Annons:
Etikett05-myndighetskontakter
Läst 2287 ggr
Bettan1975
2010-04-12 12:12

A-kassan

Är så trött på Sveriges kontrollbehov över människor i utsatt läge.

Jag har drygat ut min lön sedan jag blev ensam med att lör-sön ta ut mina lägsta nivå dagar som jag har kvar på Alicia.

När jag skulle börja stämpla så frågade jag speciellt om dessa dagar och får till svar att eftersom de är lägsta nivå och lör-sön, så hindrar de ej mig från att ta jobb lör-sön(jag har ju inte ersatt skola/dagis med min ledighet), dessutom rörde det sig bara om 60:-/dag brutto och alltså sa människan i telefonen(att jag aldrig lär mig att skriva upp deras namn) att jag skulle fylla i som arbetslös på stämplingskortet.

Blir lite förvånad när jag i brevlådan nu 8 veckor senare får ett brev om att jag måste göra om stämplingskortet eller inkomma med intyg och att de hotar med att jag fuskat och därför funderar på att stänga av mig för gott.

KUL, när man är ensam med två barn att försörja och ta me f-n inte valt att bli arbetslös under mitt livs värsta tid.

Mina barn är ju HELT beroende av mig som försörjare, så man har väl nog press på sig ändå. De bråkar alltså om 120:- totalt och kan inte ens ge mig ett svar på telefonen utan måste först kolla upp det och återkomma!!!!

De behöver tydligen anställa folk, de får gärna ta mig, jag behöver jobb!!!!

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Annons:
KimE
2010-04-12 21:40
#1

Inte så kul! Men så är reglerna tyvärr, å så undrar de varför så få tar ut de där 60kr dagarna.

Hörde av en att hon tog ut vab när dagis hade planerings dagar jag gjorde samma blev nekad så klart. Då är frågan av vilken anledning var jag hemma? Ogiltig frånvaro? Eller ska man ta med barnet på jobbet?

Bettan1975
2010-04-12 22:25
#2

Ha, det är försäkringskassan som gjort fel, de ska inte anmäla lägsta nivå dagar som är på helgerna sa A-kassan så den första handläggaren sa helt rätt till mig tydligen. Men eftersom fk gjort anmälan så måste jag komma in med intyg om att et var lägsta nivå, så det betyder krångel för mig, men jag hade åtminstone inte gjort något fel och det är det viktigaste i det hela.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

Mirjami-78
2010-04-13 23:35
#3

Ja det är mycket med alla dessa regler. Undrar om de själva kan allt om det….Obestämd Bettan..Hoppas det löser sig!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: