Annons:
Etiketthälsa
Läst 815 ggr
MIRJAMI
4/21/09, 2:13 AM

Orkar inte mera!!

Lille sonen är här hemma och sjuk igen. Hög feber..var hos läkaren idag och de skyller på öronen, men han äter ju just nu en pencelinkur som blev bytt till en annan kur. JA nu återstor bara att vänta…och se men det ser tyvär inget vidare ut just nu då feber inte går ner mera.

Märkte vid ett tillfälle med att ha inte var helt kontaktbar….det var när jag dushade han och han frös som bara den..så nu ska jag gå in till han. Blir det värre blir det ambulans in…då han har haft feber nu i en veckans tid till och från och den blir bara högre. 

Jag kommer kankse inte vara närvarande så mycket här nu…

Annons:
phernilla
4/21/09, 6:16 AM
#1

Mirjami:
Kräv att dom kollar njurarna om ni åker in!
Det är inte helt ovanligt att det är dom som strular vid dom problemen du beskriver…

Lycka till o kryna på sig lillkillen…

[mia-38]
4/21/09, 8:24 AM
#2

Men gumman….Förvånad

Stackars pojk….och dej.
Hoppas att natten har vänt på det så att han är piggare idag.

Styrkekramar!!!

Lilacbower
4/21/09, 8:30 AM
#3

Det var likadant med min yngsta vid något tillfälle. Oxå öronen den gången. Det slutade med att de fick ge henne ett pencellin som slog ut även de goda baciluskerna för att hon skulle bli bra!

Inte kul alla!

Ensam - men stark!

Mads
4/21/09, 11:06 AM
#4

Fy vad jobbigt Mirjami, hoppas lillkillen mår bättre snart. Det är så oerhört obehagligt när de har så hög feber och man är ensam med dem. Åk in så fort du känner att det inte längre känns bra att vara hemma.

Kramar

Amor Vincit Omnia

MIRJAMI
4/21/09, 2:53 PM
#5

Ingen förändring här kan jag säga…..febern ligger i och är runt 40 och uppåt. Jag ger han panodil och ipren. Varvar mellan dessa två som de har sagt att man ska göra. Nu väntar jag och ser….har ögonen på han nästan hela tiden. Han dricker rätt så bra…men kräktes ut slem idag. Pencelinet fick jag i han efter en fajt men var ju tvungen att ge han den…och snart tid för nästa dos.

Om febern inte är borta imorgon åker jag till Östra sjukhuset och bara vrålar rakt ut…..känner på mig att något inte står rätt till…..så här brukar det inte vara. Han har ju haft feber i över en veckans tid…och är inne på sitt andra pencelinkur och den verkar inte heller ge någon som helts effekt. Tror det kan vara någon annan orsak bakom febern vilket jag inte hoppas att det är……

Store sonen har nog bihåle inflamation…med han ska jag iväg till jourcentralen i eftermiddag.

Återkommer när jag vet mera…om vi inte hamnar på sjukhuset.

Mads
4/21/09, 2:57 PM
#6

# 5 Håller tummarna för att du får hjälp. Jag tycker gott du kan åka upp med honom redan nu om inte febern alls går ner med hjälp av Ipren och Panodil och han ska ju heller inte få i sig för mycket febernedsättande om det inte har någon effekt väl ?

Stor kram / Madde

Amor Vincit Omnia

Annons:
MIRJAMI
4/23/09, 3:08 PM
#7

Så nu är jag här en sväng. Har åkt på ryggskot igår…Hjälp sa jag bara.

Ja lille sonens pappa kom till akuten igår där vi satt….och ja han blev som en sol. Pappa…pappa…pappa lät det ungefär. Efter undersökningen ut av sonen fick vi åka hem igen med förklaringen kraftigt virunsinfektion och öroninflamation. Ja och nu har febern gått ner…så jag är glad…..fast just nu värker det bara i min rygg. Ska åka iväg när min store son har kommit hem och handla lite och ta en sväng till apoteket. Nu är pappan och sonen ute en sväng….fast jag räknar ju bara timmarna tills pappan ska åka hem, men kan ju inte neka han att vara med sonen just nu…så sjuk som pojken har varit.

Upp till toppen
Annons: