Annons:
Etikettomröstningar
Läst 1247 ggr
Asa-N
4/14/08, 11:31 AM

Transportkostnad

Hur gör du och barnets/barnens far/mor när barnet ska åka till/från den andra föräldern? Berätta gärna.

Annons:
Asa-N
4/14/08, 11:33 AM
#1

Dotterns pappa har tagit på sig den kostnaden. Självklart kan jag ta den om det så krävs någon gång och har även gjort det. Då handlar det oftast om att dottern ska till pappa på landet och hon vill inte åka när de åker ner utan kanske någon dag senare. Då betalar jag tågkostnaden dit.

ryttarn
4/14/08, 12:03 PM
#2

Är inte så långt och vi bor i samma komun så för det mesta är det skolbussen som gäller åt ena eller andra hållet. I övrigt är det "ad-hoch" betalning men jag tror att det gämnar ut sig ganska bra….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

martdat
4/14/08, 8:07 PM
#3

dotterns pappa kör , både hämtar och lämnar, innan körde jag lika mycket men jag har inte råd längre.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

LeTigre
4/15/08, 9:49 AM
#4

Jag åker med tåg och lämnar och kommer sen med tåg och hämtar. Så jag betalar fyra resor (enkelresa mellan 60-75kr/st) per besök. Har nu lånat pengar och köpt ett pendlarkort så det blir en aning billigare så i framtiden betalar jag bara 47kr/resa, alltså ca 190kr/besök. Glad

Asa-N
4/15/08, 9:53 AM
#5

Tycker gott du kan försöka få honom att bidraga med lite.

LeTigre
4/15/08, 10:17 AM
#6

#5 det har jag redan gjort. Det blev detta eller inget umgänge och mycket angrepp från hans sida. Jag orkar med den ekonomiska pressen av att behöva låna bättre än jag orkar med hans hat och personangrepp. Ärligt. It's between a rock and a hard place, pest eller kolera?

Annons:
Asa-N
4/15/08, 10:19 AM
#7

En spark i baken på honom låter som det vore på sin plats…. *S*

ryttarn
4/15/08, 10:25 AM
#8

#6 Jag känner några HD nissar med tvivelaktigt rykte i uppsala trakten, skall kanske be dom prata lite "snällt" med honnom….;-)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Asa-N
4/15/08, 11:08 AM
#9

Hahahaha ja det borde få önskad effekt *S*

LeTigre
4/15/08, 11:17 AM
#10

#8 hahaha, ja tack! Uppskattas ;)

Annars blir dottern stor nog att åka själv om ca 8 år, då kanske det blir enklare :)

Gullan402
4/16/08, 6:42 PM
#11

Förut betalade jag oftast eftersom jag körde barnen till pappa för att de skulle få träffa honom (han kom oxå till oss emellanåt). Ingen större kostnad eftersom vi bodde i samma kommun o han hjälpte mig med ekonomin mkt (när han var nykter o på gott humör…).

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

vanessa
4/20/08, 1:37 AM
#12

Min man betalar alla resor fram och tillbaka till barnens mamma. 

Ryttaren, då kan vi samla ihop dem med HD snubbarna från Stockholm som vi har kontakt med :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Asa-N
4/20/08, 9:33 AM
#13

Jag kom just på hur det kom sig att det vart dotterns pappa som står för kostnaden att hämta och lämna henne på hans helger *S* jösses det är ju snart 13 år sedan vi skiljde oss Skrattande

Han fick ju ta bilen och då kom vi överens om att han skulle hämta och lämna hans helger, så enkelt var det!!

Vi hade ju en mycket "civiliserad" skilsmässa och bråkade inte om något och om jag minns rätt så var det hennes pappa själv som sa att han skulle hämta och lämna hans helger.

Annons:
Travel
4/21/08, 10:54 PM
#14

Vi skjutsar barnen till varandra ( bor i samma håla). Inga konstigheter alls.

Upp till toppen
Annons: