Annons:
Etikett11förhållanden
Läst 12002 ggr
bea36
12/2/10, 12:16 PM

han pratar om sitt ex

hej.

har träffat en kille för snart 4 månader sen. mitt problem är att han pratar mycket om sitt ex.jag har pratat om det med honom, han förklarar att det är därför att de har varit tillsammans i 5 år, och att han kommer skärpa sig, men det gör han inte..jag känner så att hon är närvarande och jag tror att han har inte kommit över henne än(de görde slut för 2 år sen).

sen vi har dejtat i 4 månader och han har aldrig sagt om han är förälskad i mig.

vi kommer tom spendera nyårsafton var för sig.

âr det vanligt det här eller borde jag backa lite och avvackta?

Annons:
Mirjami-78
12/3/10, 8:24 PM
#1

Jag tycker som så att har du prata med han om det och han fort. så kanske du får tänka efter hur du vill ha det. Kan nog vara så att han helt enkelt inte har kommit över sin ex än.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Kya
8/24/11, 10:20 AM
#2

Det behöver väl ändå inte vara så?

Jag talar ofta om mitt ex han är en del av min familj.

Han är far till mina barn, och vi är jättebra vänner!
Klart jag talar om honom.

Det betyder inte att jag har kärleksmässiga känslor för honom för det.
Det handlar nog en hel del om hur man talar om sitt ex, inte om att man talar om sitt ex.

Jag brukar berätta vad jag och ex ska göra, tex ska vi till hans mamma på fredag för hon fyller år, så vi ska dit på kalas tillsammans.
Klart jag berättar det för min nästan nuvaranade :P

Bettan1975
8/27/11, 1:22 PM
#3

Givetvis färgas man av de förhållanden man haft tidigare och har det varit ett långt, seriöst förhållande har man delat allt under en lång tid av sitt liv. Självklart innebär detta att ex kommer att nämnas titt som tätt, det är oundvikligt när man berättar om händelser man haft i livet.

Sedan beror det ju givetvis på HUR man nämner exet, det är ju inte roligt att bli jämförd med någons ex. Och blir det så att det känns som det gör för dig nu, att exet inte är "avslutat" och man tänker tanken att han nog kommer att gå tillbaka till exet bara tillfälle uppstår, så måste du ju kunna prata med honom om det.

Kommunikation är alltid det viktigaste, och om du inte berättar hur detta känns för dig, så har du ju i princip i det tysta sagt att det är helt ok för dig att höra om exet till och från hela tiden.

Nej, stå för vad du tycker och ta upp saken igen. Ge honom chansen att fundera på om han verkligen är över sitt ex eller om han kanske behöver reda ut sina känslor först.

Lycka till, det är kanske inte så illa som det känns, vi kvinnor har en förmåga att överanalysera saker och ting ganska ofta tyvärr!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Ove-D
9/12/11, 1:31 AM
#4

Jag håller med Kya. Jag umgås med en del av mina ex på ett kamratligt sätt utan att vi vill ha någon djupare relation (igen). Vi har också en del gemensamma bekanta och gemenasamma intressen.

Frågan är om det är ett problem och vem som anser att det är ett problem. Är det att hans känslor är djupa för exet? Är "problemet" att han pratar om exet, vilket gör dig svartsjuk/avundsjuk? VAD är "problemet" egentligen? Är det att han inte säger att han älskar dig? Men det kanske han inte heller har gjort i tidigare relation.

Jag vet inte om jag sa till min pojkvän att jag var förälskad i honom när vi träffades… Det gjorde han nog inte till mig heller. Nu har vi varit ihop i över tre år. Det är sällan vi säger "jag älskar dig" men vi skickar många sms och pussas mycket. Det räcker för mig…

Kindda
10/15/18, 5:45 PM
#5

Jag har varit med om liknande.

Och det är slut mellan oss nu. Det gick så långt att han tyckte vi skulle bli bästisar, jag och hans ex (nu är denna kvinnan jätte snäll, riktigt rar på alla sett. Men nu har detta inte med henne att göra).  

Han kunde sitta och säga "vilken tur att jag har två krattor, en till dig och en till "exets namn".
Han blandade in henne varje gång vi skulle åka iväg, fast hon valde att inte följa med. Han satt ofta och trodde att hon fortfarande tyckte han var snygg eller så kunde han säga att han hoppades på att exets dotter skulle tycka jag vara skit snygg.
Han visade någon video som hon hade gjort för längesen. Han var så glad och njöt av att titta på videon. Han brukar säga att den hon är nu är inte samma som han blev kär i. Ibland undrade jag vad jag var för han.  Alltså han kunde inte förstå att jag tröttnade och blev arg.

Han gjorde slut och sa att han inte hade rätt känslor. Detta kommer han på efter 7 mån. Nä han  hade inte kommit över sitt ex efter 3år. Det ända han ville var att jag skulle bli som hans ex.
Skönt att slippa det nu.

Men som sagt när någon pratar konstant om sitt ex oavsett anledning så kommer den nya partner oavsett vad, att tro att personen ifråga inte kommit över sitt ex. Så det är nått man behöver tänka på när man har ny partner. 

Jag är bästa vän med barnens pappa. Men jag pratar inte om hela tiden för det.

Bara min åsikt.

Upp till toppen
Annons: