Annons:
Etikett09-skolan
Läst 682 ggr
[mia-38]
9/17/09, 9:52 AM

Skolk?

Har dina/ditt barn skolkat någongång?

Hur har du handskats med detta? Hur kom du på de?

Annons:
Mirjami-78
9/17/09, 11:39 AM
#1

Nej mina har inte skolkat än…men stora sonen har vägrat gå till skolan när han har blivit mobbad och känt sig utanför.  Har då inte tvingad han att gå till skolan utan varit hemma med han och försökt lösa det hela. Sedan är ju mina än så länge så små att det inte skolkar än.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
9/17/09, 10:23 PM
#2

Rub har aldrig skolkar men däremot skolvägrat iom att han mått dåligt…

Kim har skolkat 2 ggr… Första gången ringde hans fröken hem och frågade hur det var med honom, så jag svarade att jag inte visste för han hade inte kommit hem från skolan än *s* han kom medan jag fortfarande pratade med fröken så jag frågade hur det varit i skolan.. "bra, som vanligt" blev svaret…  så jag räckte över luren till honom så fick han förklara för fröken var han varit:) Efter det lovade han att aldrig mer göra om det…

Det gick ca 3 månader till andra och mig veterligt sista gången.. Då gick han också iväg på morgonen och kom hem i normal tid… I tvättstugan sen träffade jag grannen som frågade om Kim sagt nåt.. Om vad? undrade ju jag.. Hon hade träffat honom 3 gånger på torget under dagen och även talat om för honom att hon skulle skvallra fö mig… Ändå sa han inget… Men efter en lång diskussion som slutade med att jag sa att jag inte tänkte betala mer för hans fotboll om han fortsatte skolka så lovade han att sköta sig…

Nu har det gått ca 1 år och jag har inte fått några fler rapporter om skolk:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mammzing
9/18/09, 10:18 AM
#3

3:an skolkade en period.
Men han blev retad och slagen av andra.
Skolan såg inget och gjorde inget så jag tog honom hemma och hade egen undervisning hemma.

Fy vilket liv det blev!

Men som jag såg det så kunde inte skolan garantera hans säkerhet!

Upp till toppen
Annons: