Annons:
Etikett06-små-barn
Läst 1324 ggr
Mirjami-78
2009-09-01 21:17

Fler barn....

Om du skulle få välja skulle du eller hade du skaffat fler eller mindre barn eller är du nöjd med antalet?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Mammzing
2009-09-01 21:23
#1

Jag har fött 4 barn.
Har 2 bonusbarn.
Om min särbo och jag träffats tidigare hade vi nog skaffat barn
tillsammans.
Nu tycker vi bägge att det räcker.
Men ja, jag hade önskat mej 6 barn och det fick jag ju.
På sätt och vis.

Mirjami-78
2009-09-01 21:25
#2

#1 Ja det har du juGlad

Jag skulle kunna tänka mig skaffa några till. Har just nu två stycken.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
2009-09-01 22:33
#3

när jag var liten ville jag ha 5 st men nu är jag fullt nöjd med de 2 jag har:) jag bestämde mig redan vid Kims förlossning för att det var något jag aldrig mer skulle genomgå och det har jag stått fast vid i alla år.. hade Rub fötts normalt (han är katastrofsnittad) så hade med all säkerhet inte Kim funnits:p

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
2009-09-02 00:15
#4

Med Anton hade jag ochså lite katasrofsnitt. Hans hjärtljud sjönk väldigt hastigt så de kunde inte vänta utan var tvungna att ta ut han då. Ibbe är ju ochså född med snitt men där var det ändå något lungnare. Bara fostervattnet som var grönt i slutet men då tog de han. Skulle de bli fler så blir det snitt på en gång och för min del är det skönt att veta. Inte behöva gå runt och fundera om barnet kommer ut eller inte vilket jag har fått göra med de två jag har.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Christina-Lundberg
2009-09-02 09:41
#5

Alla 3 gick som en hejsan. Ja.. förutom att 2:an föddes hemma på toaletten.. Hann inte riktigt in på BB…
3:an hade barnmorskan sagt att "nu gäller det att du hinner in". så henne hade jag full koll på. Själv hade jag sagt att hon skulle komma på en söndag och det gjorde hon.

Något fler barn.. först måste man väl ha en karl. Men å andra sidan behöver man egentligen inte det hellre. Men skulle alla förutsättningar finnas, så skulle jag nog bromsa olle i dörren.
Jag har så pass stora barn att snart börjar väl barnbarn vara synligt. Och då får man glädjas åt dem i stället. Nu kanske det låter som om jag är lassgammal.. Men det är jag inte, (om man nu inte frågar ett litet barn - då är väl alla en tant - om är över 13 år, utan är född på mitten av 60-talet…

Mammzing
2009-09-02 10:06
#6

Jo, jag är ochså för gammal för att börja om med småbarn.
Skulle man inte bli gravid på naturlig väg så finns det ju teknik att ta till. Haha.
Men man ska orka ochså.
Finns massor av barn hos kompisar, grannar, vänner.
Alla är välkommna hos mej, vi fikar och pratar å sånt.
Sen kan man vara en resurs när det kniper, jobbar hemifrån så jag är hemma på dagtid. Står med som kontakt person till kompisens barn så skolan kan ringa om det är nåt.
Blev ju mormor för 7 veckor sen så det är lite som att börja om.

Annons:
Mirjami-78
2009-09-02 14:01
#7

#6 Måste ha varit underbart att bli mormor. Man hoppas ju att man en dag ska kunna bli farmor, mormor. Nu kan jag bara bli farmor, men vem vet kankse en dag hinner man med en sladdis och hoppas då på en liten tjej….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Anickan
2009-09-02 21:52
#8

Jag skulle kunna tänka mig att skaffa fler om jag träffar mr right som också vill ha fler men jag är helt nöjd med dem jag har och känner inte att det är ngt jag strävar efter att skaffa fler barn.

[mia-38]
2009-09-03 14:12
#9

Jag är nöjd med den jag har. Men träffar jag nån med barn redan så är de givetvis välkomna oxå.  Men fler egna klämmer jag inte fram. Flört

Tatsja
2009-09-04 10:06
#10

Har fött 4 men bara 3 lever. Sen har jag 3 barnbarn och ett bonusbarnbarn.Är för gammal för att starta om och jag kan inte bli gravid heller. Ingen livmoder.

Ville när jag var liten ha 2 barn, så jag har fått fler än det. Men vet att när jag var gravid med äldste sonen, så jag  att detta är en Dan, Arne. Redan när jag var 4 månader gången. Alla sa att det var nog en tjej, Men det kom en Dan Arne.

Med yngste sonen, så var han en besvikelse för farmor och farfar. Det är 5 generationer pojkar på den sidan och de ville ha en flicka.

Jag är nöjd med de jag har och bor ju nära mitt minsta barnbarn. en flicka. Hon kommer hit och ropar. Emmo. Sen är det massa kramar och pussar. Farmors lilla gullunge

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mirjami-78
2009-09-04 23:27
#11

Ja även om åren gär fort så tror jag att i alla åldrar har man sina tider. När barnen är stora och man får de första barnbarnen…ja det är nog en upplevelse.

Här var ju Anton ensam i 7 år innan lillebror kom. Han fick all uppmärksamhet från alla. Morfar älskade ju han över allt annat och hade ofta med sig Anton….Ibbe han ju inte morfar träffa så mycket innan han gick bort, men även om han var sjuk och inte alls mådde bra skulle han sitta med denna lille i famnen…….Mata han skulle han med göra från nappflaskan….För hans kommentar var att, detta kan morfar bäst när vi kvinnor protesterade för vi var rädda att morfar skulle bli övertrött…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: