Annons:
Etikettkänslor
Läst 3241 ggr
[mia-38]
8/23/09, 1:44 PM

Att sprida lögner om andra

Vad anser ni om detta?

Ta ett exempel:
Du var tillsammans med en kille som pratade fult om exet. Att hon vart otrogen och allt.
Man litar ju på den man är tillsammans med då och tror på detta snacket.

Men sedan visar det sej att det inte alls var så. Att exet sopade rent innanför dörrän INNAN hon var sk otrogen. Att hon berättade att hon blivit kär i en annan och ville skiljas. Det handlade inte alls om att hon vart otrogen. Hon var mycket ärlig i detta och gjorde rätt för sej. Varför kastar då exet skit på henne?? Det är inte rättvist.

Det är MYCKET fult att sprida sånna här saker när det inte stämmer.

Håller ni med och vad hade ni gjort åt detta? Låtit det vara eller berättat för killen man var tillsammans med att man visste.

Det är ett litet dilemma.

Annons:
Mirjami-78
8/23/09, 1:51 PM
#1

Ja det är FULT att göra så. Antagligen gör den personen det för att han/hon känner sig sviken fast det andra har talat om exat hur det hela ligger till.

Jag ser det hela som att den personen är ute för att förstöra för den andre. Ja vad han/hon nu ska tjäna på det vet jag inte…..Men kankse lite medkänsla från omgivningen och kommentarer att vad hemsk m.m och att den adre får ett dåligt rykte.

Jaa inte lätt det där om man ska berätta eller inte men…jag hade nog inte i längden kunnat hålla tyst. Sådan är jag. Säger rakt ut…

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
8/23/09, 1:54 PM
#2

Ja hon vet ju nu om att denne kille sprider lögner om henne.
Hade jag vart hon så hade jag frågat honom varför.

Jag tror inte att jag skulle lägga mej i direkt utan var lite låg. Men skulle man få chansen att tala om att man vet att han ljög..då skulle jag ta den.

Att sprida lögner om andra är inte bra. Som ni ser nu så går allt att ta reda på.Och då hamnar ju killen i dålig dager istället.

Mirjami-78
8/23/09, 1:56 PM
#3

Jaa…och det han inte tänkt på att han står där i slutet ensam kankse mot några stycken som säger en och samma sak om han…Ja vem tror man inte på då??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
8/23/09, 1:58 PM
#4

Precis….
Varför inte bara säga att hon träffade en annan. Men att det sköttes snyggt.
Han hade inte behövt säga mer. Men han spydda ut galla som 17 på henne. Till och med hans barn tror på detta han sagt.

Jätteskoj!!!

Mirjami-78
8/23/09, 1:59 PM
#5

Fy…fanTyst säger jag bara….allt för att svartmåla henne då.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
8/23/09, 2:01 PM
#6

Japp. Otroligt!!
Jag har låga tankar om sånna som gör så.

Visst..jag är väl heller inte guds bästa barn. Jag gör och har gjort fel jag med…men jag sprider iallafall inte ut lögner om andra. Utan att ha belägg för det.

Annons:
Mirjami-78
8/23/09, 2:10 PM
#7

Alla har gjort fel….Men att gå runt och ljuga neee….det gillar jag liksom inte.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
8/23/09, 5:05 PM
#8

Jag hade tagit upp det med karln och frågat varför… Så skulle jag tala om att, om det hände mig efter ett avslutat förhållande så skulle det ta hus i helvete!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
8/23/09, 5:28 PM
#9

Ja jag sitter och tänker på den stackars tjejen som blivit så förtalad. Jag gillade henne ju inte heller efter att han sagt så…men nu fattar jag.

Det går en ulv i fårakläder.

Chinilla
8/27/10, 11:01 PM
#10

JAg har med åldern/tiden lärt mig att ta saker jag hör från partners jag träffat med viss försiktighet. Inte så att jag misstror allt jag hör, men med fullt medvetande om att hennes version kanske skulle låta helt annorlunda mot hans, och att det ofta finns förklaringar till saker. Det har helt enkelt hänt för ofta att jag suttit där och förundrat mig över hur en tidigare partner till den man träffar gjort vissa saker, men x antal månader senare förstår man bättre Flört.

Varför vissa gör så kan man ju undra över. Blir också irriterad över sådant. Men i vissa lägen tror jag det inte handlar om ren lögn ifrån personen som säger det, utan att personen helt enkelt har en annan bild och kanske även ser saker på ett annat sätt än vad man själv utfirån gör. Många gånger finns det nog även fler sidor av myntet. Även om en viss handling ibland kan te sig rätt taskigt när man hör det sådär rakt på (syftar nu inte  på din berättelse) så kan det finnas saker som känns mer förståeligt när man lär känna partnern bättre. Det är min erfarenhet iallafall.

Har för övrigt varit utsatt för liknande "felsägningar" själv också och vet hur himla trist det är att bli orättvist beskylld. Det enda man kan hoppas på är att människor inte bara slukar allt med hull och hår som de hör, utan förhoppningsvis tänker att det kanske finns fler versioner av det hela. Kort sagt…jag har hemskt svårt att begripa varför endel gör sådär, men tyvärr verkar det vara rätt vanligt.

spindelfot
8/31/10, 1:25 AM
#11

Sårad självkänsla, rättfärdiga sig själv kanske?

Genom att svartmåla sin partner så ställer man sig själv i ett nytt läge, då har man inte gjort något fel tycker man själv, man målar upp en bild av sig själv (för sig själv och andra) som ofelbar, parten som gjorde rätt.. den som får stå för relationens fel blir exet.

Själv är jag nog den som blev svartmålad, många relationer försvann för mig.. bland annat hela min sons släkt på sin fars sida..

Det var nog ett sätt att straffa mig och skydda sig själv samtidigt, från människor som undrade vad som gick fel med relationen.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Upp till toppen
Annons: