Annons:
Etikett15-ot-off-topic
Läst 1395 ggr
Bettan1975
5/15/11, 8:30 PM

Lojal vänskap, vad tycker ni?

Vem gör mest fel?

Snacka skit om en gammal kompis som lyst med sin frånvaro en längre tid och när h*n sedan dyker upp beter man sig som inget hänt och som att den personen är den mest populära i gruppen.

En i gänget väljer att visa att den som dyker upp inte betett sig så just senaste tiden och att det inte bara är att komma över och bete sig som inget har hänt och väljer att vara lite kort i tonen för att påvisa lojalitet mot övriga gänget samt visa att man kanske ska bete sig lite bättre mot polarna.

Den enda som visade på protest i gruppen blir sedan utfryst av de andra varav en är den person den dejtar och fattar ingenting då de andra flera gånger sagt att den avlägsna, uppdykande kompisen har brännt sina chanser för gott.

(Hittade dessa på någon sida när jag googlade, ganska roligt att diskutera)

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Annons:
Bettan1975
5/15/11, 8:44 PM
#1

Kan tillägga att jag valde att inte såg några svar på frågeställningen.(Kommer nog aldrig hitta tillbaka till sidan igen och hitta fler situationer tyvärr)

Om jag nu tolkat allt rätt(svårt när man ej har mer bakgrund) så tycker jag att:

Snacka skit går alltid fetbort vänner emellan.

Den nya i gruppen gör fel genom att visa så tydligt vad den tycker eftersom att personen som bemöts kallt omöjligt kan veta vad den gjort fr fel, men gör rätt i att åtminstone vara så ärlig att den visar att det inte är okej att bete sig hur som helst som kompis. Samtidigt kan man föstå att denne person är förvirrad över utvecklingen, då den bara försöker visa lojalitet mot vänner och dejt.

Gruppen som snackat skit för att sedan komma med öppna famnen gör uppenbart fel i att snacka skit från början men även i att inte meddela den gamla kompisen att det kanske inte är okej att bete sig hur som helst. Då har man ju inte en chans att bättra sig. Att sedan bete sig så falskt att vända kappan så otroligt efter vinden går väl också fetbort om man är vuxen, men det är väl vanligare än man tror.

Att sedan frysa ut den nyaste i gänget är väl magstarkt, den stackarn har ju egentligen inte varit otrevlig mot någon annan än den som det alltid snackats skit om. Den nyaste blev ju dessutom(i min tolkning) blivit utfryst även av sin dejt som också hör till gänget.

Äsch det var krångligt det här, men ganska kul beroende på hur man tolkar hela historien och vad man läser in mellan raderna eller föreställersig för bakgrund=)

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

ingann
5/16/11, 1:14 AM
#2

I mitt tycke gör alla fel.. mest av allt dock gruppen som fryser ut nykomlingen…

ett perfekt scenarie är väl att gruppen aldrig snackat skit, den återvändande förklarar varför den varit borta och nu återvänt så slipper nykomlingen varken visa lojalitet eller bli utfryst…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Upp till toppen
Annons: