Annons:
Etikett02-bonusföräldrar
Läst 1804 ggr
Tatsja
10/22/09, 10:30 AM

Jul och barnbarn

Nu så här i jultider, tror jag många har lite problem med bonusbarnbarnen. Vet en del far-morföräldrar som bara ger sitt biologiska barnbarn julklappar. Jag tillhör inte dem.

Hur gör ni andra? Får alla barn en klapp eller bara det biologiska?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Mammzing
10/22/09, 2:41 PM
#1

Har bara ett barnbarn.
Hon är så liten så det blir nog mest skoj med papper och snören.
Det som är värsta problemet är nog att alla vill träffa henne. Dom kommer att bli väldigt splittrade.
Dom med bäbisen får bestämma och ta allt i hennes takt!

[mia-38]
10/22/09, 3:02 PM
#2

Vi ger alla barnen juklappa. Biologiska eller inte.

ingann
10/22/09, 3:47 PM
#3

Alla barn som tillhör familjen oavsett om de är biologiska eller inte ska ha klappar! De har inte valt att få nya föräldrar/mor-farföräldrar och ska inte behöva känna sig utanför familjen.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
10/22/09, 6:43 PM
#4

Alla barnen med här får julklappar. Min storebrors sambo har en son som inte min bror är pappa till….men han får varje år från oss och även från min mamma. Så har det varit hela tiden. Barn som barn biologiska eller inte spelar ingen rol. Jullklappar ska de ha.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
10/23/09, 10:24 AM
#5

Stackars de barnen som inte är biologiska om de inte får något.
Det är en självklarhet att de med ska ha.
Varför skulle de inte?
De har redan gått i genom så mycket så de behöver verkligen lite uppmärksamhet och få känna att de tillhör den familjen.

Min syster har tre fosterbarn. Och det skulle ju se ut om man inte gav de utan bara deras biologiska.

Tatsja
10/23/09, 10:27 AM
#6

Jag köper alltid till Jimmy, även när han fyller år. Han kallar ju mig farmor. Men tyvärr känner jag några som aldrig skulle tänka sig ge det andra barnen något.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Mirjami-78
10/23/09, 1:24 PM
#7

Ja det är hemskt tycker jag om man särar på barnen på det sättet. Barn är barn inte deras fel att det är som det är.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
10/23/09, 3:22 PM
#8

Min ena syster har barn med 2 olika pappor och där ger minsta pojkens farföräldrar även den äldre jämt. Likaså den äldre pojkens farföräldrar ger den yngre presenter och julklappar när de kommer för att gratta "sitt" barnbarn…

Så vid den äldstas födelsedagar så firas den med alla tillsammans… Hela våran släkt, syrrans nya (ny och ny… sen 20 år nu *s*) släkt och pojkens biologiska pappa med tjej och syster + biologiska farmor och farfar…

Nu är han 23 men firar födelsedagen hemma hos sin mamma då han bara bor i en etta:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
10/23/09, 5:53 PM
#9

#8 Ett väldigt bra system de har på det hela tycker jag!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: