Annons:
Etikett17-om-sajten
Läst 1172 ggr
Mads
2009-05-07 20:46

Olika åsikter

För att förtydliga vad jag anser vara viktigt med detta forum är att alla åsikter är välkomna. Alla har samma rätt att få lov att uttrycka vad de tycker, tänker och känner. Gärna på ett så konstruktivt sätt som möjligt dock. Detta är inte en plats där de som varit medlemmar en längre tid sitter tillsammans, håller med varandra konstant och klappar händer så fort någon skriver något.

När vi ger oss in i en diskussion utgår vi från våra egna kunskaper och erfarenheter, ofta på vägen kan vi också lära oss nytt från andra på så sätt. Man får lov att brusa upp när man brinner för någonting men personliga påhopp är onödiga och skapar bara konflikt eller att man sårar någon. Jag håller inte igen med vad jag tycker och tänker, men skulle det vara att ni inte håller med så upplys mig om detta så diskuterar vi helt enkelt.

Amor Vincit Omnia

Annons:
[mia-38]
2009-05-07 21:49
#1

Klart vi alla har olika åsikter. Det är ju det som gör det så spännande.
Vi kan byta erfarenheter med varandra, se saker i andra synvinklar än de man har själv. Detta tror jag bara är nyttigt.

Man kan diskutera utan att hamna i dispyt med varandra, tycker jag.
Även om det hettar till ibland och man kanske inte mår så bra så menar man ju så klart inget illa. Om man nu skulle skriva nåt dumt eller nedsättande till nån annan.

Det viktigaste är att kunna säga Förlåt om man sagt nåt elakt.
Och att vi alla inser att vi är olika individer med olika erfarenheter.
Det kommer vi långt på!

Skrattande Kramar!

ingann
2009-05-07 22:37
#2

Alla har vi väl åsikter ibland som andra tycker är helt uppåt väggarna men i nästa ämne kanske vi är helt överens… Eftersom vi är utrustade med en tänkande hjärna allihopa så blir det självklart schismer emellanåt:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Gullan402
2009-05-08 21:54
#3

vad har jag missat nu? Jag skriver också vad jag tycker men problemet med skrift kan göra det bäddat för missförststånd eftersom en text blir ganska platt.
Instämmer helt med ovanstående kommentarer.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Mads
2009-05-08 21:58
#4

# 3 Inget missat, jag ville mest vara tydlig. Det har hänt på fler än en iFokus sajt att medlemmar ska lämna sajterna när det blir diskussioner då man inte håller med varandra och det kan hetta till, tråkigt och onödigt ju.

Amor Vincit Omnia

Tatsja
2009-05-09 09:56
#5

Sen undrar man varför de lämnar en sajt om alla inte håller med dem. Tänk vad tomt och tråkigt det skulle bli om vi alla lallade oss efter varandra.

Att ha olika åsikter och föra diskussioner hör både verkliga livet och även nätet till.

Jag har inte alltid samma åsiketer som andra och då skriver jag det. Visst kan det tolkas fel, eller skrivas fel i stundesn hetta eller på grund av felformuleringar. Men får man påpekat det, så brukar det lösa sig till slut.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

MIRJAMI
2009-05-09 20:07
#6

Vi alla är olika och har olika åsikter. Vigtigt ändå att det går att diskutera på ett bra sätt…är det något som misförstårs ska man ju ge chansen att rätta till det hela…och få en förklaring vilket ju många gånger visa sig att det just bar har varit en litet/stort missförstånd.

Sen kan man ju ibalnd ha svårt att utrycka sig….jag har en hell del stavfell…och även så bir det så fast jag läser igenom det jag har skrivit innan det hamnar här, men detta är helt peroendes att Svenska är mitt andra språk.

Jag tycker att vi stöttar varandra här…och får olika syn och åsikter på det mesta….finns där för nya och gamla medlemmar.

Annons:
[mia-38]
2009-05-10 13:52
#7

Mirjami. Att skriva stavfel gör vi nog alla ibland. Så det är ingen fara alls. Skrattande

Upp till toppen
Annons: