Annons:
Etikett09-skolan
Läst 816 ggr
[mia-38]
2008-10-12 13:24

Inget svar!!

Ibland undrar man om klasföreståndarna inte har något ansvar alls gentemot eleverna och dess föräldrar.
De ställer krav på ungarna att de måste göra dittan och dattan,annars blir det si och så.
Men själva då?

Nu är det så att sonen slarvar med skolan igen.Pust. Läraren skulle ta reda på hur han låg till i de andra ämnena. Det skulle vara möte om detta i tisdags.

Jag mailar läraren på onsdag om hur det ligger till. Inget svar!
Jag mailar och pratar in meddelande på hans telefon på torsdagen igen. Inget svar!
Varför kan han inte svara på denna viktiga fråga? Varför är det bara vi som ska göra allt de säger. Ska det inte vara lika från bägge hållen?
Denna läraren har dessutom ljugit om en massa. Att Emil inte har gjort vissa saker,när han verkligen har gjort det!
Hans frånvaro stämmer inte med det läraren säger.

Ska man inte kunna få veta viktig information i tid när det gäller skolgången?
Får jag inget svar på detta på måndag,så ska jag ta upp detta på mötet på onsdag. Att han inte svarar.

Hur har ni det med lärarare/elev-rollen?

Finns det nåt rötägg till lärare i era barns skola? Och vad gör ni åt det?

Annons:
Asa-N
2008-10-12 13:36
#1

Tack och lov har vi varit befriade från det. Men vet en annan skola här i kommunen där det finns ett rötägg till lärare… tyvärr.

[mia-38]
2008-10-12 13:44
#2

Jaaa…..man kan ju undra. Istället för att stötta så hugger de kniven i de. Till Emil satt han och sa att han ALDRIG skulle klara detta programmet.
Va???? Får en lärare säga så?????
Har de överhuvudtaget gått kurs i pedagogik?????

Katarinaj
2008-10-12 14:05
#3

Finns många skitlärare.

Orkar inte dra hela min historia nu, men jag har i 6 år kämpat för att få upprättelse för hur Lärare betett sig mot min son.

Nu har jag anlitat en Advokat och det blir en fråga för Tinget nu.

Så Mia stå på dig, ge dig absolut inte.

Kram Katarina

MIRJAMI
2008-10-12 18:03
#4

Ja..på min sons skola händer det de ena och det andra har jag märkt. En dag för några veckoor sedan hade min son blivit slagen ut av klassen värsting så att säga. Fick ett blåmärke i ansiktet…och det hade inte varit slarv ut av läraren. Hon han vara vända ryggen mot klassen när detta hände….så hon var i klassrummet men skulle hjälpa en elev. Min sons klassföreståndare är jag nöjd med….men inte så nöjd med de högre upp…Jag tror man kan lösa vissa saker om man tar tag i dem i tid..och inte stirrar sig blind på broplemet utan ser broplemet och även en lösning.

mia-38 Hör inte läraren av sig så är det slarv från hans sida något som han ska kunna stå för sen senare..som vid mötet ni ska ha. Ja, ställ läraren mot väggen så att säga…kolla med din son vad som stämmer innan du ska på mötet om saker som har varit/hänt. Min son brukar alltid säga sanningen till mig…men inte alltid viljat berätta vad som har hänt till läraren…för han känner att det är bättre säga till mig först och sedan kan jag medela vidare.

Upp till toppen
Annons: