Annons:
Etikettarbete
Läst 2029 ggr
phernilla
7/27/09, 2:07 PM

Vart tog lönen vägen?

Jag kan inte låta bli att undra… Var tog lönen vägen?

Jag vet inte vilken dag dom betalar ut lönen på arbetsplatsen där jag fick anställning i Lund. Men, idag är den 27 juli, så senare än idag kan det ju inte vara!

Blir jävligt irriterad då jag inte fått min lön utbetalad än. Jobbade i mitten av Juni månad, så denna lönen skulle ha utbetalats **senast idag!

**Skrikandes

Varför ska allt strula hela tiden för?
När är det nog, egentligen?
*grrrrrrrrrrrrrrr*

Annons:
[mia-38]
7/27/09, 2:10 PM
#1

Nilla. Tycker du ska ringa den kommunen och fråga vart lönen är. Du skulle haft den senast idag ju. Kommunerna brukar ha lönutbetalningar den 27:e.

phernilla
7/27/09, 3:28 PM
#2

Mia:
Det är inte kommunalt, det är ett privat bolag.
Ska skicka henne ett mail direkt, för hon är,
mer eller mindre, omöjlig att få tag i, o fråga
var tusan min lön tagit vägen! :-/

[mia-38]
7/27/09, 3:58 PM
#3

Ahaaa…då var det ju lite värre.
Men försök att få kontakt med henne. Får du ingen kontakt och hon inte hör av sej till dej om lönen, så kontakta facket om du är med det i.

Mirjami-78
7/27/09, 9:56 PM
#4

Jag hoppas du får ett svar från henne Phernilla. Man kan inte strunta i att betala ut lön, så får det inte gå till.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

phernilla
7/27/09, 11:28 PM
#5

Pia:
Det hoppas jag med. Mailade henne kl 14, o innan arbetsdagens slut så bemödade hon då inte sig med att svara! Riktigt dåligt, måste jag då säga! :/

Mirjami-78
7/27/09, 11:31 PM
#6

Ja du får vänta och se om hon svarar….Kan hon ha semester??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
phernilla
7/27/09, 11:52 PM
#7

**Pia:
**Ja, svarar hon inte imårrn så är det nåt som är rejält konstigt! :/

Semester tror jag inte hon har, för då brukar personen i fråga alltid ha ett "auto-svar" i sin mail med ett meddelande som direkt returneras med info om att personen i fråga är på semester.

Alternativt så brukar mailen vara vidarebefodrar till nån kollega som tar tag i allt som dimper ner där…

Mirjami-78
7/27/09, 11:56 PM
#8

Ja…stå på dig nu ang. det hela. De kan inte neka dig din lön……

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
7/28/09, 8:24 AM
#9

Hoppas det ordnar sej idag Nilla.

Men ge dej inte. Du SKAAAA ha din lön.

Kramar!!

Mammzing
7/28/09, 10:42 AM
#10

Min lön kan komma två veckor för sent ibland. Har en arbetsgivare som slarvar.

Mads
7/28/09, 1:18 PM
#11

Bättre att ringa än att maila, ett mail kan komma bort eller kanske inte läses. Så ring och hör med henne istället.

Amor Vincit Omnia

phernilla
7/28/09, 4:40 PM
#12

Ingen lön än, o heller inget mail eller telefonsamtal, fast jag sökt henne för över ett dygn sen :/

Mads:
Hon har alltid svarat direkt på mina mail förr, så… Nej, hon missar inga mail…

ingann
7/29/09, 7:13 PM
#13

Jag jobbade på ett privat företag förut som hade utbetalning den sista i månaden…

Hoppas du får tag i dem så du får dina pengar!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
phernilla
7/29/09, 9:10 PM
#14

Fan vad förbannad jag blev nu! Efter att ha skickat 2 mail till min kontaktperson, utan respons, så skickade jag ett mail till huvudansvarig för företaget.

Då kommer detta svaret:

"Hej Phernilla   Ledsamt att du inte får din lön - tyvärr för din del har Kalle semester (han är den som skulle kunnat svara på dina frågor…) - jag har vidarebefordrat ditt mail till ekonomiavdelningen och till Sara (som dessvärre också har semester…)   Hoppas det ordnar sig.     Vänliga hälsningar   Kjelle Landin Norlandia Personlig Assistans AB 040-592232"

Hmm liksom? Jag blev så jävla arg så jag svarade att "hörredu, det är knappast mitt problem att ni skickat all personal på semester som sitter med löneutbetalningar. jag ska ha min lön nu och jag kan inte vänta tills dom kommer tebax från sina semestrar!!! Ring mig…

GRRRRRRRR

[mia-38]
7/29/09, 9:22 PM
#15

Bra Nilla.
Du har rätt att få ut din lön.
Det är ruter i dej.

Kramar!!

Mirjami-78
7/29/09, 10:28 PM
#16

VA?? Bara för att de på ekonomi avdelning är på semester kan de inte strunta att betala ut lönen….SkrikandesNej skulle inte villa jobba för de företaget.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

phernilla
7/30/09, 3:08 AM
#17

Mia:
Ja, jag blev så snablars förbannad. Vad fan är det för sätt egentligen? Vad är det för ett jäkla svar? *grrrr* Arg så jag kokar bara jag tänker på det… *djup suck* Får la se vad hon svarar på detta imårrn…?

Pia:
Ja, jag menar det! Om det bara är två personer som kan hantera löneutbetalningar, då kan man banne mig inte skicka dom båda på semester samtidigt… *ryter åt bolaget*

Nu är jag ännu mer glad över att jag flyttade hem igen o valde o avsluta anställningen på det där skitbolaget! *grrr* Nu känner jag verkligen att det var rätt beslut ifall jag nånsin tvekat… :/

phernilla
8/8/09, 7:07 PM
#18

Fortfarande ingen lön… Trots mailkontakt flera gånger om… Får det gå till så här???

Kvinnan jag pratat med påstår att hon inte hittar mitt anställningsavtal o därför er kan se vad jag har för timlön…

Dessutom så verkar det som att bara en av brukarna jag jobbat hos har skickat in lönerapporten jag fyllt i hos dom… grrrr

ingann
8/9/09, 12:13 AM
#19

Är du med i facket? Ta isf kontakt med dem!

Är du det inte så bör företaget vara anslutna till nåt furbund typ småföretagarna eller nåt.. då kan du kanske kontakta dem.. Självklart måste du ju lön!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Anickan
8/9/09, 1:12 AM
#20

Å vad arg jag skulle vara! räkningar ska betalas och du ska kunna räkna med att få betalt!

Annons:
phernilla
8/9/09, 1:18 AM
#21

Ja jag vet inte vad jag ska göra. O nu börjar alla mina slantar ta slut o jag har ingen o låna av o behöver varenda krona… :/

[mia-38]
8/9/09, 4:03 PM
#22

Vad hemskt Nilla.

Vad håller de på med??? Finns det ingenstans du kan få hjälp med detta? Konsumentombudsmannen kanske? Ring ovh hör med de om de vet hur du ska göra för att få ut din lön.

Mirjami-78
8/9/09, 4:10 PM
#23

Ring dem igen…så kan de inte göra!! Jaga dem och se till att få dem…enda nog du kan göra….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: