Annons:
Etikett11förhållanden
Läst 3037 ggr
Mirjami-78
2010-10-03 20:28

Prata för mycket om sin ex

Jag träffade ju en man i fredags. Jag och sönerna var hemma hos han. Han var väldig trevlig, bjöd på middag osv. men han pratar alldeles för mycket om sin ex.

Jag förstår att han har haft det väldigt tufft med henne. De har en dotter tillsammans och umgänget där fungerar inte som det ska. Mamman enligt han har nya karlar lite då och då osv. När han sa detta sa jag då att är han skild så kan han inte blanda sig i vem hon träffar så länge det inte är skadligt för barnet. Ja helt enkelt så verkar de har problem och väldig många sådana och stora sådana. Jag har ju bara hört det han har berättat så jag kan inte ytra mig om det är så som han säger….. 

Det jag känner just nu är att det är alldeles för mycket gällande hans ex. Visst är han trevlig, omtänksam osv. men ändå så får jag en känsla ut av att han och hans ex är inte klara med deras "relation" om hur de ska ha det i framtiden och sen får jag även en känsla gällande denna man att jag inte vet om han är verkligen den han ger sig ut för att vara.

Vad hade ni gjort om ni hade suttit i denna sits?? Jag backar ju helt klart, för jag är inte ute efter "strul" utan känner som så att ska man lära känna en person som man ev. kan ha en framtid med ska man vara klar med dem man har levt med tidigare vilket jag känner att han inte är än.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
[Hayabusa]
2010-10-03 21:08
#1

Ja, eftersom jag är man så kanske det är på sin plats att ge min syn på det hela. Oh, nej - jag sitter inte inne med alla svar, men ändock.

Jag tycker att den här mannen gjorde ett generalfel, att sitta och älta om sitt ex. på en träff/dejt/middag. Men, samtidigt avslöjade det att han inte på något sätt är färdig med sin förra relation. Inte på långa vägar.

Min uppfattning, är att många män har väldigt bråttom att "komma upp i sadeln igen" dvs att ge sig in i en ny relation för att gå vidare. Istället för att göra klart med avslutade relationen, landa med båda fötterna och fundera igenom sin egen livssituation så väljer man den enkla lösningen; En språngbräda.

Vill på intet sätt låta negativ, men risken att dras in i något som du inte alls önskar är överhängande.

ingann
2010-10-03 21:34
#2

Jag håller med Hayabusa helt och hållet!

Att dessutom älta det på första dejten  är värre än ett generalfel Flört Han hade ju kunnat vänta tills han "fått dig på kroken" iaf *s*

Hayabusa: Välkommen hit, hoppas du kommer trivas och att du hoppar in i alla diskussioner du känner för! Det har jag ju alldeles glömt att säja Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Hayabusa]
2010-10-04 12:27
#3

#2 Tack, Ingalill. Jag tittar in då & då. Det är få män här, så jag ska försöka dra mitt strå till stacken.

Ha det bäst..Glad

ingann
2010-10-04 14:37
#4

#3 Bra Glad Vi behöver fler tuppar i hönsgården, så Sponny slipper vara ensam Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2010-10-05 00:14
#5

Jaa, jag kan bara hålla med er om det där…….Att han har nog inte kommit över henne än. Nu har jag inte hört av mig till han då jag känner att jag har inte mycket att säga han….Och han har inte hört av sig heller för den delen men det är helt ok för mig.

Nu har de två varit tydligen skilda ett tag som jag uppfattade det hela men tydligen har de "strulat" en hel del ändå så de lär nog hålla på så ett tag till misstänker jag.

#3 Trevlig med en kille till i "gänget"!!! Hoppas du kommer trivas härSkrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: