Annons:
Etikett11förhållanden
Läst 1276 ggr
Fidelina
2009-08-28 20:45

Singelförälderkollektiv

Tänk om något byggbolag kunde projektera och bygga moderna singelförälderkollektiv lite varstans i landet?

Skulle några av er kunna tänka er att bo i ett sådant och hur skulle ni i så fall vilja att det var organiserat?

Annons:
[mia-38]
2009-08-28 20:48
#1

Oj…det var en bra tanke. Skrattande

Den skulle jag nog kunnat tänka mej att bo i. Med egna lägenheter där man kan få vara ifred när man vill. Och samlingslokal där man kan umgås och fika…titta på filmer…spela spel med barnen…

Man kan till och med ha en barnpassningsgrupp. Där man samsas om att vara barnvakter då det behövs.

Finns säkert många ideer om hur man skulle kunna fixa och få det bra. Skrattande

Mirjami-78
2009-08-28 21:35
#2

Jaaa…jag skulle nog ochså kunna tänka mig att på ett sådant om man har en egen lägenhet så att man kan vara ifred vid behov.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

liwa
2009-11-09 15:54
#3

Jag och min granne har det lite så.

Vi brukar samsas om att göra middagar för då slipper man laga mat varje kväll. Om vi är hemma hos henne så lagar hon maten och jag plockar av och diskar och tvärtom ifall vi är hos mig.

Sen brukar vi åka och storhandla ihop. Och åka på utflykt ihop med barnen.

Det är underbart för man kan behöva lite avlastning när man jobbar heltid och ska ta hand om 2 små barn själv.

Mirjami-78
2009-11-09 17:15
#4

#3 Ja det där låter bra. Sedan så behöver man inte ta hela lasten själv hela tiden. Antar att ni även hjälper varandra om man blir sjuk osv. Ja det är underbart om man kan ha en annan vuxen som man dela "ansvaret" med i mellan.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
2009-11-10 04:05
#5

Jag skulle inte kunna tänka mig att bo i någon slags kollektiv faktiskt..  Jag vill ha mitt eget. Även om man hade egna lägenheter och bara gemensamt allrum typ så skulle det inte kännas bra för mig.  Varför vet jag inte… Är nog lite för självständig och bestämd av mig hur jag vill ha det för att det skulle funka…

Visst, vi gör mat ihop och äter tillsammans i kompisgänget, åker och handlar ihop, passar varandras barn och djur men det ser jag inte som nåt kollektiv… Vill man inte träffas på flera dagar så gör man inte det, vilket inte går i ett kollektiv.. Man kan ju liksom inte låsa in sig en vecka i sitt rum/lägenhet för att slippa träffa de andra…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2009-11-11 15:20
#6

Ingann…Ja det kan ju även vara jobbigt att bo kollektivt helt klart. Ja det där med att få vara ifred är inte så lätt om man bor så.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Enbraman
2011-12-25 16:54
#7

Smart ide!!

Jag har ett byggföretag och har funderat på en annan typ av kollektivboende som tex studentboende o korridorsboende. Men även denna form är ju säkert något som jag tror många eftersöker.

Jag ska fundera på saken det är en bra affärside och en bra livside tror jag.

Med Vänlig Hälsning

Mannen

Upp till toppen
Annons: