Annons:
Etikett05-myndighetskontakter
Läst 776 ggr
phernilla
2009-03-01 19:58

Hemma igen :)

Då var man hemma igen då…

Norrlandsresan har varit helt underbar. Verkligen!
Nu är det åter vardagen som kallar, o den känns väl inte riktigt lika fantastisk. *puh* Bara en massa skitjobbiga grejor att ta tag i, nu direkt från början. Myndighetskontakter… BLÄ!!!

Var får man krafter ifrån?

Kram på er!

Annons:
MIRJAMI
2009-03-01 20:12
#1

Du får ta en dag i taget. Det kan finnas fonder du kan söka pengar ifrån. Kuratorer brukar vara bra på sådant även vissa diakoner i vissa kyrkor. Här brukar man ha fondsökningsträffar genom diakonin.

Styrke kramar!

Denna kommentar har tagits bort.
Lilacbower
2009-03-01 20:24
#3

Välkommen hem!

Ensam - men stark!

phernilla
2009-03-01 21:02
#4

Mirjami:
Ja, allt känns verkligen som ett enda stort KAOS! Suckar…
Ska kolla vad jag har för möjligheter o rättigheter! :)

Lilacbower:
Tack så mycket! :)

MIRJAMI
2009-03-02 09:34
#5

Tänk på att om du blir tvungen att ta kontakt med soc. De kan vara luriga ibland. Kan ge dig ett nej fast du kanske har rätt att få från dem. Har själv varit med om det. De vägrade betala för att par speciallskor för min son…och det visade sedan att skulle varit skyldiga att göra detta.

Så stå på dig om du måste ta kontakt med dem. De kan backa om man har en annan persson med sig som tex. En kurator då brukar det bli en himla fart å dem. Gick den vägen när jag vaäntade på min store son och inte hade bostad. Kuratorn ringde upp dem och efter två veckor hade jag en egen lägehet. Man kan även ta hjälp ut av en diakon på kyrkan…de brukar ochså veta vilka knappar man ska trycka på om det blir kaos.

Hoppas det kommer lösa sig!!

Lilacbower
2009-03-02 09:45
#6

Kör du med öppna kort och verkligen berättar hur det är så ska du se att du får den hjälp du har rätt till!

Ensam - men stark!

Annons:
[mia-38]
2009-03-02 11:36
#7

Välkommen hem igen Nilla.
Förstår att du haft det mycket trevligt. Och förstår att du har det väldans jobbigt just nu.
Ger dej en styrkekram!!

phernilla
2009-03-02 13:01
#8

Lilacbower:
Jag har tyvärr inte den erfarenheten att allt löser sig med ärlighet. Har blivit så illa behandlad av myndigheter, alldeles för många gånger för att våga tro på dom alls numera. Sen många år tebax. Vad det gäller socialkontoret här på min ort så VET jag oxå redan sen innan hur extremt jobbiga dom är att ha att göra med. :-/

Så inte känns det speciellt hoppfullt.

Lilacbower
2009-03-02 13:31
#9

Säg till om jag kan hjälpa dig med något!

Kramar om

Ensam - men stark!

Upp till toppen
Annons: