Annons:
Etikett13-mat
Läst 894 ggr
[mia-38]
2008-10-02 10:53

Frukost??

Äter dina barn/ungdomar frukost?

Det gör INTE min!! Jag har pratat med honom om vikten i att äta en bra frukost för att orka med dagen. Men han kan inte. Han klöks!
Han måste vara uppe flera timmar innan han kan ens tänka på att äta nåt.
Jag själv har väldigt svårt att förstå detta då jag anser att frukosten är den viktigaste måltiden på dagen. Jag måste ha frukost inom en timme från det jag gått upp.

Jag har förklarat för min son att det är därför han får ont i magen….att det är därför han känner sej trött….För klockan hinner ju bli tolv innan det är lunch i skolan. Jag har skickat med honom mackor…men de äter han på eftermiddagen.

Hur gör man för att få de att förstå?? Går det över huvudtaget?

Annons:
MIRJAMI
2008-10-04 03:31
#1

Min stora son åt inte förrän efter några timmar när han varit vaken när han var mindre men nuförtiden så vill han ha frukost före han går iväg till skolan och det får han med glädje.

Asa-N
2008-10-04 08:41
#2

Jo något stoppar Malin i sig här på morgonen så det är inget vi har problem med.

Katarinaj
2008-10-04 18:54
#3

Helt plötsligt vill ingen av mina söner äta frukost.

Den stora har i alla år ätit Gröt till frukost eller Äggröra och den lille Flingor.

Den minste har frukt med sig till skolan, men den store äter inte förrän det blir middag i skolan.

Själv har jag aldrig kunnat äta frukost.

Men jag hoppas att dom kommer i gång med frukostätandet igen, för visst är det viktigt.

Upp till toppen
Annons: