Annons:
Etikettbarnpassning
Läst 2821 ggr
Mirjami-78
2009-08-03 21:45

Arbetstider och dagis

Hur får du eller har fått det hela att fungera med dina arbetstider och dagis?

Vid obekväma arbetstider hur har du löst det hela då?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
liwa
2009-11-15 13:01
#1

Jag har haft en otrolig tur med det där.

När jag blev ensam så fick jag hjälp av min chef så att jag kunde få jobba måndag-fredag och slippa kvällar och helger helt.

Innan jag fick byta så fick mina släktingar ställa upp och ha barnen på kvällarna och helgerna. Men det fungerade inte så bra då även dom jobbar och är trötta på helgerna.

Om det inte hade gått att ordna så hade jag inte kunnat haft kvar mitt jobb.

Visst känns det jobbigt nu att behöva lämna barnen varje vardag på dagis mellan 7-17 men som tur är så trivs dom bra på dagis. Skulle självklart vilja jobba mindre och vara hemma mer med barnen men som det ser ut just nu och 5 år framöver så MÅSTE jag jobba heltid.

Mirjami-78
2009-11-15 13:04
#2

#1 ja det är inte alltid det lättaste. Min store son fick vara ofta på dagis då jag började på min nuvarande jobb. Jag pendlade så han var först där på morgonen och hämtades sist på eftermiddagen. Vilken tur att du har en sådan chef!! 

Ja vad kan man göra jobba måste man.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
2009-11-16 00:16
#3

När mina gick på dagis så pluggade jag på komvux så det funkade jättebra med allt. Dessutom låg allt på rad också så det tog ingen tid att hämta/lämna heller Glad Hemifrån hade vi en cykelväg fram till dagis som tog ca 3 minuter att gå, när de var inlämnade fortsatte jag cykelvägen (förbi skolan de hamnade i senare) ytterligare 4-5 minuter så var jag framme på komvux Glad Så vi brukade gå hemifrån ca 20 min innan min första lektion började Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

martdat
2009-11-16 09:39
#4

när dottern gick hoss dagmamma så var jag tvungen att lämna vid 6 på morgonen ett tag, alla mådde dåligt av detta, messt dottern o dagmamman , men vad gör man,

Förr två år sen så jobbade jag på flyttfirma och det blev arbete in på nätterna offta, enda lösningen var att ha hemundervisning på dottern så hon kunde vara hoss  morfar som bodde en bra bit iväg. hittade annat jobb sen som funkade med skoltiderna,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

sponny
2009-11-16 17:12
#5

När jag jobbade var det inga problem alls. Jag bara pratade med min chef så fick jag börja en halvtimme senare när jag jobbade förmiddag. Det sköttes med andra ord hur bra som helst.

Mirjami-78
2009-11-16 18:22
#6

#4 Du måste ha haft det verkligen tufft att fåt pysla ihop de där hela.

För min del så när jag går och jobbar på helgerna har jag imellan barnen med mig om jag inte hittar en annan lösning på det hela….Fast att jag jobbar på helgen är igentligen tid som jag ska göra på måndag men vill underlätta för alla så då gör jag på helgen istället.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
martdat
2009-11-16 18:45
#7

#6 utan min pappa o sambo så hadde det inte gått, men jag trivdes med jobbet,, dock var skola barnomsorg ganska sura, men de kan inte neka hemundervisning så länge jag ger insyn.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mirjami-78
2009-11-16 22:30
#8

#7 Ja man gör ju allt man kan som förälder och allt för att allt att fungera. Sedan är det ju så att jobben växer inte på träden. Det är inte bara att gå och byta jobb hur som helst….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
2009-11-19 08:59
#9

Min son när han vart liten så var han hos dagmamma i hennes hem. Fungerade mycket bra. Sedan flyttade vi in till Nybro och då tog min syster min son. Hon jobbade med som dagmamma i hemmet.
Så där har det aldrig vart några problem med tider.

Mirjami-78
2009-11-19 13:23
#10

Anton hade en dagmamma när vi flyttade till Gbg. Hon var hur go som helst. Nu jobbar hon på dagis då man tog bort dagmammorna.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
2009-11-19 14:26
#11

Jag tror att dagmammor i hemmet har mer tid för varje barn. Det är ju inte så himla stora skaror de har som på ett dagis.
Fast det är nog mer fart och fläkt på ett dagis…

Vissa barn behöver lite lugnare ställe…då passar en dagmamma.

Upp till toppen
Annons: