Annons:
Etikett03-socialt-kontaktnät
Läst 2404 ggr
Mirjami-78
2009-10-07 17:01

Var hittar man vännerna?

Var brukar ni leta/söka när ni vill ha nya vänner?  Tänker på att det är inte alltid så lätt att hitta det när man är ensamstående förälder då man är rätt så låst.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
ingann
2009-10-07 18:48
#1

Jag träffar nya vänner genom gamla vänner… Sen lär man känna nån via nätet som man kan få jättebra kontakt med:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2009-10-08 00:00
#2

Ja jag tänkte på precis samma som du Ingann att vänner träffar man oftast genom sina vänner.

Sen på nätet är ett bra sätt med att träffa nytt folk.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

sponny
2009-10-08 00:14
#3

kan ju bara hålla med. Via vänner, syskon, släktingar är väl det vanliga sättet att träffa nytt folk. Men som sagt är nätet helt klart på uppgång både för att träffa nya människor och för att hålla kontakten med de gamla vännerna.

Ami1
2010-10-18 17:35
#4

Vilken sajt hittar man vänner på då? Har länge haft en sida på spray men utan nnapp på nya vänner, dvs singelföräldrar i stockholm. Tacksam för tips/Ami1

ingann
2010-10-19 04:15
#5

#4 på datingsidor är det nog ganska svårt att hitta vänner eftersom de som finns där är ute efter nya partners.

Jag har träffat flera vänner genom olika forum typ iFokus, spelsidan Blip.se osv..  Just genom Blip har jag fått flera goda vänner som jag träffar då och då när nån av oss är i närheten av varandras städer.. Sen är det telefon, dator och sms-kontakt där emellan:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sponny
2010-10-19 12:20
#6

På datingsidor har jag inte heller lyckats träffa några vänner och förmodligen av samma anledning som ingann nämnde. Däremot på diskussionsforum på nätet har det gått bättre. Det har nog att göra med det att man där har ett gemensamt intresse att prata om. Och när man sedan lärt känna varandra en aning kan samtalet breda ut sig och handla om det mesta.

Annons:
Lejonkungenn
2011-11-08 21:14
#7

Jag behöver nya seriösa vänner IRL.

Upp till toppen
Annons: