Annons:
Etikett09-skolan
Läst 1467 ggr
Christina-Lundberg
8/20/09, 2:33 PM

Överkörd...

Jag måste bara få skriva av mig;(
Min mittersta dotter skulle ha börjat 2:a året på gymnasiet nu på måndag. Men det blev inte så. Anledningen var att hennes bror och farmor/farfar, skulle ner till Göteborg och flyttstäda åt x-svägerskan. Hennes far sa JA, utan att tveka. Medan jag sa NEJ - skolan går före en resa/flyttstäda.
Mitt x ringde till skolan och smörade…. och sedan sa han till mig att det var grönt ljus - skolan hade godkänt frånvaron. Jag ringde sedan till skolan psykolog och brättade hur det var… Hon ringde vidare till rekorn…Psykologen ringde tillbaks till mig och berättade att, hon hade inte alls fått en godkänd ledighet - utan detta räknades som skolk. Och det finns risk för att det blir utan csn stöd - det är ju på gnälln att bli 20%.
Det visade sig att mitt x hade än en gång ljugit för mig i telefonen. Tror Ni man känner sig dum - yttligare en gång till.
Psykologen pratade även med dottern och sedan med mig. Hon hade bestämt sig - det blev en resa. Psykologen tyckte till mig, att det var bara att "gilla läget". Får hon inte fara finns det risk för att du inte har henne inneboende på 18-års dagen (vilket är ett ½ år bort). Men hon tyckte inte jag skulle uppmuntra henne, utan säga att -du får göra som du vill i farandet, bollen ligger hos dig. Att skicka resepengar var otänkbart… varför ge henne pengar med sig, när jag skriker NEJ!!!
Summa sumarium, nu är hon i stockholm idag och senare under dagen bär resan av till g-borg. Hon blir totalt borta från skolan i 5 dagar….

Varför ska det vara så här??? varför ska man känna sig så överkörd, när man vill hennes bästa….

Annons:
ingann
8/20/09, 2:38 PM
#1

Är hon skriven hos dig? Isf ska inte ditt ex kunna köra över dig så! Självklart är skolan det absolut viktigaste.

Ge henne inga pengar sen när hon missar studiebidraget utan att hon får känna konsekvenserna… Så skulle jag ha gjort…

Kramar om

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Christina-Lundberg
8/20/09, 2:47 PM
#2

Mmm, hon är skriven hos mig… Men vad hjälpt det;(

Pengarna får väl hennes far stå för… det är vad psyk. tyckte.

Det är hur han yttligere har lyckats - som gör mig så frustrerad. Man tyckte att man lärt sig vid det här laget. Men vargen har fårakläder många gånger.

ingann
8/20/09, 3:09 PM
#3

Jag förstår din frustration! Jag har gått på massa från mitt ex också… Jag förstår inte hur de lyckas låta så trovärdiga när man ändå i bakhuvudet vet att det är lögner…

Du är nog lite lik mig, lika godtrogen som mig.. Vill tro det bästa om alla..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
8/20/09, 3:12 PM
#4

Pappan borde ju stödja dig vilket jag märker att han inte gör. Ja självklart så åker dottern med sin pappa, slipper skolan och kan ha roligt istället.

När hon är tillbaka så ska hon ju få konsikvenser för det hela tycker jag. Hon är ändå stor nog att kunna säga nej till sin pappa och lyssna på dig.

Har ni kontakt med fam.rätten eller liknande eller kanske kan du be kuratorn/psykologen eller någon annan att ordna ett möte mellan dig och din dotters pappa där ni kan prata igenom detta hela och att han inser med att så här kan han inte göra. Han vänder dottern på ett sätt mot dig och visar att det är ok att bryta mot dina regler vilket inte jag tycker är ok.

Stå på dig hur jobbigt det än kan vara!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
8/20/09, 3:14 PM
#5

Nämen fy.
Hur kan han göra så här? det är ju jättedålig av han.

Skolan är trots allt viktigare än en flytt.
Men som de andra säger: Ge henne inga pengar. Får hon inget studiebidrag så får hon va utan. Hon får ta konsekvensen av det och förhoppningsvis lära sej nåt.
Men jag tycker pappan gjort mest fel i detta. Att ljuga och säga att det var ok från skolan när det inte var det.
Du hade förr eller senare fått reda på det iallafall.

Kram

Christina-Lundberg
8/20/09, 3:26 PM
#6

Vi har varit på en sådan där familjeintervention och ventilerat både kreti och pleti….. Men vad hjälpe det;(
När han nu gör som han gör och lovar både det ena och andra. Men en sak satte jag stopp för, var en piercing i ansiktet….
Istället kanske det blir en liten tatuering. Det är bara synd att man har sprutskräck. Jag vill gärna ha en egen tatuering:) Men som sagt och var skräcken tar överhand. I såfall skulle jag nog blir regält drogad och sedan ligga avtuppad medan de gör det:)

Annons:
Lilacbower
8/20/09, 7:06 PM
#7

Vi kan gå tillsammans du och jag Christina och hålla varann i handen. Jag skulle oxå vilja göra en nu i höst men vet inte om jag fixar det! Flört

För övrigt tycker jag det är lågt att ljuga för dig och att det ger fel signaler till din dotter vad det gäller ansvar för skola och i förlägningen även arbete. Blir hon av med sitt csn så kan hon gått vara utan pengar. Det är vad som händer mig om jag inte sköter mitt arbete. En konsekvens…….

Kram till dig

Ensam - men stark!

Christina-Lundberg
8/23/09, 5:07 PM
#8

KRIS………….
Som jag berättade har hon farit till g-borg..
Nu vill hon hem, dem hon åker med (utom hennes bror) är inte alls kuliga att ha att göra med. De bara klagar och är sura/arga och puttra på henne
Gårdagen var som ett skämt, det skulle på ett berömt nöjesfält på västkusten (vill inte lägga ut texten för mycket - om det skulle finnas några man känner). De kom dit vi halv 1 snåret och redan halv 4 var hennes farfar less och skulle hem….
Hur tror Ni det blev - kaos…. barnen (hon, broder och kusinerna) ville stanna. Men de två vuxna (mamman var inte med - hon har farit utomlands på jobb) ville hem… Så det blev hemåt..

Vad gör man????
Biljett med sj från g-b till sth går på ca 600, flyg norrut kostar ca 500
Det är pengar även för mig, men vem tycker Ni ska betala det?

Hjälp mig…

ingann
8/23/09, 5:14 PM
#9

Antingen får pappan betala eller så får dottern bita i det sura äpplet och vara kvar tiden ut… Hon är så pass gammal att hon kan ta konsekvenserna av sitt handlande!

Jag skulle aldrig betala för det när de fullständigt skitit i mina åsikter från början…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
8/23/09, 5:15 PM
#10

Pappan ska få stå för det där kostnaden!! Ge dig inte när det gäller det!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
8/23/09, 5:17 PM
#11

Självklart ska pappan stå för kostnaden hem. Eller får flickan vara kvar tills de ska hem på riktigt.

Christina-Lundberg
8/25/09, 3:09 PM
#12

Glad GLAD Glad

Dottern är på väg hem…. landar med planet här i norrland vid 18-tiden. Fadern betalade hela vägen.. visserligen är det inte så dyrt. Hon åker med sas och de har ungdomsbiljetter.
Men det dråpliga är att fadern tror inte jag vet om att hon kommer hem:) Nogför att jag vet att hon har haft hemlängtan ända sedan i lördags.. Men jag har legat lågt - få se hur länge ballongen kunde hålla innan den sprack:) Det är egentligen fel att jag inte har tagit hem henne tidigare. Men hon måste ju lära sig något också. De var som idag då jag pratade med henne. Hon var så glad att få slippa den där gubb-djä…..
Att behöva gå och lägga sig kl 21, när man är 17år är väl inte riktigt vad man har tänkt sig… Men alla vi vet väl hur gamlingar är…. de går inte att neka;)

[mia-38]
8/25/09, 8:34 PM
#13

Vad skönt att hon kommer hem.
Hon kanske har lärt sej en läxa av detta.

Och låt pappan inbilla sej att du inte vet att hon kommer hem…heheh…

Annons:
Upp till toppen
Annons: