Annons:
Etikett06-små-barn
Läst 1433 ggr
lotta_h
2011-12-21 23:47

Hur snabbt fäster sig 1åringar

Hej Jag är verkligen i behov av råd.

Jag har en killkompis som jag "myser" me ibland. Han gillar min son väldigt mycke oh min son är helt förtjust i honom. Min son har ingen pappa me i bilden.

Idag kallade kompisen sig för pappa inför min son, men han ångrade sig snabbt och sa att han menade farbror Nisse. Är det normalt att bara råka kalla sig själ för pappa om man inte har några såna känslor,, eller har han mer känslor än han vill erkänna?

Jag märker på min son hur glad han blir varje gång min kompis kommer. Han tyr sig till honom. Är detta rätt mot min son? Jag har faktiskt funderat på att sluta umgås me min kompis pga detta? Vill ju inte att han ska få för mycke känslor för min kompis o att han försvinner en vacker dag.

ad ska jag göra?

Kram Lotta

Annons:
ingann
2011-12-22 11:38
#1

Jag skulle nog tänka och prata igenom situationen med kompisen. Kommer ni fortsätta vara bara kompisar även om mysdelen upphör?  Tänker ni ta steget att bli ett par eller endast fortsätta som "myskompisar"?

Försvinner killen helt om "mysfaktorn" försvinner skulle jag be killen att inte kalla sig "pappa" inför sonen eftersom små barn kan ta det väldigt hårt när kontakten upphör. Även små barn upplever skillnad på kompisar och "mamma, pappa" Inte minst när de börjar på dagis eller liknande och ser de andra barnens familjekonstellationer.

Fortsätt att umgås med killen men håll er till att kalla honom "farbror Nisse" tills ni bestämt er för hur er relation ska vara i längden:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

lotta_h
2011-12-24 20:34
#2

Han är så rädd för att satsa på ett förhållande, men det är ju typ det vi har så länge man inte nämner det.

Han har jätte starka känslor för min son och tänker sig nog inte för när han kalllar sig för pappa. Han har känslor för mig me fastän han inte erkänner det.

Jag undrar om min son förstår att det inte är pappa eller om han tror det? Svårt o veta vad så små barn tänker.

Jag har funderat på att säga upp kontakten helt med kompisen, men jag ser ju hur glad min son blir varje gång vi träffas

Upp till toppen
Annons: