Annons:
Etikett11förhållanden
Läst 4190 ggr
angelica75
2010-04-20 07:59

Vad räknas?

Innsidan eller utsidan? Efter att man har skrivit till någon karl och de får en bild på en,så är de inte intresserad pga av att jag är hans typ,efter att bara titta på en bild.

Singel mamma

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Annons:
KimE
2010-04-20 10:39
#1

Jag går inte speciellt mycket efter utsidan men folk är olika. Det är lätt att måla upp en bild av den andra som inte stämmer i verkligheten. Nätet gör det lätt att välja bort av små anledningar, tänk på hur det känns så du kan undvika att göra det mot andra.

ingann
2010-04-20 14:44
#2

det som räknas mest är nog insidan, men även utsidan har betydelse..

skulle jag lära känna någon tex via nätet som är hur underbar som helst till sättet men ser ut som värsta åkerspöket så skulle jag välja bort den faktiskt… det måste finnas något i utseendet som man tycker om för att det ska funka.. det kan vara ett underbart leende, vackra ögon eller vad som helst men något måste det finnas…

finns det nån som  helt ärligt kan säja att den skulle ta kontakt med någon, tex på krogen, som den inte såg något attraktivt hos? sen är ju alla olika i vad de tycker är attraktivt som tur är:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2010-04-20 18:30
#3

Jag säger nog som så att det är insidan som räknas. För min del alla fal. Faller jag för en persons insida kan jag inte välja bort den bara för utsidan….Eller ja då måste vet vara verkligen illa för att jag ska göra det. Med det menar jag en person som jag verkligen inte skulle kunna ens gå bredvid ute….Tänker nu att vi skulle vara som dag och natt.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Gullan402
2010-04-20 22:59
#4

Tja, visst sjutton går jag efter utseendet! Jag och mina vänner diskuterade senast idag över en fika vad vi tycker är attraktivt. Vi är i 35-40 års åldern alla tre med totalt olika tycke. En av dem ska ha vad jag tycker är småpojkar runt 18-20 år typ… (Hon är lyckligt sambo och har barn med en "gammal" 39-åring). Den andra av mina väninnor vill ha rakade killar med ju fler tattueringar desto bättre och gärna massa piercingar oxå…

Och jag, ja vad vill jag ha? Enligt mina vänninor en övervintrad 70-tals raggareFörvånad. Mja, inte riktigt men en kille som är mellan ca 30-50 år, gärna med bilintresse, samma typ av humor som jag, jeanstyp, inget utpräglat, hellre sitter hemma än krogen, någon som gillar livliga diskussioner om precis allt och inget, älskar naturen och framförallt fungerar med mina barn!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

liwa
2010-04-20 23:07
#5

Jag håller helt med #2 Utseende har stor betydelse när det gäller förhållanden.

Om inte utseendet "stämmer" så kan jag ju lika gärna bara ha en kompisrelation med honom. Man måste ju känna någon dragningskraft annars är det dömt att misslyckas tror jag

ingann
2010-04-21 04:41
#6

Pia: Om du möter en man som du inte känner och han absolut inte har någonting i sitt utseende som du dras till, skulle du då tänka att "honom skulle jag kunna tänka mig lära känna och dejta för han kan ha ett fint inre"?

Jag är övertygad om att inte ens du skulle lägga märke till och ta kontakt med en okänd man som inte har någon som helst dragningskraft om du mötte honom på nåt event.

Blir du däremot attraherad av något (kan vara ett leende, en blick, en gest eller liknande) så är det något i utseendet du dras till först Glad Det inre lägger du inte märke till förrän du pratar med honom… eller hur?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
martdat
2010-04-22 00:53
#7

ett glatt leende o ögon som ler o glittrar är en bar bit på väg för mig, insidan är viktigast för mig, men skulle jag nätdejta så är detta vktigt , plus att personen ser fräch o hälosam ut, en blek som ett lik kille med mörka ringar under ögonen som dessutom ahr en min som ser ut som att han hatar värden så chattar ju inte jag med honom, så bilden är viktig tycker jag,

men kort elr tjock lång elr smal, det har jag aldrig brytt mig om,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[mia-38]
2010-04-23 12:13
#8

Jag tycker att en bra kombination av utseende och det inre räknas.

Först ser jag ju utseendet på en människa som man träffar…sen märker man ju hur personen är.
Bara han ser "normal" ut så tycker jag att hans inre är viktigare. Hoppas ni fattar vad jag menar.

Humor, självinsikt…bra förtroende…och gilla människor…Det är det viktigaste tycker jag.

Enbraman
2011-12-25 17:01
#9

Jag tror dom flesta har rätt i sina åsikter men å andra sidan finns inget rätt o fel. Det är nog mest hur väl man känner sig själv och vad man vill ha.

Jag själv tror nog att det är känslan för den andra som avgör mest inte hur man ser ut. Visst om man nu är känslig så ser man direkt ickeintressant ut och det känns i kroppen så kanske inte ens ett bra inre hjälper.

Sen har vi ju alla människor lite olika utgångspunkt, en del är sk snygga och många attraheras av dessa som kan välja hur dom vill, medans andra ser mer alldagliga ut och kanske måste göra något mer för att uppmärksammas.

Men min erfarenhet är att ju snyggare o sexigare man är så kostar man oftast på sig att kunna ta fram dåliga sidor av sin personlighet då man alltid ändå får någon ny på kroken och inte har samma behov av att vara världens bästa o trevligaste…. mina erfarenheter har varit att lite mer nertonad personlighet och lite mer alldagligt utseende kombinerat med bra personliget har varit dom människor jag klickat bäst med.

Med det absolut inget ont i om man är snygg…. man kan vara likabra o trevlig för det. :) Klart att är man både väldigt attraktiv och smart samt en bra personlighet så är det ju suveränt…… men det är inte prioritet nummer 1 hos mig.

Omtänksamhet, ej egoistisk, empati och gärna ett skarpt intellekt att prata med. Det gillar jag.

Med Vänlig Hälsning

Mannen

Upp till toppen
Annons: