Annons:
Etikett16-övrigt
Läst 2283 ggr
[Vargöga]
12/18/11, 6:25 PM

Vad gör ni om dagarna?

Ni som har delad gemensam vårdnad om barnen och varannan veckas boende, vad gör ni om dagarna när ni inte har barnen?

Var till en väninnan idag och kom hem vid halv fem-tiden. Vad skall jag göra? Det är för tidigt att gå och lägga sig.

Jag är ingen tv-människa eller nåt sånt. Kan se på en film ibland. Äger inget tv-spel heller utan jag har bara datorn. Gå på promenad kan jag bara göra när det är ljust ute (är mörkrädd).

Har i stort sett packat upp allt i lägenheten så det finns inget mer att göra just nu för jag måste vänta på att ex-mannen kommer hit och hjälper mig med min byrå i köket så jag kan packa ner det sista ur lådorna.

Annons:
ingann
12/19/11, 7:13 AM
#1

Jag har mina barn hemma jämt men de är ju stora nu 18 o 15 år)..

Jag har sjukpension så jag är hemma hela dagarna så det blir väl datorn, tv´n, kompisar och datorn. Sen köpte jag hund för 4 år sen + att jag har 2 katter så de tar ju lite tid:)

Om inte annat, om du har touchmobil, får du spela wordfeud med mig haha (Ingisen1)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
12/19/11, 9:56 AM
#2

Jag är också sjukpensionär så jag är hemma. Hund vill jag ha.

Har en N9:a men ingen wordfeud. :(

ingann
12/19/11, 10:55 AM
#3

Wordfeud är en gratisapp inne på market;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
12/19/11, 5:21 PM
#4

Jo till android och iphone men jag har en Nokia. Flört

ingann
12/20/11, 9:55 AM
#5

ah.. okej;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Enbraman
12/25/11, 5:08 PM
#6

Jag driver eget företag så jag har att göra hur mkt som helst. Det är det som gäller samt umgås med min dotter varje dag. :) Vilket är det bästa som finns.

Vi åker på utflykter, hälsar på släktingar, badar, har mysstunder med film o godis och sånt. :) Alltid något.

Jag tror att sysselsättning är det minsta bekymret i mitt liv. Snarare tvärtom.

Med Vänlig Hälsning

Mannen

Annons:
[Vargöga]
12/25/11, 5:22 PM
#7

Ja det tror jag med men jag har ingen för tillfället.

Enbraman
12/25/11, 5:23 PM
#8

Ingen sysselsättning?

Med Vänlig Hälsning

Mannen

[Vargöga]
12/25/11, 5:28 PM
#9

Nä ingen som helst. Är sjukpensionär så dagarna spenderar jag vid datorn :(

När är med barnen blir det inte så mycket heller för allt som jag vill göra (gratis)  med dom så vill dom inte så jag fastnar vid datorn då med. :(

Enbraman
12/25/11, 5:35 PM
#10

Aha ok….. datorn är ju iof väldigt bra redskap ändå att ha något att göra och även träffa folk. Det är inget fult eller fel i det.

Dock är det ju inte fel att komma ut lite också :). Nu vet jag inte vad du är sjukpensionär för, det kanske är något som gör att du har svårt o komma ut och då blir det ju svårare.

Men annars är jag ju själv en så rastlös person att jag vill att det händer något (jo jag kan sitta still o se på film o jag kan softa o ligga o sola och så men jag menar i det stora hela) så hade jag inget jobb och så skulle jag skaffa en hobby eller två, (nu har jag redan en hobby, motorsport) eller som jag gör nu driva ett företag. Annars finns det många saker man kan göra via nätet om verksamhet, bygga hemsidor, köpa sälja saker på blocket o tjäna en slant, eller egentligen vad som. Endast fantasin sätter gränsen.

Sen kan man ju komma in i en farlig period då man sitter hemma o är lite seg i allmänhet o liksom inte orkar ta sig ut eller ta sig för något speciellt vid datorn heller. Då ska man nog bara ta sig i nackskinnet o bära ut sig o göra något… vad som.

Jag tror den största begränsningen för alla människor vad gäller, vänner, jobb, hobby, pengar och så vidare sitter mest i vårat eget huvud. Min lilla grundfilosofi är att vill man så kan man. Sen är det ju lite generalisering såklart, ha ha allt går ju såklart inte men man kan ju alltid försöka. :) Har man inte försökt så vet man inte.

Jag vet att jag riskerar o låta jobbig när jag skrivet såhär men det är ju mer komplext än några rader som jag skriver här. Men min grundfilosofi är nog sån.

Men det är livsfarligt o komma in i en ond cirkel där man tycker att man inget kan, inget orkar, ingen känner man o umgås med osv osv vilket många gör. Då måste man bryta mönstret.

Med Vänlig Hälsning

Mannen

[Vargöga]
12/25/11, 5:49 PM
#11

Visserligen mår jag inte dåligt längre utan haft en väldans bra perioid. jag är sjukskriven/pensionär för min bipolära sjukdom, har även adhd och artros i båda tummarna men de två senaste har jag inte fått godkänt för.

Jag har aldrig haft ett socialt liv för jag har i stort sett inga kompisar. Led väldigt mycket av social fobi för ett år sedan men den har det blivit bättre med.

Träffade aldrig någon från arbetet efter arbetet när jag jobbade. Jag har ett intresse och det är att fota men jag får knappt ta kort på mina barn och jag har ingen systemkamera utan en helautomatisk kompaktkamera.

Jag skulle vilja rida igen men har inte råd med det och om jag börjar rida så vill barnen såklart också göra det. Alla tre tjejerna vilket blir ohyggeligt dyrt.

Sen vill jag ha en hund men har inte råd att köpa en i dagsläget.

Enbraman
12/25/11, 6:03 PM
#12

Aha då förstår jag. Jo sånt kan ju vara jättejobbigt och svårt att komma förbi vad gäller sociala nätverk och vänner….. sånt är ju svårare att ha än en fysisk åkomma som oftast ändå inte hindrar den att vara social.

Jag ska ju inte säga vad du kan eller ska göra….. men såklart där man ser att man har ett intresse det ska man nog följa så gott man kan :)…… som fot är ju kanon om du gillar det.

Liksom att rida. Men där har du ju det med pengar. Min dotter rider men det är hos en tjej vi känner som har stall o hon är jättebillig så på det sättet blir det ju inga pengar som om man äger en häst själv o har ett eget stall.

Hund är ju likadant kostar faktiskt en del att både köpa o ha…..

Alltid dessa pengar….. faktiskt. Så jäkla synd att många som verkligen har behov av något att göra som en hobby inte har råd att utöva den.

Man kan ju få en hel del pengar via fonder och sånt, har du provat det? Annars är det väl en liten klassiker att träffa en man som åtminstone har jobb o lön o kanske någon krona på banken så man kan unna sig lite.

Det är väl så att pengar gör en inte lycklig men faktiskt så visst tusan kan dom ge en lite livskvalitet.

Jag har tjänat stora summor under mina år, och allt har jag givit familjen för att leva bra med resor, fina bilar och dyrt hus.

Tyvärr visade det sig att det var allt hon ville ha och då funkar det ju inte heller. Man måste ju hitta en kombination där man vill ha varandra och kan dessutom få med en ekonomi i det hela samtidigt. :)

Med Vänlig Hälsning

Mannen

ingann
12/25/11, 7:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag hade jättesvårt att komma ut tidigare pga min panikångest.. Då satt jag mest inne vid datorn, men eftersom jag har en nervskadad arm och värk i även den andra så blev, och blir det bara kortare stunder med många pausar

Sen för 4 år sen bestämde jag mig för att jag skulle ge mig själv en julklapp som skulle räcka många år framöver: en liten hundvalp! När jag växte upp hade min mamma kennel så jag har hft hundar omkring mig sen jag föddes:)

Jag visste att jag inte skulle ha råd med en renrasig så det blev en liten blandiskille (papillon/york/dvärgpudel) för 4500 kr:) Tack vare honom kommer jag ut dagligen och pratar med massor av folk…  Har man en bra försäkring (om något skulle hända) så blir det inte så dyrt att ha hund… Min kostar ca 220 kr/mån i försäkring (veterinärvård 50 000 kr hos IF som har fast självrisk på 2500 kr + livförsäkring) , ca 25 kr/mån i torrfoder och ca 60 kr/mån i burkmat… koppel o sånt är en engångskostnad, tror jag fick ihop allt jag behövde som koppel, halsband, skålar, bädd för runt 400 kr…  leksaker köper jag iofs lite då och då eftersom han älskar pipsaker;) Men ändå… Det min hund kostar mig per månad är bara en bråkdel av vad andra lägger på alkohol och tobak, skillnaden är att jag får villkorslös kärlek istället för sjukdomarGlad

Här är min lilla goding som agerar tomte i år:

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Vargöga]
12/25/11, 7:49 PM
#14

Jo värk lider jag också av. Men ännu har ingen kommit på vad det kan vara. En kan ju vara att jag är hypermobil som kan ge ledoch muskelvärk.

Hund vill jag som sagt ha men har inte ens råd med 3700kr för en hund som jag hittade på Blocket. Jag har fått i julklapp 1200kr så det räcker ju inte långt. :(

ingann
12/25/11, 7:56 PM
#15

Kolla upp med uppfödare… har de svårt att bli av med valparna kanske de kan tänka sig fodervärdsavtal:)

Jag hade sparat ihop 1500 som jag betalade vid bokningen när Åskar var 3 veckor och sen betalade jag resten när ag hämtade honom vid 8 veckor.. Min mamma var en ängel och lånade ut 1500 av det sista så jag fick betala av till henne;) en del uppfödare går även med på avbetalning..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Wassago
12/25/11, 8:29 PM
#16

Jag är förtidspensionerad sedan -02 pga bla en pisksnärtskada samt två ryggskador och en axelskada. När sonen inte är hemma går dagarna åt till att vila samt få ordning i oredan som min lilla buse ställer till med! Annars ägnar jag dagarna åt mycke promenader m hundarna samt pyssla m alla mina djur.. Sen läser och skriver jag en del.. datorn försöker jag hålla mej ifrån på dagarna.. Tror att det är viktigt att lägga upp vecko schema när man går hemma… ställer kl på halv sju och går upp vare se jag sovit eller inte på natten, sen följer ett nogrant schema vad gällande städning, måltider, promenader och aktiviteter som jag följer så gott det är möjligt, dock lite beroende på dagsformen.. Fram till fyra.. sen är jag "fri" för dator, läsning osv..

[Vargöga]
12/25/11, 8:36 PM
#17

Nä fy för att gå upp kl halv 7 bara för att inte göra nånting (tänkte på mig själv). Då blir det ännu längre tid till att inte göra nånting om dagarna.

Mirjami-78
12/25/11, 8:38 PM
#18

När jag levde ensam med mina barn försökte vi hitta på saker. Sen jobbar jag så det tog mycket tid så på veckorna han man oftast bara med att jobba, hämta lille sonen från dagis och sen hem och laga mat och sedan var det nästan lägg daxs.

Väldigt enrutigt blev det i mellan men man förssökte hinna med mycket på kort tid och oftast blev det sådant som var viktigast.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Vargöga]
12/25/11, 8:41 PM
#19

Men mina tjejer är ju så tråkiga och allt jag föreslår får man bara en massa nej till. Ibland måste jag tvinga dom ut på en promenad bara för att få frisk luft och röra på sig. Men innan vi är ute så har vi nog tjafsat i 30-45 minuter. Rynkar på näsan

Wassago
12/25/11, 8:42 PM
#20

Haha, men jag behöver på grund av min svåra värk ett par tim om morgonen för att komma igång… så om jag går upp halv sju så har jag lyckats få på mej kläder, tvättat mej och ätit frukost till kl nio.. sen e det dags att sätta fart för mej så jag får gjort vad jag skall hinna/orka med till framåt fyra.. sen börjar energin tryta pga smärtan.. Å som sagt, man väljer ju att skaffa sej att göra eller inte…Har mer att göra än jag orkar/hinner med.. Lägger minst tre, fyra tim om dagen för promenader och utomhus aktiviteter.. sen tar djuren en timma minst.. städ, tvätt och mat ytterligare ett par timmar, sen är det eftermiddag å jag är slut.. då blir det dator å sen efter sex tv, läsning och kanske mer dator.. :)

Annons:
Wassago
12/25/11, 8:45 PM
#21

Efter kl sex alltså…Såg lite lustit ut sista kommentaren…

[Vargöga]
12/25/11, 8:47 PM
#22

Haha jag tyckte det såg lite roligt ut.

Mirjami-78
12/25/11, 8:49 PM
#23

Här kan det med vara väldigt segt ibland när det gäller barnen och hitta på saker. När vi hade bilen så blev det mycket att åka bil som de ville göra. Man får ofta stå på sig….Bara säga nu går vi ut och så gör man det helt enkelt.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Wassago
12/25/11, 8:51 PM
#24

Ja… :D Såg kul ut!! E bara å slita med ungarna, e nyttigt för dom att vara utomhus om dagarna och så även för oss vuxna! :)

[Vargöga]
12/25/11, 8:51 PM
#25

Mmm det får jag göra men det är ju så trist att man måste behöva fajtas hela tiden för att det skall bli något gjort. Det barnen vill göra kostar typ pengar såsom bada.

Mirjami-78
12/25/11, 8:57 PM
#26

Det är ju ofta det att det de vill göra kostar pengar men jag märkte på mina barn att bara man kom iväg ut ex. så blev det lättare sedan för då var man ute.

Sen kunde de trotsa ett tag och säga finns inget roligt här….men oftast försöket jag koppla bort det för efter en stund så hittade de ändå på något att göra/leka.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

mongu
12/27/11, 3:07 PM
#27

# 19 Att barn säger nej till saker man vill att dom ska göra hör ju nästan till. Det gäller att visa att det är du som vuxen som bestämmer. För dina barn är väl inte så gamla än?

Sen såklart ska det va med måtta vad man drar iväg på. Men min erfarenhet är att utflykt, det räcker med en promenad och att man har med sig lite fika så brukar det va poppis.

Finns mycket som är gratis och det är bra för dig och barnen att komma ut. Sitta vid dator är inte så bra om det blir för länge. Korta stunder är OK men större delen av dan är inte OK.

Så stå på dig så kommer du få med dig dina barn. Så småningom kommer du att se att dom kommer med förslag.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
Upp till toppen
Annons: