Annons:
Etikett02-bonusföräldrar
Läst 2098 ggr
ryttarn
2008-04-04 01:54

Tonåringar....

Nu har livet brakat ihop för en av mina tonåringar. Hon vill inte berätta, varken för mig eller sin mor, vad det hela handlar om. Men för henne har någon stor sorg inträffat. Som tur är har jag en helt underbar villbo så på lördag tar min vilsna lilla tonåring bussen 40 mil sydost för att prata med den vuxna människa hon har störst tillit till när livet rasar, helt på eget initiativ.

Vilken gåva det är att hon har så stort förtroende för henne, ja en gåva för oss alla tre. Det är väll så här det skall vara med bonusföräldrar när det är som bäst….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Annons:
Asa-N
2008-04-04 06:34
#1

Ojojoj men vilken tur att hon finns och vilken tur att tösen själv föreslagit det. Det är ju sådan dramatik i tonåren :o)

Hoppas nu att allt löser sig till det bästa.

LeTigre
2008-04-08 14:44
#2

vad underbart, det måste kännas som en stor tröst för dig i oron - att du hittat en människa som klickat så totalt med dina barn.

Jag tror att din dotter kommer komma på rätt köl igen, hon verkar vara en driftig tjej som gör något åt problemen istället för att fly från dem. Önskar er lycka till :)

ryttarn
2008-04-08 22:25
#3

Ja, på fredag får jag reda på vad hon kommit fram till, idag kom hon hem men jag befinner mig i Norge. Beundrar henne mycket för sin driftighet. Även om det är jobbigt när ens barn mår dåligt är jag stolt som en tupp för att hon tar tag i det.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

blondifire
2008-04-11 00:27
#4

jätteskönt för er och en eloge till dig för att ha uppfostrat henne så bra! hoppas allt löser sig för tösen nu..

S*Winsnes Wilda

vanessa
2008-04-12 17:56
#5

Och det visar hur viktigt det är med bra bonusföräldrar, när de är med i familjen. Har inte hamnat i den sitsen ännu, men torkat många, många tårar från bonusdotterns ansikte och stött bonussonen när han blev mobbad. Idag är båda rakryggade och kliver genom livet. De vet att jag alltid finns, och att pappa finns. Oss lättar de mycket bagage hos. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

ryttarn
2008-04-12 21:05
#6

Träffar hemnne inte förrän imorgon. Var vist konfaläger denna helgen. Jag kom hem sent torsdag kväll och då hade hon redan åkt. Har lite ångest för morgondagen….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Annons:
Asa-N
2008-04-12 21:44
#7

Äh det ska du inte ha, det kommer att lösa sig till det bästa :o)

LeTigre
2008-04-13 00:06
#8

Håller tummen för att det blir ett positivt och upplyftande samtal. Lycka till!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: