Annons:
Etikettförskola
Läst 1711 ggr
liwa
2010-01-08 09:53

Att lämna syskon på dagis

Idag är jag hemma med min dotter för hon är så himla förkyld. Sonen är frisk som en nötkärna och han ville så gärna gå till dagis idag. Jag ringde och hörde om det gick bra att han kom även fast jag blir hemma med dottern. Det gick väll bra sa fröken så han fick gå dit en stund. Ska hämta honom efter lunch så han hinner leka av sig lite.

Tycker ni att det är OK att lämna andra barnet om det barnet inte är sjuk eller tycker ni att de ska stanna hemma oxå?

Båda barnen går på samma avdelning på dagis.

Skulle aldrig lämnat honom om han inte ville gå. Men nu har han varit hemma hela jul och nyår och ville så gärna dit och leka med sina kompisar.

Annons:
Tuvalu
2010-01-08 11:50
#1

Jag tycker att det är helt okay att lämna ett friskt syskon på dagis!

Mirjami-78
2010-01-08 14:24
#2

Ja är barnet frisk så tycker jag det är ok. Med tanke även på att det sjuka syskonet behöver vila och kan då slippa sitt syskon/syskonen en stund. Sedan man som förälder kan ta hand om den är sjuk och kan kanske hinna vila en stund själv med för oftast om man är ensamstående så kan det vara jobbigt om man har varit tvungen att vara tex. vaken nästan hela natten osv.

Nu brukar jag oftast ha mina hemma om det är fritis/dagis de ska till, men ska den store till skolan och den lille är sjuk så får han gå. Däremot är den store sjuk så kan den lille få stanna hemma. Det jobbigaste är när jag själv är sjuk…..Jag har en bit till lilles dagis så ut måste ja då även om jag är dålig om jag ska lämna han.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

liwa
2010-01-08 16:22
#3

Hos oss så är det så att är någon i familjen sjuk så ska barnen stanna hemma pga smittorisken och det är iofs bra. Men ibland så kan jag känna att det är precis som du skriver #2 att man behöver få lite vila.

Mirjami-78
2010-01-08 22:26
#4

#3 Jag jobbar själv inom barnomsorgen Har för mig att de enda gångerna hela familjen måste vara hemma är när det gäller någon form ut av magsjuka, annars ska dagis ta emot barnen.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: