Annons:
Etikett16-övrigt
Läst 3181 ggr
Leon1973
5/4/14, 10:32 PM

Skattjakt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som singelpappa och dessutom som är dålig på att aktivera mina barn så har jag bestämt mig för att bli lite bättre på detta och tänkte dela med mig av detta…

Just nu sitter jag och planerar en skattjakt, jag har barnen varannan helg bara (dålig deal med exxet) barnen kommer vid halvsex tiden på fredagen och när de kommer så får de en lapp med en lättare gåta ledtråd till en plats, vid platsen har jag gömt ännu en ledtråd med lite historia om platsen och en ledtråd till nästa plats osv..

Sista ledtråden kommer att leda barnen hem och i ett rum i hemmets trygga vrå finns det gott för båda två. Rundan första gången blir runt 4 km lång.

Jag skulle kunna göra det till en liten geocache-jakt också, men vill först ha en gps som är lätthanterad för barnen då. När jag har fixat bil osv till nästa sommar så kommer jag att utöka skattrundan till t.ex bokskogen eller någon annan plats där jag i förväg har varit på plats och grävt ner en cache med picknicksaker som inte förverkas av tid, enkla saker som läsk, chips, ballerinakex. Till cachen använder jag PVC rör med täta förslutningar.

Vad har ni för kul aktiviteter när era barn kommer?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
Upp till toppen
Annons: