Annons:
Etikett05a-familjerätten
Läst 2350 ggr
Mirjami-78
11/10/11, 11:59 PM

Hur länge skall man vänta??

Jag undrar om man har delad vårdnad på sina/sitt barn men den andre föräldern inte visar något intresse för barnet, hur länge skall man då vänta innan man kan ansöka om ensam vårdnad på detta barn??

Finns det någon speciell gräns?? Tänker som så med att desså längre tid det går utan att den andre föräldern har visat något intresse desso lättare skall det väll vara för den andre föräldern få ensam vårdnad med motiveringen att barnet ej har någon kontakt med andre föräldern och att det då är bättre att den föräldern som har barnet får göra de olika besluten. Umgänges rätten har man ju ändå alltid……

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
ingann
11/11/11, 1:29 AM
#1

jag tror inte det blir lättare bara för att tiden går… om de inte ändrat på senare år.

jag fick inte igenom det med Kim trots att hans pappa inte hört av sig på 6 år… till slut fick jag ju "lura" honom att skriva på frivilligt för tingsrätten ansåg att han inte skadade sonen genom sin frånvaro…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
11/11/11, 8:38 PM
#2

Ok…ja jag funderar på om det blir lättare genom att låta tiden gå med tanke på att man kan lägga upp det som att det inget intresse finns men det kan nog vara som du skriver Ingann att tiden ej har betydelse.

Väntar och ser alla fal…Låter tiden gå lite och tar sedan kontakt med en jurist.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: