst 1400 ggr
Mirjami-78
2009-08-09 01:30

Få barnen att sova i tid

Hur bär man sig åt för att få sina barn att sova i tid?

Ja just nu kämpar jag med detta. Mina söner vill inte sova på kvällarna. Jag själv måste ligga hos dem för att de ska somna om de nu somnar, men ska få en ändring på detta hela. Imorgon ska jag försöka stiga upp vid 8 tiden och då ska de upp ochså. Inget mer sovande till 12 i detta huset. Jag måste få egen tid och därför ska jag göra så här…..

Hur har ni haft med det hela? Har barnen lagt sig själv när i har sagt det eller har ni haft det kämpigt med dem?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
ingann
2009-08-09 02:28
#1

Mina killar har alltid lagt sig själva  när jag sagt till… De har alltid velat ligga själva och ha lampan släckt så det har inte varit några problem;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2009-08-09 02:41
#2

Här är det snarare tvärtom. Mamma ska ligga brevid dem och en lampa ska vara tänd. Sen får de inte som de vill så är det ett himla liv, men det kommer bli ändring på det hela…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
2009-08-09 03:10
#3

Har du gjort så sen de var bebisar? Isf kan det ta lite tid att införa nya rutiner…

Mina har sovit själva sen de föddes (jag har bara haft en monitor i deras rum så jag hört dem). Bägge 2 har sovit hela nätterna och aldrig ätit nattmål så jag tror det beror mycket på det.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2009-08-09 03:22
#4

Den lille han sov hur bra som helst från början ensam i säng. Bara man la ner han så somnade han. Han gillade inte att ligga i samma säng med mig och pappan, men nu vill han sova brevid mig. Brukar flytta på han sedan när han har somnat. Den store ja han kunde ligga vaken ibland till klockan 4 på morgonen när han var liten. Då var jag brevid han hela tiden men han var alltid svår att få sova och är så fortvarande. Vet inte hur mycket värk han har heller eller hade när han var liten i sina leder. Ja kan vara det som påverkar det hela. Store sonen testade boltäcke ett tag och det fungade bra. Det tog bara 15 min så sov han.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mads
2009-08-09 15:04
#5

Jag går in och lägger sonen i sin spjälsäng, pussar godnatt, sätter på hans favoritskiva och går ut. Har gjort så sedan han började sova själv så han somnar alltd lätt själv. Visst finns det gånger det inte riktigt går, men då får han ligga hos mamma en stund innan jag lyfter in honom på hans rum. Vågar inte ha honom hela natten i min säng för den är så hög och han kravlar runt i sömne så han kan trilla ner.

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
2009-08-09 18:49
#6

Märker att alla barn är olika. Hoppas att jag ska få ordning på mina så att de kan somna ensamna.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Upp till toppen
Annons: