Annons:
Etikett01-föräldraskap
Läst 4822 ggr
Mirjami-78
2010-10-05 23:44

När den andre vägrar....Vad ska man göra??

Min ex…pappan till den lille sonen sköter ju inte sig som han ska. Numera träffar han inte sonen alls….(skönt tycker jag) men vi har trotts detta delad vårdnad. Känner som så att så här kan det inte fort. Har ett antal gånger medelat han via sms att tid att ta kontakt med fam.rätten så vi kan gå dit och prata och komma överens om hur vi ska göra gällande sonen men inget svar kommer.

Sen de tillfällen han har viljat träffa sonen har han medelat det i aldeles för kort varsel och så fungerar det bara inte känner jag.

Min fråga är vad ska man då göra?? Han struntar i sonen känner jag och därför känner jag att jag kan ju då ha ensamvårdnad och ta hela ansvaret på sonen själv då jag redan gör det.

Han skulle bla. aldrig ställa upp på att ta hand om sonen om jag skulle behöva jobba och sonen skulle vara sjuk utan det är jag som får ta den "smällen". Så jag sköter sonen helt ensam fast på papperna har vi delad vårdnadObestämd

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
liwa
2010-10-10 17:58
#1

Jag känner igen det där. Mitt ex är hemma hela dagarna men kan inte en endaste dag ta och hämta barnen tidigt från dagis och hitta på något med dom. Dom sover aldrig hos honom och ber jag om hjälp för att kunna jobba eller liknande så kan han aldrig ställa upp. Skyller alltid på något, sen blir han sur när jag struntar i att fråga honom och frågar mina föräldrar om hjälp istället.

Han kräver att få reda på allt som händer i ungarnas liv men ställer själv inte upp på att ta hand om dom. Vi har också delad vårdnad. Jag vill helst att det fortsätter så för då har han iaf på något sätt fortfarande ansvar för barnen känns det som. Om jag skulle ansöka om egen vårdnad så skulle det kännas som att han "slapp undan" och det ska han inte få göra mer än det han redan gör.

Hoppas  att det ordnar sig för din sons skull. Det är ju pappan som kommer att få lida ordentligt när sonen vuxit upp.

Mirjami-78
2010-10-10 18:20
#2

Liwa: Det är ju just detta att de har rätt att kräva på ett sätt att få veta men ändå när man väll behöver hjälp får man det inte. Då står man där hur som helst ensam och får dra hela lasten. Jag ser på det hela som så att då kan jag ta hela ansvaret själv då jag redan har ett barn som jag har ensam vårdnad på så då kan jag hade det likadant på den lille sonen med.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

martdat
2010-12-06 18:16
#3

suck, låter bekant, min dottrens pappa vill bara va varannan helg pappa, aldrig annars, vill aldrig gå med till läkaren, har aldrig vabbat en dag i sitt liv, i stort sett alla skolmöten har jag gått själv, fick han till familjerätten på samtal om att det är bättre att ha egen vårdnad för mig då det ändå inte är nått mer än umgånge från hans sida, han var positiv tills familjerättten gav han en brochyr, i den stod det att om jag dör så måsste han söka vårdnad hoss tingsrätten, då vägrade han, tyckte att det låt krongligt om jag dör, Räknar du med att hon ska dö? frågade f-rätt, Nej sa han men det låter krongligt, suck, orkade inte dra det vidarae så vi har ännu gemensam vårdnad, men jises vad enklarae det vart med egen, speciellt så fort ett papper ska undertecknas,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mirjami-78
2010-12-06 20:33
#4

#3 Att en sådan sak kan hindra han att ge dig ensam vårdnadObestämd Han tänker bara då alltså på vilket jobb det skulle bli om något skulle hända dig…..

Min lille sons pappa ringer typ nyfötiden en gång i månaden och då oftast för sent att sonen ska vara vaken. Att träffa sonen har han inte sagt ett ord om. Jag har hänvisat han till fam.rätten flera gånger men så klart så vägrar han fort. för han vet att hans rätta sida skulle komma fram där och att han har på det att förlora, så det blir nog att ta det hela till tingsrätten med tiden.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mirjami-78
2010-12-06 20:33
#5

#3 Att en sådan sak kan hindra han att ge dig ensam vårdnadObestämd Han tänker bara då alltså på vilket jobb det skulle bli om något skulle hända dig…..

Min lille sons pappa ringer typ nyfötiden en gång i månaden och då oftast för sent att sonen ska vara vaken. Att träffa sonen har han inte sagt ett ord om. Jag har hänvisat han till fam.rätten flera gånger men så klart så vägrar han fort. för han vet att hans rätta sida skulle komma fram där och att han har på det att förlora, så det blir nog att ta det hela till tingsrätten med tiden.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

martdat
2010-12-06 21:49
#6

ja både jag o tjejerna på f - rätten tyckte han var konstig, men men,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Mirjami-78
2010-12-06 21:54
#7

#6 Kan nog bara hålla med om det…..Men han skulle antagligen hitta ett sätt att försvåra det hela…Och kunna säga nej.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: