Annons:
Etikettrelationer
Läst 1489 ggr
Mirjami-78
2009-06-29 02:49

En med barn eller utan...

När ni är på jakt ute efter en ny partner, vad anser ni om detta om han/hon ska ha barn sedan tidigare eller inte eller spelar det ingen roll för er.

För min egen del så får han gärna ha barn sedan tidigare. Känner som så att då blir det lättre för han att förstå ens situation.

Skulle ni skulle kunna tänka er att skaffa er mera barn om ni skulle träffa den rätta??  Jag själv är ju fortvarande rätt så ung så jag skulle kunna tänka mig skaffa några till om jag skulle träffa den rätte.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
ingann
2009-06-29 06:16
#1

om killen har barn eller inte spelar ingen roll för mig… har han egna barn är det dock viktigt att han inte gör skillnad i behandlingen av sina och mina barn.

Fler barn blir det inte här.. bästföredatum för sånt är passerat;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tatsja
2009-06-29 10:00
#2

Håller med Ingann. Det spelar ingen roll. Sen kan jag inte få mer barn, på grund av operation. Men jag har fött 4 och har 3 i livet, så det räcker.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mammzing
2009-06-29 11:17
#3

Det är som sägs en fördel att han har barn om man själv har det.
Nu är jag snart 50 år men hade vi träffats när han blev singel för 10 år sen så hade jag inte tvekat att skaffa barn med honom. Förutsatt att vi ville bägge två.

Mirjami-78
2009-06-29 11:21
#4

Jag har under mina år träffat på bäde män med barn och utan. (Sen väljer man ju inte vem man blir kär i själv.)

Träffade vid ett tillfäle en kille som inte hade barn…visst han gillade min son, men märkte ju rätt så snabt att han kunde ju inte hanskas med barn som jag kunde. Så jag upplever att det är en väldig bra erfarenhet när de har barn själva…Sedan är det ju vigtigt att man inte särbehandlar barnen utan är samma mot alla barnen.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
2009-06-29 19:00
#5

Om den nya har barn spelar inte mej någon roll. Min pojkvän har tre. Alla från åldrarna 14-18 år.

Fast jag aktade mej för pappor med riktigt små barn. Dum kanske..men jag ville inte hamna i den sitsen med småttisar.

Jag vill inte ha fler barn heller. Och där är min pojkvän och jag överens som bara den. Flört

Gullan402
2009-06-29 21:46
#6

Spelar ingen roll om kommande kille har barn eller ej. Det viktiga är att livet fungerar. Samt att alla barn i förhållande är lika värda!
Nope, inga flera barn här inte. Jag har gjort mitt på bebisfronten.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Annons:
Mads
2009-06-29 22:18
#7

Jag jagar ju inte precis, men när kärleken dyker upp spelar det ingen roll om han har barn eller ej. Inte heller vilken ålder, bara det funkar för alla liksom. Fler barn kan jag kanske tänka mig med rätt person, har inte riktigt bestämt mig men känner lite att det lutar åt att det inte blir fler egna.

Amor Vincit Omnia

Chinilla
2010-08-27 21:53
#8

Jag har nog inget speciellt krav på det ena eller andra gällande det…. ifall jag skulle vilja ge mig ut efter ett förhållande igen. Det finns för och nackdelar med bägge. En person med barn har ju en annan mogenhet och vet vad det handlar om, men samtidigt blir det ju fler personer som det ska fungera med.

Jag har haft två partners efter att jag och barnens pappa gick isär och bägge var då utan barn och det har varit blandade erfarenheter från detta. Den ena hade helt uppenbart inte riktigt mogenhet för det och det blev en riktigt stor och förmodligen rätt skrämmande omställning för honom. Detta trots att han själv inte trodde det skulle vara några som helst problem innan. (Dålig självkännedom kanske….Tyst) Medan den andra däremot var väldigt positivt inställd till barnen under den tid som relationen varade. Han hann dock inte bli så jättedjupt involverad då jag valde att avbryta relationen innan vi kom så väldigt långt så barnen såg oss bara som vänner.

Under dessa förhållanden var jag själv väldigt positiv till fler barn. Ja jag ville väldigt gärna ha fler. Men nu efter dessa förhållanden vet jag inte längre. Jag är inte så ung längre, och vill egentligen inte ha barn såhär sent. Dessutom när nu barnen blivit hyfsat stora (yngsta är 6) och går i skolan bägge, så känns det inte heller lika frestande att börja om igen. Så visst skulle det bli ett problem ifall man hittade en partner som vill ha fler barn och man själv inte vill det. Men det verkar vara mer vanligt bland män att det inte är så viktigt att få egna barn. Hur den saken är får förstås visa sig om/när man hamnar i en sådan sits.

Upp till toppen
Annons: