Annons:
Etikett09-skolan
Läst 865 ggr
[mia-38]
12/27/08, 10:49 AM

Med vilken rättighet?

Med vilken rätt kan en rektor, kurator och klassföreståndare avbryta ett program för en elev och sätta den på IV? Utan att föräldrar eller elev ens var närvarande då detta gjordes?
FÅR de göra så?

Annons:
russigabettan
12/27/08, 7:46 PM
#1

Jag kan inget om sådant här, men det låter helt galet att de får bestämma över huvudet på enskilda personer, men det svenska samhället med dess lagar är ju helt upp åt väggarna ibland.

Mitt råd är att du ser om det finns någon du kan rådfråga om sådant här, någon myndighet måste kunna svara, kanske familjerätten eller något motsvarande, med kunskap får man makt och slipper känna sig överkörd. Du känner din son bäst, inte några översittare i skolsystemet. Stå på dig och lycka till!

Asa-N
12/27/08, 8:02 PM
#2

Jag har svårt att tänka mig att de utan gemensam överenskommelse kan göra det.

[mia-38]
12/28/08, 11:01 AM
#3

Jag ska ringa Skolverket på måndag och fråga vad lagen säger. Har de gjort fel så tänker jag anmäla de. Detta är att slå undan benen på honom när han är på god väg.

Asa-N
12/28/08, 10:45 PM
#4

Ja det tycker jag du ska göra faktiskt.

Tatsja
12/29/08, 8:31 AM
#5

Stå på dig och låt dem inte trampa på dig

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[mia-38]
12/29/08, 10:09 AM
#6

Har en här på forumet som ska hjälpa mej att kolla upp detta. Hon är medlem i elevrådet och kan sånt.
Mej trampar de inte på Tatsja. Det är på min son. När han är som vekast och sjukast.
Kram till alla!Skrattande

Annons:
Tatsja
12/30/08, 8:17 AM
#7

Det är bra Mia. Se till att din son också förstår att ingen ska trampa på honom utan att han ska stå för sin rätt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: