Annons:
Etikettarbete
Läst 7633 ggr
phernilla
2009-08-20 01:09

Bredvidgång i dagarna tu

I förra veckan var jag på en anställningsintervju.

I Måndags ringde dom upp o ville att jag skulle komma o gå bredvid nu på Torsdag och Fredag. Så imårrn "smäller det". Spännande!

Är dock lite orolig över att detta jobbet ska vara lite för tungt för att min kropp ska klara av det (efter hur hela min kropp kraschade under nästan hela Juli månad), men jag hoppas att jag har fel o att det är "enklare" än vad jag föreställt mig det.

Jag behöver verkligen ett jobb, tala om att "kassan börjar sina" nu, o det märks tydligt! Vet inte hur jag ska få denna månad att gå ihop, ärligt talat? Kommer inte kunna betala hyra denna månad, då lönen alltid är förskjuten med en månad, o då i mitt fall skulle komma tidigast i slutet av September. Inte bra, inte bra.

Nån a-kassa har jag ju inte heller… :/

Så då vet ni var jag håller hus resten av arbetsveckan, då jag inte skriver här under dagtid. :)

Annons:
Mirjami-78
2009-08-20 01:24
#1

Jag hoppas att det ska gå bra Phernilla! Värt att testa allafal…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

phernilla
2009-08-20 01:44
#2

Ja, det hoppas jag med :)
Jag behöver verkligen ett jobb
- oavsett vilket det är, eller hur tungt det är, egentligen! :)

Är nog bara o bita ihop? :)

Mirjami-78
2009-08-20 01:46
#3

Ja men du kan ju ha detta under tiden och sedan få något annat. Vi får hitta på något roligt i mellan så kankse även jobbet blir lite lättare för oss bådaGlad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Tuvalu
2009-08-20 09:29
#4

Håller tummarna för att allt blir bra för dig Phernilla!

Lycka till! *kram*

[mia-38]
2009-08-20 11:33
#5

Hoppas allt går bra idag Nilla.

Kram!!

ingann
2009-08-20 14:40
#6

Lycka till Nilla!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
phernilla
2009-08-21 00:50
#7

Ville bara meddela att bredvidgången gick över förväntan bra. Jobbet i sig var inte alls så tungt som jag hade fått för mig. O dessutom så är det dubbelassistans hela tiden, utom då man jobbar kväll, o då är det inte några tunga grejer man gör. :)

Jag o assistenten kom jättebra överens o hon ville verkligen jobba med mig. Sånt är kul o höra! Då får man upp självförtroendet en hel del. :)

Så imårrn ska jag dit igen, o så får vi se. En rolig grej idag var att personen man jobbar med brukar inte acceptera att bli matad av nya assistenter eller människor, men hon åt som med sin ordinarie assistent då jag matade henne. Det är stort i denna personens liv! Det har aldrig hänt förut, tydligen… :)

Mirjami-78
2009-08-21 00:53
#8

Ja Phernilla…..Du ska nog vara stolt över dig själv idag!! Tänkte på dig flera gånger under dagen då jag vet hur din morgon började. Skönt att höra att dagen gick så bra!!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

phernilla
2009-08-21 02:15
#9

Pia:
Ja, fy fanken för kollektivtrafiken, säger jag bara. Visst för o spara på miljön, men då ska då fasen bussarna fungera o gå i tid, o inte alla 3 byten vara sena, osv… :/ Man ska kunna lita på att tidtabellerna stämmer någorlunda iaf…

Om man enligt tidtabellen ska vara framme 30 minuter innan arbetstid så ska det inte betyda att man är framme 15 minuter efter arbetsdagens början, 45 minuters försening… gr….

[mia-38]
2009-08-21 10:50
#10

Nilla…vad skönt att allt gick bra.
Då har du jobb nu då? Skrattande

Det där med bussen var ju trist..men tyvärr händer sånt i kollektivtrafiken…*suck*

Kramar!!

phernilla
2009-08-21 20:04
#11

Ville bara säga att… … …

JAG FICK JOBBET!!

Skrattande

[mia-38]
2009-08-21 20:05
#12

Åhhhh GRATTIS Nilla.Skrattande

Nu fick vi en mycket bra anledning att festa imorrn med här ju…fniss..

phernilla
2009-08-21 20:22
#13

Ja, o nu är jag troligen ledig tills på Torsdag nästa vecka då mitt schema börjar. :) Om jag inte får tid för kvälls bredvidgång, som jag inte haft än…

Vi ska åka ut till en vän i början av nästa vecka med. Kul! Sover eventuellt över med…  På Tjörn :)

Annons:
[mia-38]
2009-08-21 20:34
#14

Tjörn?? Hmm..Har för mej att det är där nånstans min systerdotter har ett jobb inom åldringsvården.

phernilla
2009-08-22 22:38
#15

Mia: Okej :)

Upp till toppen
Annons: