Annons:
Etikettkänslor
Läst 1255 ggr
[mia-38]
2009-08-16 14:59

För "på"!

Ibland fattar jag ingenting om jag ska vara ärlig. Och kom ihåg att det jag nu skriver handlar inte bara om killar. Tjejer kan med vara sånna här.

Men iallafalls å skriver jag och pratar med en karl. Vi har utgått från att bara vara vänner. Båda har mycket i bagaget som måste redas ut.
Vi började med att skriva till varandra på datan. Det övergick till sms. Och efter nån dag till att ringa.
Helt ok tyckte jag. Vi tog det lungt. Snackade en gång per dag i telefon.
Men sen ändrades nåt från hans sida. Han började ringa flera gånger. Jag började tycka det var lite pressande och kände mej trängd.
Tala nyligen om för honom att jag vill ta det lugnare. Att vi kanske bara ska ringa varandra en gång per dag. För jag är inte beredd på sån intensiv kontakt än.

Förmodlingen ville han mer nu. Han blev skitsur och antog att jag kallade honom för plåster. Vilket jag nu inte gjorde. Han sa själv att han kanske var för "på". Men när jag skrev det så blev han sur.

Nu skulle han radera mitt nummer och allt.

Men vad är det frågan om? Antingen är man för på eller för av. Vi hade ju kommit överens om att ta det lungt. Och när man vill det och påpekar detta…ja då blir det sura miner.

*suck*

Brukar nu uppleva detta som är ute i dejtingsvängen?
Hur ska man va?

Annons:
Anickan
2009-08-16 19:55
#1

Jag tycker nog att om man kommit överens om att ta det lugnt så är det det som gäller, sen om ngn känner att det är dags att omförhandla den biten så är det bäst att ta upp det. Om ngn av parterna känner att det har gått lång tid (som är individuellt för alla) så kanske han tycker att nu kan vi kanske höras lite mer och då är det upp till dig att säga antingen helt stopp eller följa med på den. Det bästa är nog att prata om det då.

Jag förstår båda sidor, han kanske tröttnar för att han har fått känslor och vill höras mer. Du vill ta det lugnt för att hinna andas och känner att det är en bra kille men vill vänta.

Jag tycker att spelet är jättejobbigt samtidigt som det är nästan nödvändigt i början för att ha kvar en spänning.

[mia-38]
2009-08-16 19:59
#2

Visst är det jobbigt när det blir så. Jag vet själv inte vart jag står i frågan om honom. Och han vet om det.

Men när man bestämmer att ta det lungt. Det kom från honom först. Så tycker jag att man kör på det. Han har sedan inte sagt nåt om att vi ska köra på mer. Utan han bara började ringa hela tiden. När jag inte kunde svara så fortsatte han att ringa flera gånger.
Det är det jag tycker är pressande.
När jag sedan sa detta då blev han jättesur.

Det är inte lätt att avväga om man är för mycket på eller för lite på.

Mirjami-78
2009-08-16 22:32
#3

Nej men har ni haft en överenskommelse om att ta det lungt och vilket han inte har verkat viljat sedan så tycker jag att han borde ha berättat det hela för dig. Ingen anledning för han att bli sur om du inte har sedan haft tid att svara.

Om jag skulle ha varit med om det där hade jag talat klart och tydligt om för han vad vi var överensom och att vi inte har pratat om något annat. Sedan skulle han då inte viljat aceptera det hela hade jag inte bryt mig då hade det fått vara…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
2009-08-16 22:34
#4

Just precis Pia.
Jag skrev det till han idag att kan han inte acceptera det vi kom överens om kan det va. Det är hans val.

Men då lät det annat. Jag får tid på mej att komma i fas med mej själv. Och han ska inte ligga på så.

Mirjami-78
2009-08-16 22:38
#5

Mia….Ha honom på avstånd, det skulle jag ha. Verkar inte vara rigtigt en kille man kankse satsar på…Han vet ju inte hur han ska ha det och verkar bli sur för det minsta lilla.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
2009-08-16 22:41
#6

Precis. Han har berättat att han lider av ångest till och från. Fast det är ju inget fel så…jag menar att det kan ju inte han hjälpa.
Men jag har märkt tendensen att han kan bli lite avig..

Annons:
Mirjami-78
2009-08-16 22:44
#7

Jag känner som så att det är en signal klocka som ringer hos mig när du berättar om han…..Handlar inte alls om att han har ångest/eller kan ha det, utan om det där vad ni hade kommit överens om. Kunde han inte ha pratat med dig om det hela…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
2009-08-16 22:48
#8

Han tyckte jag var så söt på ett kort,skrev han. Sen efter det blev han värre och började på mer än innan.

Mirjami-78
2009-08-16 22:59
#9

…..Undrar mer och mer vad han är ute efter….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
2009-08-16 23:01
#10

Jag med.

Men jag är försiktig med han.

Upp till toppen
Annons: